Regulamin Forum
Zgadzam się z przedmówcą. My jako MKMowcy patrzymy na to inaczej, ale dla przewoźnika ważniejszy jest rachunek ekonomiczny. SOR może i paskudnie wygląda, czy jakość montażu elementów we wnętrzu może nie jest najwyższych lotów, ale uważam że z tego powodu nie trzeba skreślać tych wozów. Ich zaletą są przede wszystkim prosta budowa, oszczędne i trwałe silniki Iveco. Może zostanę publicznie zlinczowany za to co napiszę, ale przyjemniej jedzie mi się nowym SORem CN12 niż używanym eMAeNem NU263 z Reichu.
Zobaczymy za 10 lat jak się będą sprawować.
oszczędne i trwałe silniki Iveco
Polemizowałbym, zwłaszcza co do tego drugiego.
oszczędne i trwałe silniki Iveco
A ja nie widzę pola do polemiki. Przez wakacje pracowałem jako kierowca i odbyłem trochę rozmów z kolegami z pracy na temat silników i pojazdów różnych marek. Wprawdzie chodzi o ciężarówki, ale silniki są praktycznie takie same. O wychwalanych pojazdach Mercedesa mówi się tak: "Wiesz dlaczego kierowcy Mercedesów nie pokazują sobie ręki na pozdrowienie? Bo widzieli się rano w serwisie". Nie słyszałem tego od jednej osoby, tylko od kliku z całkiem sporym stażem pracy za kółkiem.
Zobaczymy za 10 lat jak się będą sprawować.
Tak naprawdę to większość fabrycznie nowych autobusów po 10 latach eksploatacji w polskich warunkach, będą sprawiać jakieś problemy. To zależy od serwisu i stopnia "zajeżdżenia" pojazdu 😉
Problemy sprawiać mogą, ważne żeby w ogóle dojeździły te 10 lat.
Ten SOR jest teraz w Jarosławskim MZK 😀
Jesteś pewien że to ten sam?
Jestem pewny na 100% to ten sam co w Dębicy :o:
No to dobrze, wiadomo kiedy dojadą następne?
A to był SOR dla Jarosławia?
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA
to jest tylko tester 😆 , dostawa będzie ????
Jechałem dziś tym SOR'em przez około godzinę. Z pozycji pasażera nie da się pisać wywodów na jego temat, ale autobus w końcu jest głównie dla pasażerów 😀 . Więc:
Robi całkiem dobre wrażenie, wnętrze bez rewolucji, dużo miejsca do stania czy na wózek. Poręcze niestety beznadziejne, szczególnie w okolicy rozkładanego siedzonka trzeba trzymać się krawędzi okna 😐 . Są oczywiście paski itp, a w innych częściach już jest ok. Może to poprawią.
Siedzenia mogą być, oparcia super, ale siedziska trochę za krótkie, pierwszy raz się z tym spotykam. Szału nie ma, ale niewygodne też nie są.
Dziwnie przyspiesza. Jechałem prawie pustym(~12 osób). Wyglądało to mniej więcej tak:
Ruszamy- pierwszy bieg, autobus zostaje lekko "popchnięty" przez silnik. Silnik dalej się rozpędza, ale autobus już nie :confused: .Rozpędza się do prędkości spokojnie idącego człowieka. Krótka przerwa, wchodzi dwójka. Znowu to samo, lekkie pchnięcie autobusu, silnik zaczyna wyć i sor dalej nie przyspiesza. Osiąga prędkość kogoś biegnącego truchtem. Znowu przerwa i wchodzi 3 . Tu już jest w miarę ok, rozpędza się zdecydowanie lepiej niż na 1 i 2. Na 4 biegu wreszcie zaczynamy jechać 😀 . Przyspieszenie już jest bardzo przyzwoite. Na 5 i (chyba) 6 to samo- Autobus jedzie już szybko.
Zmianę biegów czuć, ale nie szarpie. Przyspieszenie to jedyne, do czego na prawdę mogę się przywalić w tym SORze. Gdy wyjeżdża się z zatoczki, uczucie jest takie, jakby autobus został uderzony z tyłu, a nie był napędzany silnikiem. O szybkim wyjeździe z podporządkowanej nie ma mowy. Zrobiono to chyba z myślą o jeździe z kompletem pasażerów. A może po prostu kierowca dawał za mało gazu?
Poza tym jest cichy, ma dobre ogrzewanie. Samego silnika prawie nie słychać, tylko mechaniczne dźwięki skrzyni i być może mostu.
Jakość wnętrza to wcale nie "zgon" jak gdzieś pisano 😆 . Trochę tam pusto i szaro, ale plakaty i naklejki załatwią sprawę. Tylko kable na rurach drzwi są przypięte opaskami. Zawieszenie podobne do tego w Solinie. Miękkie, buja na zakrętach, tłumi tak sobie.
Uh , trochę tego. Tak mniej więcej wygląda Sor BN9,5 z pozycji pasażera. Jak dla mnie - może być, nie ma nic, co by go skreślało.
Aha, a na koniec jeszcze jedno- sygnał zamykania drzwi to masakra. Brzmi jak czujnik dymu, okropnie głośny, piskliwy i za długo trwa. Tak to mógł by brzmieć sygnał o pożarze pojazdu, a nie o zamykaniu drzwi.
Zapomniałem napisać że obecnie SOR przebywa na testach w MPK Rzeszów, a przedtem widziany był w Jarosławiu.
Tak, nie dodałem, że to właśnie dzięki rzeszowskiemu MPK miałem przyjemność jechać tym wozem 🙂 .
MAciek007, chcę cię o coś zapytać. Co tak bardzo nie podobało ci się we wnętrzu SOR'a? Wg.mnie nic nie odbiega tam od normy, może jest bardzo proste i w widoczny sposób tanie, ale do masakry daleko. Jest kilka kwiatków np: mechanizm drzwi- wygląda strasznie tandetnie, ale działa. Czy np wentylator od kompa w roli nadmuchu grzejnika :D. Ale wszystko jest sprawne.
Siedzenia, plastiki, lampy, pokrycie podłogi, wszelkie listwy etc - Aż walą taniością, ale nie tandetą. Są proste, ale spełniają swą rolę. Kable na zewnątrz są tylko na rurach drzwi.Te od kasowników, lamp- są normalnie schowane.
Gaśnice - W Rzeszowie prawdę mówiąc widziałem je tylko w Solarisie Urbino 12 3gen na CNG :confused: .W pozostałych solarach chyba też są. W całej armii peerek, 120m i innych dziwnych wozów gaśnice są gdzieś schowane.
Może jestem za bardzo przyzwyczajony do PR110 które nie grzeszą młodością ani niskopodłogowością, ale akurat wnętrze SOR'a jest jak dla mnie ok. Za to przyspieszenie jest trochę za słabe.
No właśnie chodzi że elementy wykończenia wnętrza są tanie, po roku czy dwóch na naszych drogach po prostu zacznie się wszystko tłuc i odpadać.
No właśnie chodzi że elementy wykończenia wnętrza są tanie, po roku czy dwóch na naszych drogach po prostu zacznie się wszystko tłuc i odpadać.
Spoko. Może skrzypieć, ale na pewno ten autobus nie rozpadnie się po roku czy dwóch latach eksploatacji 😉
Wiesz, J-31, akurat tu mam pewne wątpliwości 😀
W sumie o stronie konstrukcyjnej wiemy jako mkm'y niedużo. Ale patrząc od środka, to albo po krótkim czasie posypie się wszystko, albo jak zwykle- Plastiki trochę się porozłażą, ale zostaną na swoim miejscu do końca.
Na razie jechałem testowym SORem tylko kilka minut, ale w porównaniu do tego co czytałem wcześniej to chyba poprawiono skrzynię biegów bo wóz dobrze się zbiera (szybciej biegi wskakują), w środku za bardzo się nie rozklekotał, bo piszczy tylko mocowanie lustra wewnętrzego przy 2. drzwiach.
SOR (na razie na testach) już na ostrowieckich ulicach
Na ulicach Ostrowca Św. pojawił się „dziwny” autobus. Testowany przez ostrowieckie MPK czeski SOR BN 9,5 na pewno wzbudzi zainteresowanie swą charakterystyczną, garbatą stylistyką. Pod maską kryje bowiem nowoczesne rozwiązania, m.in. półautomatyczną skrzynię biegów.
-Autobus będzie jeździł po ulicach Ostrowca, podczas 2 - tygodniowych testów. W ciągu tego okresu ma za zadanie zweryfikować obietnice producenta, tj. niskie zużycie ON, a tym samym emisję spalin –informuje prezes zarządu, Magdalena Kołeczek. –Te testy stanowią element rozeznania rynku w ramach strategicznych planów inwestycyjnych.
-Autobusy SOR jeżdżą już po ulicach Wrocławia, Nysy, Raciborza, Kędzierzyna -Koźle oraz Jarosławia, wszędzie wzbudzając zainteresowanie swoim nietypowym kształtem. Te autobusy na wymagającym, bo pagórkowatym terenie Jarosławia zużywają średnio 24 litry ropy na 100 km, czyli około 8 litrów mniej, niż zużywały wcześniej eksploatowane na tych samych trasach pojazdy innych producentów –mówi Przemysław Głośny, przedstawiciel firmy SOR. Dla nas najważniejsze są jego osiągi, a to obecnie najtańszy w eksploatacji autobus oferowany na polskim rynku. Dzięki niskiemu spalaniu i zastosowaniu silników z normą Euro 5 jest również bardzo ekologiczny. Nie uważamy go za jeżdżącą piękność, podoba nam się jednak, iż nie pozostawia nikogo obojętnym.
Prezes MPK, Magdalena Kołeczek dodaje, iż inwestycje w autobusy są wpisane w założenia strategiczne MPK Ostrowiec.
¬ródło :strzałka: www.ostrowiecka.pl
P.S. Może się sprawdzi i go kupią :diabeł:
Może się sprawdzi i go kupią
Bez przetargu nie ma mowy o żadnym zakupie. Mam nadzieję, że rozejrzą się jednak lepiej wśród polskich producentów. Myślę, że pojazdy z Sanoka byłyby akurat na potrzeby Ostrowca.
Tylko 24 litry? :shocked: Z tego co słyszałem SanCity A0808MN palił 42l a MAZ 206 48 litrów na stówkę.
SORy C10.5 eksploatowane przez PKS Dzierżoniów na trasie Bielawa-Dzierżoniów-Łagiewniki-Wrocław palą od 16 do 18l ON na 100km. CN12 i C10,5 jeżdżące w ramach ZKM bielawa palą 20 do 22l ON na 100km więc można powiedzieć, że to bardzo oszczędne wozy.
Podobno (bo nie mam żadnego oficjalnego potwierdzenia) raciborskie SrORy BN12 palą tyle co Migi - oficjalnie prezes wypowiadał się kiedyś że ok. 28 litrów /100 km. Małe CN8,5 kilka litrów mniej ale to i tak prawie 2 razy więcej niż wycofywane Kapeny. :retard:


