Regulamin Forum
ZUK Komorniki rozpisał przetarg na dostawę trzech fabrycznie nowych autobusów o długości 11,5-12m.
http://www.zukkomorniki.com.pl/przetargautobusy.htm
Osobiście obstawiam MANa (umieszczenie silnika, brak AdBlue, zgodność z posiadanymi autobusami, lokalizacja ASO, itp.).
Wystarczy chyba jeden temat o ZUK-u Komorniki w dziale Przewoźnicy, nie ma sensu się rozdrabniać przy tak małej ilości postów. Zobaczymy, z jednej strony stan taborowy wskazuje na to, że autobusy dostarczy MAN, z drugiej - ZUK nic fabrycznie nowego jeszcze nie kupował, więc zobaczymy czy "jakiś inny" przewoźnik się nie wtryni 😉
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.
Szkoda, że zamówili okna uchylne. :] Dobrze przynajmniej, że wymagana ilość jest spora.
Zobaczymy, z jednej strony stan taborowy wskazuje na to, że autobusy dostarczy MAN, z drugiej - ZUK nic fabrycznie nowego jeszcze nie kupował
Solaris może się wtrynić w to jeśli da niską cenę. Choć fajnie by było zobaczyć nowe Lion's City w Komornikach.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA
Skoro Solaris, to patrząc na SIWZ pasuje też Solbus SM12 (z Cummins'em ISL8.9).
A dopuszczają wozy bez homologacji ? Sm12 z ISL dla Białej Podlaskiej dopiero będą (za jakiś czas) przechodziły badania.
Solbusa, podobnie jak Autosana wyklucza inny zapis - o braku stopnia między przednim nadkolem a środkowymi drzwiami. Nie wie czy dla 3 sztuk któraś z firm zdecyduje się na zmiany konstrukcyjne.
Wg mnie zapis o zgodności marki jest do obalenia w KIO bo zaburza konkurencję preferując jedną markę, niżej punktując "rozwiązania równoznaczne".
Przecież M12LF i SM12 są 100% niskopodłogowe.
Solaris jest wstanie wyprodukować takie wozy - patrz U12 dla Frankfurtu. Czarnym koniem może okazać się Conecto jeśli będzie odpowiednio atrakcyjne cenowo na tle eMAeNa.
Przecież M12LF i SM12 są 100% niskopodłogowe.
Tu nie chodzi o niskopodłogowość w sensie niskie przejście w środku, ale żeby fotele między przednim nadkolem, a środkowymi drzwiami nie znajdowały się na żadnym podeście (dostęp bez stopni). Tymczasem zarówno Autosan, jak i Solbus ulokowały tam zbiornik paliwa.
Solaris jest wstanie wyprodukować takie wozy - patrz U12 dla Frankfurtu. Czarnym koniem może okazać się Conecto jeśli będzie odpowiednio atrakcyjne cenowo na tle eMAeNa.
Ale czy Solarisowi będzie się opłacało robić 3 sztuki na Polskę tego ewenementu ?
Tu nie chodzi o niskopodłogowość w sensie niskie przejście w środku, ale żeby fotele między przednim nadkolem, a środkowymi drzwiami nie znajdowały się na żadnym podeście (dostęp bez stopni).
No to po co motasz zamiast po prostu napisać, że nie może być podestów ❓
Tory na tiry!
Tu nie chodzi o niskopodłogowość w sensie niskie przejście w środku, ale żeby fotele między przednim nadkolem, a środkowymi drzwiami nie znajdowały się na żadnym podeście (dostęp bez stopni). Tymczasem zarówno Autosan, jak i Solbus ulokowały tam zbiornik paliwa.
Zwróć uwagę, że Solbus zabudował m.in. w SM10 dla Warszawy zbiornik z tyłu i między osią nie ma podestu.
:strzałka: http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=35662&mode=search&sessionid=06hsnll1c25cgstd1kt4uief34
Ale gdzie go zamontował? Czyżby w miejscu trzecich drzwi? W SM12 taki numer nie przejdzie bo drzwi jednak będą. Dlatego będzie trudniej i nie wiem czy będą się gimnastykować dla 3 sztuk.
Zbiornik paliwa jest zabudowany na tylnej ścianie, a nie w miejscu 3 drzwi. Tam, gdzie w gazowcach był zbiornik na LNG.
Nareszcie jakiś przetarg zgarnięty przez MANa - 3 nówki do Komornik dostarczy właśnie on 🙂
http://www.zukkomorniki.com.pl/przetarg/wybor%20ofert%20AN.pdf
O, ZUK kupuje nówki. Ciekawe, czy ZKP kiedyś kupi 😛
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.


