Regulamin Forum
Niezły, to na nim zrobiłem reklamę... W zatłoczonych miastach liczy się długość, by była jak najkrótsza ;). Ten Neoplan spełnia normę...
Taki właśnie przydałby się na 840... (KZK GOP) 😀 Kiedyś były / są większe NEOPLAN-y, mianowicie Jumbocrouiser ( piętrus przegubowy) :mruga:
Ten NEOPLAN Megaliner należy do przewoźnika: Trans - Tours "PINIOR" z Wodzisławia Śląskiego. Nawet nim kiedyś jechałem suuper.
Niemcy troche przesadzili. Według mnie bardziej by opłacało się dorobić przegub jak składać takie dziwacwto.
Jak na polskie przepisy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu, to pewnie taki miejski Megashullte jest za wysoki. 😉
No, ale i mnie się one podobają. Piękne pojazdy 🙂
http://home.arcor.de/ulrich.grunert/Busse.zip
Tutaj są rysunki wielu ciekawych autobusów (stąd dowiedziałem się o tym neoplanie).
Mam pytanie czy skrętne są tylko dwie przednie osie czy któraś z tylnich też?
Mam pytanie czy skrętne są tylko dwie przednie osie czy któraś z tylnich też?
Tylko 3 nie jest skrętna.
Chcesz przez to powiedzieć że czwarta też jest skrętna.
A jak ta sytuacja wyglądała w Megalinerze,bo ja w tamtym modelu zaówarzyłem jedynie dwie przednie osie skrętne.Możliwe że przeoczyłem to że ktoraś z tylnich osi była skrętna.
Chcesz przez to powiedzieć że czwarta też jest skrętna.
Tak.
Dziwne...
Tutaj widać, że skrętne są tylko 2 przednie osie:
Ten autobus mieści się w polskich normach - jak mówią liczby na szybach, to ma on 4.0m wysokości (OK), 2.5m szerokości (też OK), oraz 15m długości (tutaj są pewne odrębne przepisy dla autobusów, wymagane są 3 osie, a ten ma ich aż cztery 🙂
Ja za to widze pewną niekonsekwencję: Osie są tak blisko ustawione, że nie ma mowy na wygospodarowanu tam standardowych miejsc z nogami pomiędzy kołami. Nie wiem jak wygląda przestrzeń pasażerska w środku, jeśli dół jest jedną wielką rzeźnią z układem siedzeń 1-1, to wszystko OK, jeśli standardowo dla Neosiów siedzenia ustawione 2-2, to bym to zmienił...
Dziwne...
Patrząc na te zdjęcia, mogę jedynie napisać, iż pewne jest, że skrętne są dwie przednie osie. 😉
A dalej mogę już tylko przypuszczać - ale tylko przypuszczam - że skrętna może być jeszcze czwarta oś (wg. mnie nawet powinna być, z dwóch powodów: 1. maksymalne ułatwienie manewrowania; 2. jest to oś która ma za zadanie podepszeć tylny zwis ze względu na ciężar pojazdu)
Natomiast środkowa, czyli trzecia musi być stała, wyposażona w podwójne ogumienie - wszak jest to oś napędowa 😉
Jak dla mnie to na obu zdjęciach wyraźnie widać, że pierwsze 2 osie są skręcane poprzez obrót kierownicy, a ostatnia sama się skręca (jak w deskorolkach, albo 280).
Jak dla mnie to na obu zdjęciach wyraźnie widać, że pierwsze 2 osie są skręcane poprzez obrót kierownicy, a ostatnia sama się skręca (jak w deskorolkach, albo 280).
Bo dokładnie tak jest 😉






