Regulamin Forum
Zakończenie trakcji...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Zakończenie trakcji trolejbusowej

 

Chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób jest zakończona trakcja. Mianowicie chodzi mi o to, że o ile podłączony jest pod nią jakiś trolejbus i akurat pobiera prąd, to nic się nie dzieje. A co sie stanie, gdy żaden trolejbus nie bierze prądu? Z tego co wiem, to na obwodzie zamkniętym musi być odbiornik, żeby nie było zwarcia. Jak jest w przyapdku trakcji? Czy są to obwody zamknięte z dodatkowymi odbiornikami czy obwody otwarte, podające prąd tylko wtedy, gdy trolejbus jest podłączony i akurat pobiera prąd?


Cytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 23.05.2009 02:06
u2w
 u2w
Mercedes eCitaro

Trakcja trolejbusowa jest taka sama, jak większość klasycznych obwodów elektrycznych z zasilaniem sieciowym i prostownikiem na wyjściu. Sprecyzowałbym tu Twoje stwierdzenie odnośnie podłączonego trolejbusu: nic się nie dzieje gdy nic nie jest podłączone - natomiast trolejbus jest zasadniczo zwykłym odbiornikiem energii. Oczywiście praktycznie sieć jest zawsze obciążona - np. układami pomiarowymi (można uznać za pomijalne) lub... upływnościami (zdecydowanie niekorzystne)


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 23.05.2009 18:20

naszło mnie na refleksję.

gdyby w elektrowni węglowej produkowano prąd, i nagle ludzie przestali by korzystać np. na godzinę, to czy z pieca zaczął by wyskakiwać węgiel :chytry:

Znalazłem na mapie tyskiej sieci ciekawy kawałek, wiec dziś podjechałem tam, i znalazłem takie o:

+ zbliżenie

może to rozwieje Twoje wątpliwości 🙂


OdpowiedzCytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 15.06.2009 00:54
J-31
 J-31
Administrator

naszło mnie na refleksję.

gdyby w elektrowni węglowej produkowano prąd, i nagle ludzie przestali by korzystać np. na godzinę, to czy z pieca zaczął by wyskakiwać węgiel :chytry:

Jak parę lat temu doszło do bardzo poważnej awarii energetycznej i spora część miasta pozostała bez prądu (włącznie z tramwajami), to warszawskie elektrociepłownie pracowały normalnie. Czyli normalnie dalej zanieczyszczały powietrze. 😉

PS. A to zdjęcie, to co to za miejsce. I czemu sieć traktycjna tu się kończy ? 😉


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 15.06.2009 12:39
Kolejka
Jelcz M101I Salus

To jest na terenach przemysłowych (ul. Towarowa), a kończy się tak, bo ta sieć nie jest już od wielu lat używana. Dawniej trajtki jeździły obiema jezdniami ul. Towarowej (w pewnym miejscu zawracały), ale teraz robią kółko ulicami: Towarowa - Przemysłowa - Metalowa i sieć nad tą jezdnią stała się zbędna, lecz jej nie zdjęto na dość długim odcinku.


Zapraszam na moje strony internetowe: http://www.gkw.tw53.webd.pl i http://www.transport.tychy.glt.pl
oraz kanał na YT: http://www.youtube.com/user/OKz32

OdpowiedzCytat
Opublikowano : 15.06.2009 13:23

jest też inny aspekt. w przypadku jakiejś budowy czy przebudowy na terenach przemysłowych podciągnięcie kilku metrów druta to nie problem, i potem cały objazd jest gotowy, a tak to przeciąganie trajtków przez tereny to trochę żmudna robota 🙂


OdpowiedzCytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 15.06.2009 16:07

Patrząc na zdjęcia Kilofa wnioskuję, że trakcja jest obwodem otwartym, zamykanym dopiero, gdy trolejbus pobiera prąd.


OdpowiedzCytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 23.06.2009 13:06
Udostępnij:

 Archiwalne ForumTransportnews

Witaj!
Losowe zdjęcia

twitter Bluesky Mastodon