NCBiR i elektryczny narodowy autobus...
: 2018-08-30, 22:07
Tak czytam sobie artykuł na Transporcie-Publicznym.pl ...
Link, bitte
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59493.html
... i zachodzę w głowę o co tu chodzi ? NCBiR projektuje autobus elektryczny, który już jest, bo
1. w ramach projektu mają powstać trzy autobusy elektryczne o trzech długościach - tj. 9-10m, 12m i 18m
... ale przecież takie już produkuje Solaris Bus& Coach, Ursus, Volvo. Jeszcze na razie nie produkuje Autosan, spalinowe - tak, ale eletryków nie
2. ogólną specyfikę tych autobusów, Znajdziecie w artykule, nie będę tego powielał, ale generalnie pokrywa się ona z tym co można dzisiaj zamówić i kupić
3. zasięg tych autobusów pomiędzy ładowaniami wg. NCBiR ma mieścić się granicach 40-120km
... hmmm, ale to jakiś nonsens, bo polskie autobusy elektryczne mają o wiele większy zasięg, więc jaki przewoźnik kupi autobusy o zasięgu 40 km, przecież z takim zasięgiem to nawet w małych miejscowościach taki autobus może sobie przejechać kółko wokół zajezdni.
Generalnie kupując autobus dzisiaj nawet u krajowych producentów, można zwiększyć jego zasięg dokładając dodatkowe baterie. Dla ciekawości dodam, że Byd K9B, w takiej konfiguracji, którą niedawno testowało MZA był w stanie przejechać 250km.
Mniej więcej tyle samo jest w stanie przejechać SU18Electric IV generacji. Warszawskie SU12Electric max 150km
No i teraz najciekawsze...
Autobusy powinny dawać możliwość jazdy autonomicznej na poziomie III, czyli wg. NCBiR
- samodzielnie dojechać do przystanku lub samodzielnie wjechać do zatoki przystankowej
- samodzielnie poruszać się po zajezdni, czyli od bramy do miejsca postojowego lub miejsca ładowania ... wskazanego przez dyspozytora
- samodzielnego rozpoczęcia i zakończenia ładowania - na polecenie dyspozytora
- samodzielnego opuszczenia miejsca parkowania i dojazdu do bramy wyjazdowej
Napiszę wprost - ja nic z tego nie rozumiem. Tzn. rozumiem:
- co to jest autobus
- co to jest autobus elektryczny
- co to jest autobus elektryczny autonomiczny
... tylko nie rozumiem po co oni to projektują i komu chcą to sprzedać ? A ponoć wg. Transportu Publicznego i zapewne wg. NCBiR to mają być "tysiące" takich autobusów
Może Wy coś z tego kumacie. Bo ja chyba głupi jestem
Link, bitte
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59493.html
... i zachodzę w głowę o co tu chodzi ? NCBiR projektuje autobus elektryczny, który już jest, bo
1. w ramach projektu mają powstać trzy autobusy elektryczne o trzech długościach - tj. 9-10m, 12m i 18m
... ale przecież takie już produkuje Solaris Bus& Coach, Ursus, Volvo. Jeszcze na razie nie produkuje Autosan, spalinowe - tak, ale eletryków nie
2. ogólną specyfikę tych autobusów, Znajdziecie w artykule, nie będę tego powielał, ale generalnie pokrywa się ona z tym co można dzisiaj zamówić i kupić
3. zasięg tych autobusów pomiędzy ładowaniami wg. NCBiR ma mieścić się granicach 40-120km
... hmmm, ale to jakiś nonsens, bo polskie autobusy elektryczne mają o wiele większy zasięg, więc jaki przewoźnik kupi autobusy o zasięgu 40 km, przecież z takim zasięgiem to nawet w małych miejscowościach taki autobus może sobie przejechać kółko wokół zajezdni.
Generalnie kupując autobus dzisiaj nawet u krajowych producentów, można zwiększyć jego zasięg dokładając dodatkowe baterie. Dla ciekawości dodam, że Byd K9B, w takiej konfiguracji, którą niedawno testowało MZA był w stanie przejechać 250km.
Mniej więcej tyle samo jest w stanie przejechać SU18Electric IV generacji. Warszawskie SU12Electric max 150km
No i teraz najciekawsze...
Autobusy powinny dawać możliwość jazdy autonomicznej na poziomie III, czyli wg. NCBiR
- samodzielnie dojechać do przystanku lub samodzielnie wjechać do zatoki przystankowej
- samodzielnie poruszać się po zajezdni, czyli od bramy do miejsca postojowego lub miejsca ładowania ... wskazanego przez dyspozytora
- samodzielnego rozpoczęcia i zakończenia ładowania - na polecenie dyspozytora
- samodzielnego opuszczenia miejsca parkowania i dojazdu do bramy wyjazdowej
Napiszę wprost - ja nic z tego nie rozumiem. Tzn. rozumiem:
- co to jest autobus
- co to jest autobus elektryczny
- co to jest autobus elektryczny autonomiczny
... tylko nie rozumiem po co oni to projektują i komu chcą to sprzedać ? A ponoć wg. Transportu Publicznego i zapewne wg. NCBiR to mają być "tysiące" takich autobusów
Może Wy coś z tego kumacie. Bo ja chyba głupi jestem