Strona 3 z 6

: 2010-12-02, 20:13
autor: KB
W Pradze i Pilźnie przeżywają podobne paraliże jak i u nas. Kilka zdjęć SORa którego prawdopodobnie (choć mogę się mylić) zakopała Kierowczyni.
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 50&secid=1

: 2010-12-03, 09:49
autor: J-31
Słyszałem, że poniedziałkowe śnieżyce zablokowały ponoć ruch kolejowy w Czechach. Nie wiem, czy to prawda ;)

: 2010-12-04, 12:46
autor: irisbus
Wypadek polskiego autokaru w Niemczech
Wypadek polskiego autokaru w Brunszwiku w północnych Niemczech. Czternaście osób zostało rannych, trzy ciężej. Autostrada pod Brunszwikiem jest zablokowana.
http://www.tvn24.pl/-1,1684897,0,1,wypa ... omosc.html

: 2010-12-12, 10:02
autor: Jelczer
We wtorek, 30 listopada bodajże, miała miejsce mała, ale "efektowna" awaria, w wiedeńskim metrze. Jeden ze składów linii U4 zatrzymał się między stacjami, i stał bez prądu ani zasilania awaryjnego przez 2 godziny. W środku było ciemno, nie działały głośniki, ogrzewanie, ani... drzwi. Z tymi drzwiami nie wiem na pewno, ale na bank ludzie siedzieli w środku, nie dało się ich wypuścić.Na szczęście, było to przed końcową stacją i pasażerów było tylko 200. Reszta składów dotoczyła się do swoich stacji.

Mocne opady śniegu czasem utrudniają tam ruch, nawet metra. Większość linii ma mnóstwo napowietrznych odcinków.

Więc jak w Warszawie coś padnie - nie martwcie się, nie jesteście sami :D

: 2010-12-12, 18:25
autor: J-31
Jelczer pisze:Więc jak w Warszawie coś padnie - nie martwcie się, nie jesteście sami :D
Co jak co, ale metro w Warszawie jest najpewniejszym środkiem komunkacji miejskiej. Jeśli zdarza się ostry atak zimy (jak np. w ostatni poniedziałek listopada) - to tylko metro funkcjonuje normalnie i zazwyczaj bez żadnych "niespodzianek". ;)

W Warszawie - jeśli mówimy o awariach związanych z klimatem - to tylko silne ulewy mogą spowodować zamknięcie poszczególnych stacji.

Natomiast co do awarii energetycznej. To przeszliśmy w Warszawie "zawał" energetyczny. Gdzie spora część miasta pozostała bez prądu. Metro w tym czasie zostało zamknięte, ale nie było sytuacji, że pasażerowie utknęli w pociągach metra. ;)

: 2010-12-13, 17:36
autor: pmaster
Te drzwi nie mają jakiegoś awaryjnego otwierania na wypadek takich właśnie sytuacji?

: 2010-12-14, 00:18
autor: Jelczer
Nie wiem właśnie, czy to wina drzwi, czy budowy tunelu.

W tzw. "starych" składach drzwi działają jak w autobusie. Ciśnienie powietrza uniemożliwia ich otwarcie w czasie jazdy. Na stacji maszynista wciska guzik, i można je otworzyć wielką, metalową klamką-zaworem. Drzwi są wspomagane przy otwieraniu. Nad nimi jest normalny zawór do spuszczania powietrza. Ale nawet w czasie jazdy, jak się dobrze szarpnie, można je trochę otworzyć, oczywiście natychmiast się zamkną z powrotem.

Ale w tzw"nowym składzie" drzwi są sterowane w pełni elektrycznie, otwierane małym guzikiem. A skoro w środku nie działało oświetlenie awaryjne i mikrofony, to drzwi pewnie też :confused:

: 2010-12-14, 01:15
autor: ppln
Tak czy siak powinna być możliwość awaryjnego zwolnienia blokady drzwi, niezależnie od tego czy są elektryczne czy pneumatyczne. W najgorszym razie zwolnienie blokady by wymagało otwarcia maszyny drzwiowej (kwadratem).

: 2010-12-14, 10:11
autor: J-31
No, ale panowie, jeśli do zdarzenia dojdzie w ciasnym tunelu, to otwarcie bocznych drzwi nic nie da. Bo... są ściany tunelu. Jest na tyle ciasno i wąsko, że w sumie trudno wyjść z wagonu.

Dobrym rozwiązaniem np. w Metropolisach, jest wyjście awaryjne zamontowane na ścianie frontowej. Należy przejść przez kabinę maszynisty ;)

Wiedeńskie E6 nie mają takiej opcji (tylko drzwi po bokach). A ich nowsze składy metra ? Nie wiem ;)

: 2010-12-21, 23:37
autor: KB
MHD Ostrava.cz pisze:W Ostrawie w dniu wczorajszym ok. godziny 14.40 doszło do pożaru Skody 15Tr #3509. Pojazd obsługiwał linię 104 łączącą dworzec kolejowy z pobliskimi Michalkowicami
Zdjęcia:
http://www.mhd-ostrava.cz/?s=list&menu= ... E8.%203509
http://www.mhd-ostrava.cz/?s=list&menu= ... E8.%203509

: 2011-01-05, 16:21
autor: Skoda 16T
Niedawno w Berlinie częściowo spłonął wóz #3263 - MAN Lion's City DD:
:strzałka: http://www.berliner-feuerwehr.de/2173.html

: 2011-01-05, 23:31
autor: Lopez
Może to ta Wodka Gorbatschow mu zaszkodziła?...

: 2011-03-21, 12:22
autor: Jelczer
J-31 pisze:Wiedeńskie E6 nie mają takiej opcji (tylko drzwi po bokach). A ich nowsze składy metra ? Nie wiem
Też nie. Da się po prostu przejść cały skład wzdłuż. Na końcu mamy drzwi do kabiny maszynisty i to wszystko. Maszynista ma normalne drzwi z boku, żadnej klapy w dachu czy drabinki w kabinie nie ma. Można co najwyżej rozwalić przednią szybe ;)

Stary E6, gdyby np zaczął się palić w wąskim tunelu, byłaby solidna lipa. każdy jego wagon to jednocześnie lokomotywa. ¯eby wyjść przodem, trzeba by sforsować kilka takich "zestawów": tylna szyba lokomotywy->przerwa między wagonami->kolejna tylna szyba->drzwi kabiny maszynisty->szyba kabiny maszynisty->kolejna przerwa->kolejna szyba kabiny. I oto jesteśmy całe 2 wagony dalej :|

Ps: mam wrażenie, że ostro offujemy, może jakiś dobry moderator(:D) wydzieli dyskusję dot. wydostawania się z wiedeńskiego metra gdzieś indziej?

: 2011-04-16, 08:29
autor: O530
Wypadek polskiego autokaru (najpewniej to jest Bova) w Niemczech. Nikt nie stracił życia, ale naście osób trafiło do szpitala.

: 2011-04-16, 10:29
autor: Amalio
Tak, to jest Bova.

: 2011-04-16, 11:52
autor: O530
Dzięki za potwierdzenie.

[ Dodano: 2011-04-16, 15:41 ]
Dla formalności wrzucam klatkę z reportażu TVN24.
Obrazek

: 2011-04-16, 18:09
autor: Rumpel
A gdzie ten wypadek można wiedzieć ?

: 2011-04-16, 18:22
autor: Amalio
Koło Hohenstein-Ernstthal.

: 2011-04-16, 23:53
autor: Rumpel
No to wypada dać linka, żeby co niektórzy poczytali : http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article ... /543025056

: 2011-06-20, 09:03
autor: Mrozard
http://www.tvn24.pl/2443138,28377,0,0,1,wideo.html

Ma ktoś pomysł, czyja to Setra S328 DT?