Regulamin Forum
Wracam do domu, a tu na stole mała koperta od firmy Solaris. W środku zaproszenie (ale niestety nie takie z biletem wstępu od razu 😛 ) na targi TRANSEXPO w Kielcach i informacja o tym, co na owych targach firma Solaris pokaże.
Czekamy na Państwa wraz z premierowym autobusem miejskim Solaris Urbino 12 LE napędzanym CNG, premierowym wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11, znanym w całej Europie autobusem miejskim Urbino 12 oraz mobilną stacją krwiodawstwa marki Vacanza.
Zapraszamy do naszej wileńskiej kawiarenki w Kielcach, która czynna będzie podczas Międzynarodowych Targów Transportu Lokalnego i Zbiorowego TRANSEXPO, w dniach 19-21 września br.
Do zobaczenia!
Solange i Krzysztof Olszewscy
Hm... Czyżby Solaris zaczął poważniej myśleć o polskim rynku?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.
wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11
W sumie to jedno przychodzi na myśl... o kurde 😆 .
premierowym autobusem miejskim Solaris Urbino 12 LE napędzanym CNG, premierowym wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11
No ciekawe, ciekawe... A mi nie przysłali zaproszenia... Będę płakać. 🙁 :diabeł:
wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11
W sumie to jedno przychodzi na myśl... o jeju .
No to musi wyglądać ciekawie. Hmm... ale czy my nie cofamy się ? Przecież teraz autobus wysokopodłogowy... :confused: No nie wiem
Hmm... ale czy my nie cofamy się ?
Cofają się ci co kupują takie autobusy.
Hmm... ale czy my nie cofamy się ? Przecież teraz autobus wysokopodłogowy... No nie wiem
Jak ejst popyt to dlaczego nie produkować takich dureństw.
Wygląda na to, że w SB&C modły pplna zostały wysłuchane i przerobili Vacanzę. Ja wiedziałem, że on ma z nimi jakieś szemrane powiązania :diabeł:
Co do SU11, cóż — popyt na takie wozy na pewno jest, toteż ktoś im to kupi i w dodatku może nie być takie złe, w końcu to Solaris. Martwi mnie tylko fakt, że uwsteczniamy się kupując wysoką podłogę, ale co można na to poradzić…
Ten U11 to zdecydowanie nie będzie pojazd do miasta z kilku powodów:
-Długość - 11m to za mało
-Podłoga - pozwala na umieszczenie silnika pod nią, mamy więcej miejsc co jest tak ważne przy przewozach lokalnych
-Prawdopodobnie drzwi - spodziewam się domyślnie 1-2-1, 2-2-1 lub 1-2-0
Więcej - pojazd będzie przypuszczalnie produkowany w Turcji (umowa z tureckim producentem, poszukajcie na infobusie).
A został wprowadzony dlatego, że za kilka lat z obiegu wypadają H9 (limit wieku pojazdów do 24 lat), liczą na zyski w PKSach, które nie są absolutnie zainteresowane U12LE, które jest najwłaściwszą propozycją do krótkich przewozów lokalnych.
Powód wprowadzenia U12LE CNG jest powszechnie znany - wiele miast poszukuje właśnie takich pojazdów (Kraków, Rzeszów ostatnio chyba). A może przy okazji poprawią drzwi (na 2-2-2), zmniejszą stopnie z tyłu (do 2 na 950cm) i zrobią jakieś małe tournee po Polsce (czytaj. będą testy w Łodzi).
Może w tym roku uda mi się przyjechać na Transexpo, chociaż termin mi za bardzo nie pasuje (w tygodniu, mogliby zahaczyć o sobotę). Ale dojazd pociągiem nie powala :/
-Długość - 11m to za mało
Ikarusy 260 i migi miały tyle, że nie wspomnę o Solbusach
-Podłoga - pozwala na umieszczenie silnika pod nią, mamy więcej miejsc co jest tak ważne przy przewozach lokalnych
IMO czasy autobusów 2. generacji minęły, silnik zapewne będzie na tyle — coś jak w Conecto albo 120M
-Prawdopodobnie drzwi - spodziewam się domyślnie 1-2-1, 2-2-1 lub 1-2-0
Zobaczymy, ale chyba w Solarisie wiedzą, co robią i będzie dostępna opcja 2-2-2
Więcej - pojazd będzie przypuszczalnie produkowany w Turcji (umowa z tureckim producentem, poszukajcie na infobusie).
W Turcji? Ale to chyba będzie przypominało optycznie Solarisa i nie będzie takim złomem jak Conecto?
A został wprowadzony dlatego, że za kilka lat z obiegu wypadają H9 (limit wieku pojazdów do 24 lat), liczą na zyski w PKSach
Wątpię, czy uda im się zainteresować je SU11, myślę, że rynek podbiją raczej kolejne edycje spektaklu „Modernizacja H9, ale tak, żeby osiągnąć jak najlepszy efekt jak najmniejszym kosztem, i żeby broń boże nie zmieniło się za wiele, bo PKSy nie lubią zmian”, szanse miałby także hipotetyczny Jelcz L101 (ale po co wdrażać nowy model? ¯ebyśmy jeszcze nań stracili? Przecież bez niego pensja i tak jest), tudzież inne wynalazki typu Solbus, Solaris może być za duży (H9 to jakieś 9 m), tudzież za drogi (w końcu Solaris).
które jest najwłaściwszą propozycją do krótkich przewozów lokalnych.
Jeśli są potoki na 12-metrowca, to tak.
Powód wprowadzenia U12LE CNG jest powszechnie znany - wiele miast poszukuje właśnie takich pojazdów (Kraków, Rzeszów ostatnio chyba).
Eee… Kraków raczej nie, na Bieńczyce kupią sobie niskacze, a na Wolę Duchacką to tylko Jelcze. Rzeszów mógłby to kupić.
Wg mnie w SU12LE o to, żeby mieć jakąś nowinkę tanim kosztem, którą ktoś mógłby kupić.
A może przy okazji poprawią drzwi (na 2-2-2), zmniejszą stopnie z tyłu (do 2 na 950cm) i zrobią jakieś małe tournee po Polsce (czytaj. będą testy w Łodzi).
Jakby tak zrobili, wogóle byłby przebój rynkowy 🙂
Czyżby Solaris próbował szturmem brać rynek dotąd zarezerwowany dla Jelcza i Autosana?
Zapewne ten wysokopodłogowy "miejski" autobus z "miejskości" będzie miał tylko wygląd podobny do niskich Solarisów - Towar, jak wspomniał ppln, dla PKS'ów...
Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje, a nikt przecież nie chce puszczać turystyka z kiblem, telewizorem i niewiadomo czym jeszcze na trasy powiedzmy 50km...
Podejżewam, że mimo 11 metrów miejsca będzie dość sporo - podłoga będzie zapewne równa, więc nie trzeba będzie tracić miejsca na wnęki kół, bak, czy wreszcie silnik, a dodatkowe miejsce pod podłogą, to na bagażniki jak znalazł...
No, ale nie wyprzedzajmy faktów - czekajmy na TRANSEXPO 🙂
Aaa... Gazowiec - Solaris LE CNG - Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...
BTW - Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa 🙂
Czyżby Solaris próbował szturmem brać rynek dotąd zarezerwowany dla Jelcza i Autosana?
Raczej zarezerwowany dla każdego, kto zrobi coś taniego i przekona biedotę, żeby to kupowała.
Towar, jak wspomniał ppln, dla PKS'ów...
Ogólnie dla biednych
Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje
Nadaje nadaje, np. w Szwecji na takich liniach jeżdżą LE i jest dobrze, poza tym niepełnosprawny też człowiek
Podejżewam, że mimo 11 metrów miejsca będzie dość sporo - podłoga będzie zapewne równa, więc nie trzeba będzie tracić miejsca na wnęki kół, bak, czy wreszcie silnik, a dodatkowe miejsce pod podłogą, to na bagażniki jak znalazł...
Jak już wspomniałem — wątpię w to, że silnik będzie pod podłogą, lata 60. już bezpowrotnie minęły. Poza tym po co bagażnik w autobusie na krótkie trasy?
Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...
Zobacz, jak to jest rozwiązane w krakowskich gazgniotach.
Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa
Mylisz się, powietrze dodatkowo przepływałoby przez owy próg, a teraz po prostu autobus przedrze się przezeń i jest spokój. Poza tym SOR BN12 tak ma, zobacz go sobie i powiedz sam, czy dalej to ci się podoba.
Ten Solaris LE na CNG to byłby dobry na linie Mielec - Dębica, której otwarcie planowane było na wrzesień.
Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje
Nadaje nadaje, np. w Szwecji na takich liniach jeżdżą LE i jest dobrze, poza tym niepełnosprawny też człowiek
No niestety, po pierwsze żyjemy w Polsce, a po drugie... Zresztą to wynika z pierwszego - PKSy są biedne, drogi kiepskie, czyli nawet półniski pojazd byłby narażony na uszkodzenia... W końcu PKSy mogą jeździć 80km/h, a jak jakieśtam warunki dodatkowe spelniają, to nawet 100km/h - No po prostu nie oplaca się - za duże ryzyko uszkodzenia 🙂
Poza tym po co bagażnik w autobusie na krótkie trasy?
Ja tam korzystałem z bagażników na krótkie trasy - Na mazurach 🙂
Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa
Mylisz się, powietrze dodatkowo przepływałoby przez owy próg, a teraz po prostu autobus przedrze się przezeń i jest spokój. Poza tym SOR BN12 tak ma, zobacz go sobie i powiedz sam, czy dalej to ci się podoba.
O_O A fe, ohydek... Nie o takie coś mi chodziło - nie chcę żadnych schodków, stopni, czy pochylni - po prostu cały dach wygięty w lekki łuk tak, by z przodu autobus był niższy, niż z tyłu... Coś, jak w niektórych turystykach...
po prostu cały dach wygięty w lekki łuk tak, by z przodu autobus był niższy, niż z tyłu... Coś, jak w niektórych turystykach...
Vacanza?
No niestety, po pierwsze żyjemy w Polsce
Czyli niepełnosprawni mają w Polsce mniejsze prawa niż w Szwecji? A to niby czemu?
PKSy są biedne
Bez przesady
drogi kiepskie
Nie wszystkie, ostatnio jest sporo remontów i nie jest już tak źle, poza tym to nie ma aż takiego znaczenia. I jakoś u mnie LFy jeżdżą na zadupiastych trasach i nic im się nie dzieje.
W końcu PKSy mogą jeździć 80km/h, a jak jakieśtam warunki dodatkowe spelniają, to nawet 100km/h
Muszą, czy mogą? Nikt im nie każe walić 80 km/h w niezabudowanym, a 100 to jest dla wypasionych turystyków, z podłogą bardzo wysoką.
Ja tam korzystałem z bagażników na krótkie trasy - Na mazurach
To co innego 😛
Nie o takie coś mi chodziło - nie chcę żadnych schodków, stopni, czy pochylni - po prostu cały dach wygięty w lekki łuk tak, by z przodu autobus był niższy, niż z tyłu... Coś, jak w niektórych turystykach...
No, z tego coś mogłoby być…
Czyli niepełnosprawni mają w Polsce mniejsze prawa niż w Szwecji?
Teoretycznie nie, ale w praktyce różnie z tym bywa.
Teoretycznie nie, ale w praktyce różnie z tym bywa.
Tak, a Warszawa jest stolicą Polski.
To było pytanie retoryczne
Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje, a nikt przecież nie chce puszczać turystyka z kiblem, telewizorem i niewiadomo czym jeszcze na trasy powiedzmy 50km...
No to cie zaskocze nie z naszym PKSem nieraz turystyk jedzie tylko na wrocłw lub 16km do polkowic,lub wynajm,a na trase Lubin-Świnoujście puszczają Lidery wersje lokalną
No to cie zaskocze nie z naszym PKSem nieraz turystyk jedzie tylko na wrocłw lub 16km do polkowic,lub wynajm,a na trase Lubin-Świnoujście puszczają Lidery wersje lokalną
To co… W GOP-ie turystyki (Travego) jeżdżą na lini(i/ach) miejskich
W GOP-ie turystyki (Travego) jeżdżą na lini(i/ach) miejskich
Nie na wszystkich jeśli chodzi o KZK GOP :chytry:
Ikarusy 260 i migi miały tyle, że nie wspomnę o Solbusach
Jechałeś migiem albo solbusem? To polecam, od razu zmienisz zdanie i zapragniesz szerokiego i długiego Solarisa, w którym ludzie mogą przejść.
W Turcji? Ale to chyba będzie przypominało optycznie Solarisa i nie będzie takim złomem jak Conecto?
Na pewno będzie przypominało serię Urbino (inaczej by zmienili nazwę), a złomem aż takim też chyba nie będzie, w końcu to Solaris, a nie jakiś, za przeproszeniem, mercedes...
Jeśli są potoki na 12-metrowca, to tak.
A znajdziesz "niemiejski" autobus, który zapewni wygodę pokonywania tylko 1 stopnia? Ten model będzie bezpośrednią konkurencją dla conecto, ale wykorzystanego poprawnie (przewozy do 30 km za miasto). Łódzkie są wyposażone idealnie na trasy lokalne (tempomat, retarder w dźwigni, otwieranie przyciskiem WSZYSTKICH (razem z połówką kierowcy) drzwi, automatyczny przystankowy po przytrzymaniu hamulca)
Aaa... Gazowiec - Solaris LE CNG - Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...
Na bank, a nawet dwa, tutaj zastosują patent z gniotaCNG - butle we wnętrzu, niższy sufit w przedniej części. Bo tak jest praktyczniej i wóz się wszędzie mieści.
w końcu to Solaris, a nie jakiś, za przeproszeniem, mercedes...
Śmiesznie to trochę brzmi 😛 Ale mnie się też wydaje, że skoro nie zmienili nazwy, to autobus ten zachowa przynajmniej stylistykę Solarisa, co do jakości, to hm... Chyba nie będzie gorsza, niż w Conecto 😀
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.
A ja tam jestem ciekawy tego wysokopodłogowego SU11. Aż nie mogę się doczekać - jego designu, wnętrza, stopni (jak będą wysokie).... 😛
Może to będzie prawostronna Valleta?
A ja tam jestem ciekawy tego wysokopodłogowego SU11. Aż nie mogę się doczekać - jego designu, wnętrza, stopni (jak będą wysokie)....
Wiesz, że ja też czekam na niego z niecierpliwością.
Ja dzisiaj również dostałem zaproszenie od solarisa 😀 Chciałbym pojechać, ale nie da rady :confused: To jest w tygodniu, więc ja mam szkołę. 🙁 No cóż trudno. Może inntm razem
Może to będzie prawostronna Valleta?
Valetta jest w części niskopodłogowa.


