Alstom-Konstal 116 N/Na/Nd, NGd99 -"Citadis 100"
: 2004-11-14, 21:27
A właśnie, jakie są schody w 116Nd??
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Te schodki znacznie utrudniają poruszanie się w tramwaju (np. w celu wyjścia), zwłaszcza w godzinach szczytu, kiedy podróżuje wiele osób. Poza tym te schodki zabierają przestrzeń, którą można by było wykorzystać na miejsca siedzące i stojące. Zresztą - sam zewnętrzny wygląd przypomina jakiś pojazd pancerny, a rożnica poziomów z zewnątrz (układ okien) również ohydnie się prezentuje. Zwłaszcza tramwaje z tej serii dostarczone do Warszawy odstraszają swoim wyglądem, a podobno nawet sami motorniczowie nie lubią tych wagonów.J-31 pisze:A w 116 Na jest kilka wąski, wysokich schodków.
"Dobre, bo polskie" w tym przypadku (i w wielu innych zresztą) brzmi po prostu śmiesznie Jednak wiceprezydent Warszawy - Urbański upiera się przy polskich produkcjachJ-31 pisze:Tak niestety wyglądają...
On chyba sam nie wie Kilkakrotnie miałem okazję posłuchać jego wypowiedzi n.t. komunikacji - sam się gubi, plącze, jego argumentacja niekiedy jest tak absurdalna, że aż śmieszna. Poza tym - przed II wojną swiatową zarówno Warszawa jak i Łódź miały nowoczesny tabor (jak na tamte czasy) zakupowany właśnie na Zachodzie (głównie w Niemczech) i nikt nie widział w tym nic negatywnego. Teraz raptem w imię pseudo-patriotyzmu mamy jeździć pancernymi wehikułami a'la 116N.J-31 pisze:Może ten facet nie rozumie, że to może być zachodni tramwaj produkowany w Polsce - w Krakowie bądź w Poznaniu lub w Łodzi...
Sam nie wiem o czym p. Urbański myśli...
To prawda. O panu Urbańskim, dopóki nie został wiceprezydentem Warszawy, w Warszawie chyba nie słyszał... Wyłonił się jak deus ex machina zza pleców Kaczyńskiego i raptem stał się "wybitnym" specem od komunikacji i drogownictwa...J-31 pisze:Po prostu ten facet nie ma zielonego pojęcia o KM. Cały problem polega na tym, że kolejni prezydenci biorą sobie, na tak wysokie stanowiska swoich kolesiów - a ci nie zawsze są specjalistami... Tutaj potrzeba kogoś ze znawstwem i z sercem....
Z samych planów niewiele wynika. Oprócz tego zdziwiłem się, że te tramwaje mają być nieprzegubowe, tylko łączone w składy... Koncepcja jest na tyle mglista, że za wcześnie o niej dyskutować.51 pisze:Jakiś czas temu w Wyborczej był artykuł o przygotowaniach do produkcji całkowicie nispodłogowego tramwaju w fabryce Cegielskiego( nie mogę jednak tego znaleźć na necie) jeżeli to prawda to może być całkiem nieźle, bo pewnie w wiekszości przetargów znajdzie się wtedy informacja o tym, że wagony usza być i niskopdłogowe i polskie.
Rzeczywiście Alstom-Konstal, przyłożył trochę serca do estetyki katowickich 116Nd. Są bardzo ładne i tylko pozazdrościć....Wiśnia pisze:Na tych zdjęciach widac, dlaczego nazywa się je U-bootami
A np. nasze 116Nd są ładne, a Polskie.
Te tramwaje mają być po prostu zmodernizowanymi 105-tkami. Nie wiem tylko, czy to miała być produkcja od podstaw, czy też modernizacja starych wagonów. Widziałem rysunki poznańskich tramwajów i bardzo mi sie podobały...Thomas78 pisze:Z samych planów niewiele wynika. Oprócz tego zdziwiłem się, że te tramwaje mają być nieprzegubowe, tylko łączone w składy... Koncepcja jest na tyle mglista, że za wcześnie o niej dyskutować.51 pisze:Jakiś czas temu w Wyborczej był artykuł o przygotowaniach do produkcji całkowicie nispodłogowego tramwaju w fabryce Cegielskiego( nie mogę jednak tego znaleźć na necie) jeżeli to prawda to może być całkiem nieźle, bo pewnie w wiekszości przetargów znajdzie się wtedy informacja o tym, że wagony usza być i niskopdłogowe i polskie.
Niestety nie mogę porównać z niczym lepszym. 116Nd jest nawet nieźle wykonane.voy pisze:Jak to jest w 116Nd?