Regulamin Forum
[GOP] Przetargi Tra...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

[GOP] Przetargi Tramwajów Śląskich

Strona 1 / 2
 
Shadow238
Mercedes eCitaro

No to się porobiło....

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=847


Cytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 10.06.2008 23:29

Widzę, że TŚ to patentowany samobójca - wybierzmy najdroższą modernizację, nie dajmy podwyżek ludziom (których chyba jednak brakuje, bo ogłoszenie p pracy dla motormanów cały czas wisi na stronie TŚ) żyjmy w świecie bajek pt. "jakoś to będzie" :diabeł:


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 10.06.2008 23:59

O tak, wszyscy strajkujmy ❗


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 00:29
J-31
 J-31
Administrator

O tak, wszyscy strajkujmy ❗

To są skutki słabości samorządu lub słabości zarządu firm. Związkowcy TŚ po prostu pilnie obserwują to co dzieje się w kraju. I wiedzą, że wszędzie tam, gdzie odbyły się strajki, przyniosły one pozytywne skutki... więc "dlaczego nie my. A nuż się uda". :]

Współczuję Zarządowi TŚ. Firmę czekają ogromne koszty związane z naprawami i remontami infrastruktury. Dodatkowo sypie sie tabor... a teraz związkowcy domagają się podwyżek 🙄


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 10:42

A ile tutaj zarabiają, że żądają podwyżki ❓
To się skończy nie długo tak, że wszystko zostanie sprywatyzowane, a wtedy kierowcy nie za wiele wymuszą na pracodawcach.


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 12:08

A ile tutaj zarabiają, że żądają podwyżki ❓

Ok. 1200zł brutto.


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 13:07

Hmm to fakt, że nie za wiele. Ile chcą podwyżki płacy?


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 13:28

Ok. 1200zł brutto.

Nie no bez żartów. Za tyle to nawet w skupie butelek nikt by nie pracował. A tak serio @Kamil: skąd masz takie informacje? To byłoby przynajmniej o połowę mniej niż w innych miastach.


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 13:33

W sumie to wiesz jak w MZK Przemyśl zarabiają 1000zł+premie za bilety netto, a w PKS Przemyśl 900zł na rękę, to wyszłoby, że tutaj na rękę zarabiają jakieś 950, 1000zł. Oczywiście zapewne też kwoty zależą od stażu pracowników. Ja podałem od tych z najniższym. Nie jest to takie znowu nieprawdopodobne.


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 13:36

A ile tutaj zarabiają, że żądają podwyżki ❓
To się skończy nie długo tak, że wszystko zostanie sprywatyzowane, a wtedy kierowcy nie za wiele wymuszą na pracodawcach.

Tak Ci się tylko wydaje - dzisiaj mamy wolny Rynek, a ofert pracy dla motorniczych (o kierowcach nie wspominając) nie brakuje ani w Polsce, ani w Europie. TŚ ma w tej chwili deficyt motorniczych, więc nie wróżę tej spółce niczego dobrego 😛


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 13:49
Shadow238
Mercedes eCitaro

Ile chcą podwyżki płacy?

Szef "Sierpnia 80" twierdzi także, że Tramwaje Śląskie są niegospodarne. - Nasze żądania płacowe to 500 złotych podwyżki dla każdego pracownika fizycznego oraz 250 złotych dla pracowników administracyjnych, co w sumie stanowi koszt rzędu 2,3 miliona złotych. W tym samym czasie KZK GOP przeniósł się do nowej siedziby, co kosztowało go 3,5 miliona złotych! - wylicza Ziętek.

Współczuję Zarządowi TŚ. Firmę czekają ogromne koszty związane z naprawami i remontami infrastruktury. Dodatkowo sypie sie tabor... a teraz związkowcy domagają się podwyżek

Dokładnie. Zarząd nie chce się zgodzić na podwyżki płac dla pracowników argumentując to tym, że czeka ich potężna inwestycja na remont od wielu lat zaniedbanej infrastruktury.
Ale jedno mnie tylko bulwersuje w tym wszystkim- dlaczego zarząd TŚ zwalnia doświadczonych motorniczych tylko dlatego, że zorganizowali strajk i nie wyjechali normalnie rano na linie ? :nuts:


OdpowiedzCytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 11.06.2008 13:52
J-31
 J-31
Administrator

dlaczego zarząd TŚ zwalnia doświadczonych motorniczych tylko dlatego, że zorganizowali strajk i nie wyjechali normalnie rano na linie ? :nuts:

Próbują zarządzać firmą "twardą ręką". Tylko może się to dla nich źle skończyć :]


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 13:55
Shadow238
Mercedes eCitaro

Tylko może się to dla nich źle skończyć

Tak, bo potem znowu będą musieli wydawać kasę na szkolenie nowych pracowników, a w dzisiejszych czasach najbardziej ceniony jest pracownik z doświadczeniem.


OdpowiedzCytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 11.06.2008 14:00

@Kamil: skąd masz takie informacje? To byłoby przynajmniej o połowę mniej niż w innych miastach.

Ostatnio czytałem śląskie forum i takie info tam było.


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 11.06.2008 21:12

I jak ze strajkiem? Nadal się odbywa, czy uzyskali jakieś korzyści już z niego?


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 14.06.2008 18:29
Shadow238
Mercedes eCitaro

Na razie strajku nie ma. Związkowcy obiecali poinformować wcześniej pasażerów przed nim, aby nie ucierpieli za bardzo.


OdpowiedzCytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 14.06.2008 18:38
J-31
 J-31
Administrator

Może związkowcy (mogę mieć tylko cichą nadzieję), zastanowili się nad sytuacją finansową TŚ i dlatego na razie odstąpili od strajku :]


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 16.06.2008 12:38
Shadow238
Mercedes eCitaro

Narodził się nowy pomysł TŚ na poprawę bezpieczeństwa w ich tramwajach- mianowicie chcą zamontować w 17 Citadisach po 3 kamery, którą mają monitorować przestrzeń pasażerską, a obraz oprócz tego, że będzie nagrywany to również będzie wyświetlał się na monitorach umieszczonych wewnątrz tramwaju, a także u motorniczego w kabinie.

Szczegóły: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=941

Nie wiem tylko czy pomysł ten nie narodził się za późno, gdyż po 8 latach eksploatacji to co miało zostać zniszczone, to już się zniszczyło, a system według rzeczniki KZK GOP P. Ostroch ma wyeliminować do zera kradzieże kieszonkowe.


OdpowiedzCytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 23.09.2008 00:41

Kamery zainstalowane nawet poźno to dobra decyzja. Policja ma znacznie łatwiejszą pracę szczególnie kiedy gówniarze demolują pojazdy. Nie widzę w tym nic złego. Zresztą zawsze taki element znajdzie coś do wyrwania, wypalenia, rozdarcia.


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 23.09.2008 11:15
Shadow238
Mercedes eCitaro

Tramwaje Śląskie chcą, aby ich pracownicy wyróżniali się, dlatego zamawiają odzież dla tramwajarzy: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1090


OdpowiedzCytat
Rozpoczynający temat Opublikowano : 21.02.2009 19:04
Esteban Martinez
Ikarus 280

Tramwaje Śląskie chcą, aby ich pracownicy wyróżniali się

To niech na tych strojach będzie napisane „Jestem gejem” albo coś w tym stylu, na pewno to ich wyróżni. Najlepiej na każdym napisać co innego.
Związkowcy mnie dziwią — osobiście wolałbym dostawać ekwiwalent niż jeździć w krawacie i półbutach albo „ocieplanych botkach”


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 21.02.2009 20:49

Nie wiem jak to będzie w przypadku TŚ, ale np. w MZK Starachowice okazało się, że zakup umundurowania dla kierowców kosztuje mniej niż ekiwalenty. Te dziwne nazwy w rodzaju "botki ocieplane zimowe" mogą oznaczać w rzeczywistości całkiem fajne i normalne buty. W tej chwili oferta firm produkujących odzież służbową i roboczą to zupełnie coś innego niż "Sowchoz Trendy 1962" 😉


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 23.02.2009 11:51
Esteban Martinez
Ikarus 280

Te dziwne nazwy w rodzaju "botki ocieplane zimowe" mogą oznaczać w rzeczywistości całkiem fajne i normalne buty.

Tramwaj wolałbym prowadzić w jakichś adikach, a nie zimowych butach


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 23.02.2009 19:40

Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiły przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest aktualizacja dokumentacji projektowej wraz z doprojektowaniem dla zadania pn.: "Przedłużenie linii nr 15 do Osiedla Zagórze w Sosnowcu". Wkrótce zatem wydłuży się trasa tramwaju.

Teren przewidziany pod projektowane prowadzenie linii tramwajowej, położony jest w granicach miasta Sosnowca, w dzielnicy Zagórze. Istniejąca linia tramwajowa jest zakończona pętlą, usytuowaną w głębokim wykopie przy ul. Braci Mieroszewskich, po jej zachodniej stronie.

Przedłużenie linii tramwajowej w Sosnowcu na trasie od dotychczasowej pętli tramwajowej (przebudowa której ujęta jest w zakresie zadania pn.: ?Modernizacja linii tramwajowej na ul. 3-go Maja , od CWK do Pętli Zagórze? - współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej) poprzez dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Braci Mieroszewskich (tunel) , jednopoziomowe skrzyżowanie z Al. Wolności , ul. Ks. F. Blachnickiego , dalej - wzdłuż obustronnej zabudowy ul. Białostockiej, jednostronnej zabudowy Al. I. Paderewskiego i dwustronnej zabudowy przy ul. Marszałka Rydza Śmigłego do skrzyżowania z ul. Braci Mieroszewskich, gdzie planowane jest zakończenie trasy pętlą tramwajową.

Oferty związane z przetargiem można składać do 26 stycznia, do godziny 9.45. Kiedy będzie można pojechac nowa trasą? Nie wcześniej niż w 2012 roku, a prawdopodobnie w 2013.

W budżecie Sosnowca na przyszły rok przeznaczono na to zadanie 1 mln zł. Całkowity koszt przedłużenia „15” wyniesie według szacunków ponad 100 mln zł, w tym udział miasta Sosnowca ma się zamknąć kwotą 40 mln zł.

Kotlet odgrzewany dość cęsto, choć wcześniej opracowywano tylko studium wykonalności, teraz jednak pełny projekt przyszłej linii, przetarg zakończy się 26 stycznia 2010r.

Kilka wiadomości z SIWZ:

II. Projektowana linia tramwajowa:

1. Należy dokonać aktualizacji istniejącej dokumentacji oraz zaprojektować nowy odcinek
obejmujący zakres od planowanej w aktualizowanej dokumentacji pętli do skrzyżowania
ul. Braci Mieroszewskich i Rydza Śmigłego, która winna być zakończona pętlą oraz
należy przewidzieć budowę łącznika umożliwiającego przyszłe połączenie pętli z torem
linii nr 27
,
- tor wydzielony nawierzchnia stalowa z szyn S 49 na podkładach żelbetowych PS-83/SB-
4/1 80s z mocowaniem pośrednim SB-4,
- tor wspólny z jezdnią nawierzchnia stalowa z szyn RI 60 lub RI 60N w technologii
bezpodsypkowej.

2. Perony przystankowe winne być zaprojektowane w sposób umożliwiający prowadzenie
komunikacji taborem niskopodłogowym , wieloczłonowym. Spółka preferuje następujące
wymiary platform przystankowych :
- wysokość ponad poziom główk szyny 250 mm,
- odsunięcie krawędzi peronu od osi toru 1250 mm,
- długość 32 m lub 64 m (w zależności od warunków terenowych).

Wyżej wymienione preferencje odbiegają od obowiązujących norm i muszą być
autoryzowane przez uprawnionego projektanta w toku przygotowania dokumentacyjnego
na poszczególnych etapach szczegółowości.

3. Projektowana trasa powinna zakładać przystanek do wysiadania przed rondem ( jako
punktem końcowym ) natomiast przystanek początkowy należy przewidzieć za rondem, w
bezpośrednim sąsiedztwie punktu regulatorskiego (dyspozytorskiego).

4. W rejonie przystanku początkowego proponuje się uwzględnić tor odstawczy (żeberko)
umożliwiający wzajemne przepuszczanie tramwajów lub ewentualny postój wagonów
rezerwowych bądź uszkodzonych.

5. Odległości między przystankami powinny wynikać z potrzeb, tzn. być zlokalizowane w
miejscach największych skupisk ludzkich lub węzłów komunikacyjnych .

6. Przystanki tramwajowe należy projektować na odcinkach prostych ( w przypadku braku
takich możliwości na łukach wewnętrznych ) w miejscach dobrze oświetlonych.

7. Punkt regulatorski (wg projektu - dyspozytorski) wykonać zgodnie z dotychczasowym
projektem – z lokalizacją przy nowo projektowanej pętli.

8. Projekt nowego odcinka trasy tramwajowej powinien uwzględnić podłączenie do pętli
tramwajowej (obecnie końcowej) torów w taki sposób, aby była możliwość zawracania na
niej tramwajów z obydwu stron.

9. Na nowym odcinku trasy proponuje się uwzględnienie połączeń torowych umożliwiających
przejazd z jednego toru na drugi, np. w celu ułatwienia prowadzenia prac remontowych
związanych z infrastrukturą techniczną.

10. Sygnalizacja drogowa na skrzyżowaniach ( w tym na rondzie – ul. Braci Mieroszewskich)
winna zakładać pełny priorytet dla tramwaju.

Dodam, że w czerwcu lub lipcu GZM złożył wniosek do Marszałka Województwa o dofinansowanie realizacji tej inwestycji z Kontraktu Wojewódzkiego ( z którego funduszy wyremontowano ul.Gliwicką w Katowicach i trase Zawodzie-Rynek).

Cóż pozostaje czekać co dalej będzie się działo w sprawie tej linii bo to, że kończy się tam gdzie nie powinna wiadomo już od lat.


OdpowiedzCytat
Opublikowano : 22.12.2009 02:37
Max998
Solaris Urbino 8.6
Strona 1 / 2
Udostępnij:

 Archiwalne ForumTransportnews

Witaj!
Losowe zdjęcia

twitter Bluesky Mastodon