Regulamin Forum
Jestem w sumie ciekawy czy ten biały kolor wyróżnia się tak bardzo w stosunku do kremowego. Szczerze mówiąc gdy po raz pierwszy spojrzałem na fotkę tych tramów w nowych barwach, to nie mogłem się dopatrzyć co takiego się zmieniło. 🙂
(...)Szczerze mówiąc gdy po raz pierwszy spojrzałem na fotkę tych tramów w nowych barwach, to nie mogłem się dopatrzyć co takiego się zmieniło. 🙂
Peter. To może ja spróbuję Ci wyjaśnić co się w zasadzie zmieniło. Otóż ta krakowska 105-tka pojechała na myjnię ręczną, gdzie kilka miły pań z obfitymi ... "duuuużymi niebieskimi oczami" :mruga: .... dokładnie namydliły go 😐 , po czym wypucowały go ;), wymasowały :smile2:, zapastowały :)....
.... a następnie kilku kolegów mkm-ów z Krakowa, zauważyło, że zmienił mu się kolorek, z kremowego na biały.... :devil:
A tutaj przypomnę jak wygląda, czysty, zadbany tramwaj
Muszę przyznać że te nowe tramwaje bardzo rzucają się w oczy
T'estimo Barça!
kilka miły pań z obfitymi ... "duuuużymi niebieskimi oczami" :mruga: .... dokładnie namydliły go 😐 , po czym wypucowały go ;), wymasowały :smile2:,
I te wszystkie pieszczoty dla starej stopiątki? 😉
Motorniczego też mogły namydlić i wymasować… :mruga:
kilka miły pań z obfitymi ... "duuuużymi niebieskimi oczami" :mruga: .... dokładnie namydliły go 😐 , po czym wypucowały go ;), wymasowały :smile2:,
I te wszystkie pieszczoty dla starej stopiątki? 😉
🙂 Czego się nie robi z miłości do 105-tek.... :mruga:
I te wszystkie pieszczoty dla starej stopiątki? 😉
🙂 Czego się nie robi z miłości do 105-tek.... :mruga:
Ja - wbrew temu, że niektórzy te tramwaje krytykują - lubię te wagony. Przynajmniej nie wyglądają tak wehikułowato jak 13N/803N czy stodwójki.
Widze, że jeszcze nikt o tym nie wspomniał, iż zmiana malowania tramwajów wynika także z chęci ujednolicenia malowania na tramwajach i autobusach. Wszystkie autobusy malowane są przecież na niebiesko biało, i tak wszystkie tramwaje po naprawach głównych i po straceniu reklamy będą otrzymywać nowe malowanie. Stozłomka nabrała dzięki temu malowaniu troche świeżości.
No dobrze Profesorze, ale o ile dobrze pamiętam, to krakowskie autobusy mają jednak trochę inny makijaż - tzn. dolna część pudła krakowskich autobusów jest ciemniejsza, a tymczasem krakowskie tramwaje nadal są jednolicie niebieskie, więc jak to jest z tym ujednolicaniem kolorów ? 🙂
¯e nie wspomnę o białych paskach na autobusie.
¯e nie wspomnę o białych paskach na autobusie.
Tu nie chodzi o paski, paseczki i odcienie niebieskiego 😀 Chodzi o podstawowe 2 kolory: niebieski i biały. Dotychczas tramwaje malowano na niebiesko kremowo a teraz na niebiesko biało, czyli identycznie jak autobusy. Nie chodzi o wzorki, ale o kolory.
Ciekawy jestem jak one będą się sprawować na linii krakowskiego "szybkiego tramwaju" ?
Już co nieco na ten temat można powiedzieć. Tramwaj jest rzeczywiście świetny, ale wszystko zależy od torowiska. Na ostatnio oddanym odcinku na Krowodrzę trzęsie mocno, jakiś czas temu przy remoncie Kalwaryjskiej zrobiono za wysokie krawężniki i przez to nie mogły tamtędy jeździć bombardiery. No i czy tramwaj będzie szybki to w tej chwili zależy od systemu kierowania ruchem Siemensa, bo organizacyjnie niewiele się poprawia.
Okazuje się też, że mimo panującej mody na 100%LF NGT6 ma zupełnie wystarczającą część niskiej podłogi (65%).
No i muszę jeszcze dodać, że zdjęcie bombardiera w tunelu szybkiego tramwaju to marzenie 🙂
Posty zostały wydzielone z tematu: "Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)". Mod. J-31 😉
No i muszę jeszcze dodać, że zdjęcie bombardiera w tunelu szybkiego tramwaju to marzenie 😉
To chyba nie będzie trudne, bo jak widziałem rondo Mogilskie, to chyba tam będą również przystanki (tam, tzn. na dole). A nie wiem jak jest dalej 🙂
Mają byc dwa przystanki podziemne: Krakowskie Centrum Komunikacyjne i Politechnika. Na rondzie Mogilskim też będą przystanki i wjazd do tunelu, ale trzeba to traktować jako część nadziemną. W tej chwili na wykończenie czeka tunel, który kończy się koło Politechniki. Ma być gotowy za rok i właśnie wtedy ruszy podziemna część szybkiego tramwaju.
Rondo Mogilskie ma być otwarte już za około 10 dni. Wówczas tramwaje pojadą tamtędy prosto z Lubicz w Mogilską.
Rondo Mogilskie ma być otwarte już za około 10 dni. Wówczas tramwaje pojadą tamtędy prosto z Lubicz w Mogilską
Wow. To szybko. No to na pewno będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców. 😉
No, ale wróćmy do tematu. Kiedy wyjedzie ten najnowszy NGT6 ? 🙂
Pierwszy wyjedzie najprawdopodobniej 20 wrzesnia, wlasnie na czesciowe otwarcie Mogilskiego.
Co do samego ronda, dla tramwajow udostepniona zostanie narazie relacja Mogilska <Lubicz> Centrum zajmuje kilkanascie/kilkadziesiat minut, a kursujace tamtedy dwie czy trzy linie autobusowe nie przejma calego potoku pasazerskiego z al. Pokoju.
ad. bombardierow, nastepne zamowienie najprawdopodobniej rozpisane zostanie pod wagony NGT8, ew wydluzone NGT6 (czyli takie, jakie mialy zostac zakupione w obecnym przetargu...). Poza tym, zwroccie uwage na fakt, iz obecnie przy kazdym wiekszym remoncie linii/budowie nowej trasy kupuje sie rowniez nowe wagony. A przed nami, w nie tak odleglym czasie budowa trasy na Lipska, oraz najprawdopodobniej remont torowiska Mogilskie <-> Wzgorza Krzeslawickie.
obecnie przy kazdym wiekszym remoncie linii/budowie nowej trasy kupuje sie rowniez nowe wagony
Bo to ułatwia finansowanie z funduszy UE.
Szybciej niż Lipska i Jan Pawła II ma powstać odcinek na Ruczaj. Nie jestem pewien jak tu wygląda sprawa z dotacjami, ale podejrzewam, że też jest możliwy przetarg na kilka-kilkanaście składów pod tym kątem. Oczywiście lepiej byłoby zamówić jednorazowo np. 100 bombardierów z terminami dostaw w ciągu 8-10 lat, ale trzeba by takiemu przedsięwzięciu zapewnić gwarancje finansowe z góry. MPK Kraków ma już pewnie u Bombardiera kartę stałego klienta, jednak taki duży kontrakt zawsze oznaczałby pewne oszczędności.
Wczesniej powstanie Lipska. Jesli chodzi o Ruczaj sa problemy z pozyskaniem calosci terenu pod inwestycje... A Lipska ruszy w przyszlym, najpozniej w 2009 roku.
Co do JPII, rozpoczecie remontu trasy Mogilskie <-> Wzgorza wraz z przystosowaniem do parametrow KST (montaz systemu siemensa, bo ZDiT i tak sygnalizacje zapewne spieprzy) bylo planowane zdaje sie wlasnie na 2008 rok. Przy czym jest to inwestycja na kilka lat, chodzi przeciez o ponad 20km torowiska 😀
Co do JPII, rozpoczecie remontu trasy Mogilskie <-> Wzgorza wraz z przystosowaniem do parametrow KST (montaz systemu siemensa, bo ZDiT i tak sygnalizacje zapewne spieprzy) bylo planowane zdaje sie wlasnie na 2008 rok. Przy czym jest to inwestycja na kilka lat, chodzi przeciez o ponad 20km torowiska
Czy oznacza to, że torowisko w al. JPII będzie zamknięte ? Jeśli tak, to czy nie można go było wyremontować teraz, kiedy jest zamknięte ? 😉
Teraz jest zamkniete jedynie przez ok. 3 tygodnie.
Po 2. za jakis czas zamykaja Grzegorzeckie, z nieprzejezdna JPII nie byloby polaczenia Centrum z NH 😀
Prędzej czy później i tak trzeba będzie to zrobić. Ale fakt, że już jest paraliż i byłby (będzie...) gorszy.
Jak wygląda sprawa ronda Mogilskiego ? Czy przejeżdżają już tamtędy tramwaje ? 😉
Jak wygląda sprawa ronda Mogilskiego ? Czy przejeżdżają już tamtędy tramwaje ?
Przejeżdżają od kilku miesięcy w linii ul. Lubicz-Mogilska. Przystanek tymczasowy Rondo Mogilskie znajduje się na Mogilskiej k. Grunwaldzkiej. Być może już od poniedziałku zostanie otwarta dola płyta Ronda... A właściwie to już nie ronda, bo Mogilskie jest już węzłem drogowym. Wg prawa o ruchu drogowym utraciło swój porzedni status 😉
Do października trzeba poczekać na otwarcie połączeń w linii Lubomirskiego (tunel)-Powstania Warszawskiego.
Swoją drogą dolna płyta zostałą zagospodarowana beznadziejnie IMO. Powstał właściwie duży wybrukowany plac. Tak jak na Pawiej nie postawiono płotków odgradzających torowiska od chodników, więc w każdej chwili jakiś pieszy może wtargnąć na jezdnię. Z kolei tramwaj wyjeżdżając z tunelu będzie się musiał prawie zatrzymać przed przejściem dla pieszych bo cokół podtrzymujacy górną płytę powoduje, że nie widać pieszych zbliżających się do zebry.
Ok. Dzięki. A którymi liniami można się tam dostać bezpośrednio z rejonu dworca Głównego ? 😉



