Regulamin Forum
MPK kupił 10 wagonów typu RT6N1. W Czechach jest ich tylko kilkanaście sztuk. Jeżdzą min. w Pradze i Libercu. Ogólnie tramwaj ten jest ładny (z zewnatrz i wewnątrz), troche hałasliwy jest :). Ich numery taborowe to 401-410. Obecnie 3 Tatry kursują w reklamie (tylko w srodkowym członie).
Krótka historia:
Pierwsze wagony typu RT6N1 przybyły w 1996r. Początkowo było z nimi kłopoty (do roku 2000-2001). Na trase wyjeżdzało srednio 4-5 wozów, dzisiaj srednio 7-8. Obecnie Tatry spisuja sie dobrze. Kursują one tylko na jednej linii.
Dane techniczne:
Długosc- 26, 8 m
Masa pustego tramwaju 32 500 kg
Masa tramwaju max. obciazonego- 54 700 kg
Prędkosc maksymalna- 80 km/h
Pojemnosc (łączna)- 204
Siedzące- 54
Na koniec pytania:
1) Co sadzicie o Tatrach
2) Czy mieliscie okazje nimi jechać (krakowianie wypowiadać sie jak sie spisywał u Was testowa Tatra , jeżeli ktoś ja jeszcze pamieta:P)
3) Czy chcelibyscie mieć w Waszych mistach ten tramwaj :)?
Ad. 1) Niestety nie znam, więc za dużo o nich napisać nie mogę. Z tego co widzę, to jest w nich spora róznica w wysokości podłogi. I to jest to co go łączy z 116Na/1... 😉
Ad. 2) Niestety nie miałem okazji
Ad. 3) Jasne, że bym chciał. 😀
Ad. 1) Niestety nie znam, więc za dużo o nich napisać nie mogę. Z tego co widzę, to jest w nich spora róznica w wysokości podłogi. I to jest to co go łączy z 116Na/1... 😉
No tak z tym sie zgodze 🙂
Ad. 3) Jasne, że bym chciał. 😀
Oki, no to jak będzie Poznań je sprzedawał to załatw zeby TW je kupił 😛
Ok. Dzięki. Będę pamiętał... 😀
Czego mówisz że to złom jest??
Czego mówisz że to złom jest??
1) Tak praiwe wszyscy MKM-owie i z Poznania uważaja (chociaż uwazam, ze nie słusznie)
2) To takie poznańskie pseudo 😉
No ale jakieś argumenty?
Na koniec pytania:
1) Co sadzicie o Tatrach
2) Czy mieliscie okazje nimi jechać (krakowianie wypowiadać sie jak sie spisywał u Was testowa Tatra , jeżeli ktoś ja jeszcze pamieta:P)
3) Czy chcelibyscie mieć w Waszych mistach ten tramwaj :)?
1. Nie wiem, bo nie jechałem.
2. Patrz wyżej
3. Myślę że każdy mieszkaniec GOPu by chciał.
No ale jakieś argumenty?
Często psujace sie, strasznie głośne.......
Wystarczy ;-)?
dodam, że to pseudo "czeski złom" cora rzadziej sie juz używa 😉
A one nie są przypadkiem za szerokie o 4 cm?? To dlatego mogą jeździć wyłącznie na 12? Jaka to jest linia?
A one nie są przypadkiem za szerokie o 4 cm??
Dokładnie. W niektórych miejscach poznańkiej sieci tramwajowej nie mogą sie wyminąc.........
To dlatego mogą jeździć wyłącznie na 12?
Podczas remontów jeździły też na:
- 15 (Sobieskiego- Budziszynska- Junikowo) jakoś 2000-2001r
- 7 (Zawady- Ogrody) w 2004 r
Tak to ciagle na 12 (nawet na trasach objazdowych, tam gdzie moga sie wyminać :P)
Jaka to jest linia?
Linia PST.
Cos dokładnie jeszcze?
A jakie sa Twoje wrażenia z jazdy tymi wagonami ?
1) Co sadzicie o Tatrach
2) Czy mieliscie okazje nimi jechać (krakowianie wypowiadać sie jak sie spisywał u Was testowa Tatra , jeżeli ktoś ja jeszcze pamieta:P)
3) Czy chcelibyscie mieć w Waszych miastach ten tramwaj ?
ad 2) Jechalem tymze w Pradze - woz dosc przestronny i pojemny, ale glosnawy...
ad 1) Najlepsze tramy to nie sa - szczegolnie ze wzgledu na awaryjnosc (opinie czeskich motorniczych) i dlatego zakupili tylko 4 w Pradze...
ad 3) Raczej nie... Bo po co inwestowac w cos co moze i jest tanie, ale awaryjne?
A jakie sa Twoje wrażenia z jazdy tymi wagonami ?
Moje pozytywne. Duzy, szeroki, duzó miejsca, tylko cholernie głośny 😐
a co były jakieś afery z palącą się instalacją czy czymś takim?
a co były jakieś afery z palącą się instalacją czy czymś takim?
,
¯adnej afery nie było (przynajmniej ja o takiej nie słyszałem). A co do tej palacej instalacji to racje, w Tatrze sie palił wszystko co sie dało. Pamietam jak wracałem wiezcorkiem 1997r ze Starołęki do domu, to nagle na duchu zacżał sie pantograf kopcić 😐 😆 😐 . A tak to jeszcze- wózki, i nie raz był dym w przestrzeni pasażerskiej 😐
Bardzo jestem ciekaw, jak Tatra wygląda w przestrzeni pasażerskiej.
Bardzo jestem ciekaw, jak Tatra wygląda w przestrzeni pasażerskiej.
Jak będe miec okazje to zrobie fotke wnętrza i zarzuce ją tu 🙂
małe sprostowanie:
tatry RT6N1 nie jeżdżą w Pradze z pasażerami
one niestety stoją w zajezdni Pankrac
nie miałem okazji jechac rt6n1, ale inne tatry którymi jeżdziłem w Pradze(T3, T3SUCS, T3R.P)zrobiły na mnie dobre wrażenie
obecnie w Pradze modernizuje się stare T3 z lat sześcdziesiątych(najstarsze egz. nr 6432 i 6457 pochadzą z 1965 lub 1966 roku, jeden jest już w przeróbce)na T3R.P, T3R.PV, dzięki temu czterdziestolatki są praktycznie nowe
odsyłam do www.prazsketramvaje.cz
świetny serwis o tramwajach w Pradze
Wlasnie, Czeskie Tatry RT6N1 stoja w zajezdniach, podobno wszystkie sa wlasnoscia syndyka upadlych zakladow Tatra. Ciekawi mnie czy MPK Poznan po swoich doswiadczeniach z tymi wozami i z doprowadzeniem ich do w miare dobrej uzytecznosci moglyby kupic te wagony (pewnie bylyby bajecznie tanie) i po przerobkach wypuscic na linie. Zawsze to pare niskopodlogowcow wiecej i to tanio (chyba w Czechach jest ich 14).
Pozdrawiam,
Aleksej
Ciekawi mnie czy MPK Poznan po swoich doswiadczeniach z tymi wozami i z doprowadzeniem ich do w miare dobrej uzytecznosci moglyby kupic te wagony (pewnie bylyby bajecznie tanie) i po przerobkach wypuscic na linie
Ciekawa perspektywa... Ponoć jeden mieli przerobić na wagon barowy...
(chyba w Czechach jest ich 14).
Eee... 2 w Brnie i 2 w Pradze....
U nas średnio jeździ 6 - 7 składów a reszta stoi zepusta lub bez wózków na zajezdni przy Fortecznej w Poznaniu. 🙁
Ciekawi mnie czy MPK Poznan po swoich doswiadczeniach z tymi wozami i z doprowadzeniem ich do w miare dobrej uzytecznosci moglyby kupic te wagony (pewnie bylyby bajecznie tanie) i po przerobkach wypuscic na linie
Dobry pomysł 💡 Jak stoją nie użyteczne na zajezdni to oczywiście MPK mogłoby rozważyć taką ewentualność. Poznań ma już doświadczenie z tymi wagonami, czyli z obsługą nie byłoby większego problemu
(chyba w Czechach jest ich 14).
Eee... 2 w Brnie i 2 w Pradze....
W Libercu jest bodaj jedna
[ Dodano: 2005-12-14, 19:47 ]
U nas średnio jeździ 6 - 7 składów a reszta stoi zepusta lub bez wózków na zajezdni przy Fortecznej w Poznaniu. 🙁
Nie stoją zepsute, tylko dwie Tatry na bieżąco przechodzą naprawy. Obecnie bodajże #407 stoi rozebrana na hali, a #408 stoi bez wózków przed halą
Bywają dni że są tam 3-4 składy, aktualnie nie byłem tam od 3 tygodni.
Bywają dni że są tam 3-4 składy, aktualnie nie byłem tam od 3 tygodni.
12/3, 12/10, 12/5-->12/11 planowo, czwarty sie sporadycznie zdarza


