Regulamin Forum
http://www.nowiny.pl/artykul.php?a=show_art&ida=52624&&kom_str=1
z artykułu:
Czeski producent nie posiada jeszcze typowo miejskich małych autobusów. Pierwsze wykonuje dla dwóch polskich przewoźników - we Wrocławiu i Raciborzu.
Dla jakiego przewożnika z Wrocławia mają robić SORy?
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA
Może dla DLA ? 😉
A ma SOR autobusy 10m? Bo DLA ogłosiły przetarg na 2 takie wozy 😉
Jest jedynie SOR CN9,5 😉
http://www.sor.cz/site/mezimestsky-autobus-sor-cn-95
No to jeśli realizują coś dla Wrocłwia, to może być to 😉 DLA pewnie szykują się do przetargu na 908 i 308.
Hm w sumie zły link podałem, miało być:
http://www.sor.cz/site/mestsky-autobus-sor-bn-95
Bo CN9,5 to przecież wersja międzymiastowa, a BN to miejska 🙂
Zdaje się, że przy okazji przetargu na obsługę linii w Leśnicy DLA zobowiązało się do zakupu m.in. dwóch nowych autobusów niskopodłogowych/niskowejściowych klasy midi. I pewnie o te pojazdy chodzi.
"Chcę jednak wyraźnie podkreślić, że Wrocław zaspokaja na przyzwoitym poziomie większość potrzeb swoich mieszkañców. Dlatego nie zgadzam się z tezą, że zaangażowanie w Śląsk dzieje się kosztem innych ważnych dla wrocławian spraw." - Rafał Dutkiewicz w wywiadzie dla Gazety Wyborczej, 13.10.2013
Dzisiaj na 10 dniowe testy do MKS Dębica przybył taki oto czeski wynalazek:
http://www.phototrans.eu/14,439011,0,SOR_BN9_5_4E1_5183.html
Wóz robi pozytywne wrażenie wizualnie ale gdy wejdzie się do środka to istna masakra.
Nic do siebie nie pasuje, wystają kable, z tyłu wejście jest wyżej niż w H9-35, gaśnice umieszczone pod siedzeniami zamist gdzieś na widoku. Szyby bardzo cienkie wystarczy bardziej walnąć pięścią i już rozbite. Plusem napewno są duże lufty i w miare duża rzeźnia. Kabina kierowcy też nie jest zachwycające: dwa małe schowki, w dziwacznych miejscach poumieszczane przyciski no i skrzynia, niby automatyczna ale znajduje się dżojstik który można wrzucać poszczególne biegi. Postaram się niebawem wrzucić zdjęcia szczegółów abyście mogli zobaczyć jak to faktycznie wygląda. Wóz mi osobiście się mało podoba. Chodzą słuchy że chcą u nas ustawić przetarg pod te ceskie vozidla.
Ciekawe z ta skrzynią, zrób zdjęcie jak możesz, czyżby półautomat? a może zwykła skrzynia tylko inaczej sterowana. Pedał sprzęgła jest?
Ciekawy jestem tej pólautomatycznej skrzyni :diabeł:
Pewnie skrzynia jak w DABach.
Nie chce mi się wierzyć żeby ktoś dzisiaj Wilsona stosował.
Pewnie jakaś skrzynia Allisona.
http://www.phototrans.eu/14,439212,0,SOR_BN9_5_4E1_5183.html zapraszam do poczytania o kilku niedoróbkach ze strony czechów w tym pojeździe.
To jest skrzynia ZF Astronic Skrzynia tradycyjna ze zautomatyzowanym mechanizmem zmiany biegów i automatycznie sterowanym sprzęgłem tarczowym. Istnieje możliwość automatycznej zmiany przełożeń przy ustawieniu lewarka w pozycji D, albo półautomatycznej sekwencyjnej + i -. Bardzo dobry wynalazek.
jak przebiega test autobusu :o:
jak przebiega test autobusu :o:
znakomicie 😀
Oj coś czuje że Dębica będzie kolejnym miastem które zakupi 10 nowiuśkich SORów BN9,5 😐
Aż tak spodobał im się ten SOR ? 😉
Aż tak spodobał im się ten SOR ?
Jeśli główną rolę gra cena to nic dziwnego.
Kupowanie takich autobusów to strasznie krótkowzroczne myślenie. Już po nowym widać że to tandeta, dobrze jeszcze jak jest gwarancja, a co później?
Tak jak napisał Marcin prawdopodobnie cena tu gra rolę i przetarg będzie ustawiany pod odpowiedni typ wozów tak myślę. Jak już dostali pieniądze unijne to powinni kupić coś porządnego bo mają na jedną sztukę do wydania 700 tysięcy zł a nie jakieś padło które po 2 tygodniach będzie już popsute.
Czemu akurat po dwóch tygodniach :chytry: Z tego co wiem to w Raciborzu spisują się nienagannie, prócz tego wybryku z nówką (co każdemu może się zdarzyć) to żadnych poważnych awarii jeszcze nie było :]
SOR to świetny autobus miałem przyjemność nim jeżdzic 😀
Jak już dostali pieniądze unijne to powinni kupić coś porządnego bo mają na jedną sztukę do wydania 700 tysięcy zł a nie jakieś padło które po 2 tygodniach będzie już popsute.
Chyba nie do końca, lepiej kupić 3 proste w obsludze autobusy aniżeli coś pożądnego jeżeli przewoźnika nie stać na ich serwisowanie. Co do wytrzymałości SOR-a to w DLA jeżdżą ok. 6 miesięcy i nie zarejstrowano żadnych poważnych awarii które wyeliminowałyby te wozy całkowicie z ruchu lub uterek których koszty usunięcia nadwyrężyły możliwości finansowe przewoźnika. Miałem możliwość prowadzenia SOR-a BN 12(w automacie i manualu), BN 9,5 a nawet C12 i naprawdę trudno się do czegoś w tych wozach przyczepić więc nie kracz niepotrzebnie.


