Generacje
Generacje
Witajcie!
Od niedawna zaczęły mnie nachodzić dziwne myśli... ¯art Po prostu zastanawiam się czym się różnią poszczególne generacje. Czytałem tu na forum, że niektórzy wolą 3 G Solarisa od 3 G Mana, czy coś takiego. Ile jest tych generacji i czym się one różnią u poszczególnych pojazdów, modeli itd. Temat dla kreatywnych. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Od niedawna zaczęły mnie nachodzić dziwne myśli... ¯art Po prostu zastanawiam się czym się różnią poszczególne generacje. Czytałem tu na forum, że niektórzy wolą 3 G Solarisa od 3 G Mana, czy coś takiego. Ile jest tych generacji i czym się one różnią u poszczególnych pojazdów, modeli itd. Temat dla kreatywnych. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Te generacje to raczej wymysł producentów: tak dla urozmaicenia. Przeważnie różnią się wyglądem zewnętrzym.Tomaszekkk pisze:Od niedawna zaczęły mnie nachodzić dziwne myśli... ¯art Po prostu zastanawiam się czym się różnią poszczególne generacje. Czytałem tu na forum, że niektórzy wolą 3 G Solarisa od 3 G Mana, czy coś takiego. Ile jest tych generacji i czym się one różnią u poszczególnych pojazdów, modeli itd. Temat dla kreatywnych. Z góry dziękuję za odpowiedź.
II i III gen. Solarisa:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=78715
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=78530
A to np. są obie III generacje Mana. Dziwne trochę:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=78657
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=78195
[ Dodano: 2006-01-08, 20:10 ]
Wewnątrz niewiele, (jeżeli nawet nie niczym) się nie różnią.
Dziwne? Zobacz to: http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=65052Damhan pisze:A to np. są obie III generacje Mana. Dziwne trochę:
Z tego co ja wiem to Man uważa Lion's City za IV generacje...Damhan pisze:A to np. są obie III generacje Mana. Dziwne trochę:
Hehe... z przodem podobnym do Vectorzelfix pisze:No najwyżej, jak czytamy w jednym z powyższych komentarzy przy zdjęciu, to bardzo możliwe jest, iż jest to jeden z pierwszych modeli NL223.
Co do ogólnych generacji, po polsku mozna by to powiedzieć, że generacja jest to po prostu ewolucja jednego modelu tzn. tak jak w przypadku Mana seria NL jest podstawową i każda modernizacja wyglądu oraz wprowadzanie nowej techniki w tym samym modelu jest właśnie "generacją". Mam nadzieje, że rozumiesz
I ja się pod tymi słowami podpisuję. "Generacja" to tak naprawdę element "ewolucji". Producenci wykorzystują słowo "generacja" w promocji nowych pojazdów. Zrobił się z tego tani chwyt reklamowy.B.A. Baracus pisze:Co do ogólnych generacji, po polsku mozna by to powiedzieć, że generacja jest to po prostu ewolucja jednego modelu tzn. tak jak w przypadku Mana seria NL jest podstawową i każda modernizacja wyglądu oraz wprowadzanie nowej techniki w tym samym modelu jest właśnie "generacją". Mam nadzieje, że rozumiesz
Jest to bajer. Oczywiście producent coś tam zmienia. Wiele zmian wykonuje się także w trakcie produkcji jednej generacji. Tak więc producenci jednak "posuwają się do przdu", rozwijają się.Tomaszekkk pisze:Taki bajer A szkoda, bo spodziewałem się czegoś więcej...
Nie mniej jednak w przypadku słowa "generacja" wykorzystywanego głównie w promocji produktu, można mówić tutaj bardziej o "bajerowaniu" klienta. Wystarczy porównać Lionsa i Man'a III generacji. Czy też Solarisa II i III generacji. One tylko zewnętrznie się zmieniły, a w środku ?
Natomiast nie wielu zrobiło taki skok technologiczny jak np. Evobus do której należą producenci autobusów Setra i Mercedes.
Np. Setra należąca do koncernu Evobus. Do niedawna produkowali wyłącznie autobusy wysokopokładowe, a od wielu lat produkują również autobusy niskopodłogowe. I nie jest to "generacja", to jest zupełnie nowy, zaprojektowany od podstaw produkt.
A jak było z Citaro ?
Autobusy III ciej generacji - od kiedy?
Nie. Wliczając Uberlanda czyli NU2x3 to nawet 1996 rok.plocmaster pisze:Nie przesadziłeś?
Amfiteatr czyli tak jak w Citelisie - nie widziałem jeszcze takiego Solarisa.plocmaster pisze: I na pewno wieżę, a nie amfiteatr? Chyba się pomyliłeś
A w Niemczech są wieżowe Solarisy bo przypomnę Ci - Man przestał dostarczać silniki. To spowodowało niechęć u wielu przewoźników z powodu bezsensownego zestawienia wieża+ brak trzecich drzwi. Choć i tak w niemieckich Urbino podłoga jest wyżej niż w normalnych.
Ostatnio zmieniony 2008-08-12, 00:13 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś w błędzie - w listopadzie 97 roku w Hamburgu rozpoczęła się eksploatacja pierwszych Citaro. A po za tym od kiedy najpierw się produkuje, a potem sprzedajeFilip7370 pisze:Tak sprzedane w 1998 nie oznacza wybudowane nie w 1997
A w 98 to tylko wersja G zadebiutowała.
Nie ma Urbino z taką zabudową jak w Citelisie. Co do wersji z silnikiem Mana to było i się skończyło choć za jakiś czas znów powinniśmy je ujrzeć.plocmaster pisze:Citelis to ma to jakieś dziwne, przecież było o tym nawet ze 3 lata temu, taka solnica ma z tyłu 4 czy 5 foteli
Jeżeli przejściówką określasz protoplastę Vecto to zadebiutował on nie w roku 96, a w 97 razem z NLem i NMem. W 96 zadebiutowało tylko NU.Filip7370 pisze:ale model przejściowy NG313 powstał w 1996 a faktyczny NG313 w 1997
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,219567,0.htmlplocmaster pisze:Ciekawe, mógłbyś rozwinąć temat? Najlepiej tak, żeby OT się już nie robił.
Uderzające podobieństwo. Prawda Tak właśnie wyglądały pierwsze NLe oferowane od 97 roku. Oprócz przodu uwagę zwraca również linia okien która nie jest na jednakowej wysokości na całej długości autobusu.
Ostatnio zmieniony 2008-08-12, 19:07 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.