Strona 7 z 9

: 2007-08-02, 16:57
autor: pmaster
J-31 pisze:Nie jesteś pierwszy. Ludzie już dawno na to wpadli
Eee tam, ja tam jakoś nie słyszałem o kierowcach wypompowujących w krzakach zawartość zbiornika paliwa :D

: 2009-01-13, 18:26
autor: Michalbc
marekJG pisze:
adambol1 pisze:W Bolesławcu jest 12 psiukaczy bez przeróbek
Miałem okazję się nimi najeżdzić 1 czerwca, zrobiłem sobie wycieczke do Bolesławca, jechałem nawet wozem # 123 ( ex jeleniogórki 666). A mam pytanko co do techniki jazdy bolesławieckich kierowców psiukaczy. Jadąc linią "13" na podjeżdzie koło cmentarza kierowca z mozołem wtoczył H9, potem wyłączył silnik i na luzie zjeżdzał przez 2 przystanki. Czy na tym odcinku tak postepuje się ze wszystkimi psiuaczami
Jeden, jedyny nie pracujący już "przypadek" kierowcy.
W Bolcu H9-35 ma normę 25l/100km, a premii jako takiej już nie ma, lecz jest "dodatek" do wypłaty (50gr/1l - ździerstwo)! A kierowcy we we własnych blachosmrodach mają diesla^^

: 2009-01-24, 12:37
autor: siekierowy
Pamiętam H9-35 w ¯ywcu, kilkanaście lat temu podstawa naszej KM. Wycofane w połowie lat 90 na rzecz Jelczy M11, PR110 i DAB-ów. Ostatni skasowany H9 miał nr. 293, był nawet pogot przerobiony z H9 nr. 274, ale po wprowadzeniu Jelczy był za słaby do ich holowania. Autobus strasznie prosty konstrukcyjnie i raczej bezawaryjny, ale dla kierowcy niewygodny. Pamiętam akcję protestacyjną w MZK, jak kierowcy mieli już dość tych pojazdów. Niedługo potem zaczęto sprowadzać używane DAB-y, przy który H9 wyglądał jak Trabant przy Mercedesie. Sama jazda tym wynalazkiem to było przeżycie, babcie wdrapujące sie po wysokich schodach na pokład, wieczny smród spalin i oleju przdostający się do środka, słaby silnik na nasz górzysty teren, kierowcy musieli redukować co chwilę do dwójki i autobus wlókł się tak że piesi go wyprzedzali, poza tym miejsce kierowcy z lewarkiem latającym po całej kabinie (zawsze podziwiałem kierowców, że trafiali w kolejne biegi) wszystko w środku poluzowane, wkręty same chyba się wykręcały od wibracji. Najgorsza była zima, na mrozie H9 co chwilę zamarzały, pogot jeździł po mieście z denaturatem, który wlewali do węży przy spężarce. Jedyną chyba zaletą tego autobusu jest niskie zużycie paliwa, faktycznie potrafi spalić z 10l. mniej od miga i dobre trzymanie się drogi w zimie przez silnik za tylną osią.

: 2009-01-24, 13:01
autor: Bartek
U nas w tym roku do odstrzału idzie 5 autobusów, i wszystkie będą to H9-35. Obstawiam, że będą to wozy najstarsze z zakresu numeracji 14x czyli 144, 145, 147 oraz wozy 165 i 172 z racji przejechanych kilometrów (ponad milion) Zastąpione będą najprawdopodobniej Solinami.

Obrazek

Obrazek

: 2009-01-24, 16:44
autor: TLG
Piękne wozy! Ja chcę jednego do ans na zabytek :D

: 2009-03-03, 00:57
autor: Bartek
pr110 pisze: Obrazek
W przyszłym miesiącu ten wóz idzie na pocięcie w zamian za Autosana A8V.

: 2009-03-03, 09:10
autor: J-31
A jaki jest stan techniczny #144 ? ;)

: 2009-03-23, 09:48
autor: Bartek
Z dniem dzisiejszym Autosan o numerze #144 został wycofany z eksploatacji, a jeszcze wczoraj miałem przyjemność się nim przejechać, bo na całodziennej się znienacka pojawił.

: 2009-03-23, 17:06
autor: Matlik
Już jest podpisana decyzja kasacyjna? Jak nie to może uda wam się dogadać z MKSem, żeby go odratować ?

: 2009-03-24, 00:34
autor: Bartek
A po co ratować to badziewie :shocked: Niech kasują, jeszcze 15 im zostało do utylizacji.

: 2009-06-26, 01:51
autor: Michalbc
A gdzieś ten wehikuł w wersji miejskiej jest zrobiony na zabytek? :-P

: 2009-06-26, 06:27
autor: Matlik
Jeszcze nie - jeden już stoi w Paterku i czeka na odpicowanie.

: 2009-06-26, 12:03
autor: Bartek
Prędzej wrośnie w ziemie po dach niż zostanie odpicowany.

: 2009-06-26, 15:14
autor: Michalbc
pr110 pisze:Prędzej wrośnie w ziemie po dach niż zostanie odpicowany.
Zobaczymy ;)
A Mielec nic nie szykuje na zabytek?

: 2009-06-26, 16:05
autor: Bartek
A Mielec nic nie szykuje na zabytek?
A z jakiej okazji?

: 2009-06-26, 17:09
autor: Michalbc
pr110 pisze: A z jakiej okazji?
A nie wiem, dlatego się pytam ;)

: 2009-06-26, 17:30
autor: Bartek
H9 jest jeszcze dużo, a o wyeliminowaniu wszystkich w najbliższych latach nie ma mowy, więc ewentualne robienie historyka mija się z celem, zwłaszcza, że MKS ma olewający stosunek do takich spraw.

: 2009-08-26, 16:58
autor: biker
Znalazłem ciekawy model H9-35 przerobiony na kabriolet.
http://moto.allegro.pl/item715193489_au ... kazja.html
Ciekaw jestem czy są jeszcze jakieś podobne "samoróbki"

: 2009-08-26, 17:00
autor: Mrozard
To jest prawdopodobnie jedna z dziewiątek, która należała do ZKM Białogard.

//EDIT: to dawny #024 z ZKM Białogard: http://www.phototrans.eu/15,26645,1414.html

: 2009-08-26, 17:35
autor: Lopez
Okazuje się, że relatywnie niewielkim nakładem pracy można wycisnąć z takiej H9 trochę kasy.