Solaris Tramino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Swoją droga w wczoraj w nocy dotarło drugie Tramino do Poznania:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 423e73bb5f

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Potrafiłby ktoś powiedzieć, kiedy będzie następna sztuka?
Teraz już będą co tydzień kolejne przywozić, jak to tam kiedyś mówili/pisali?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ładnie się prezentuje. :) Który z nich wyjechał? 515 czy 516, bo ze zdjęcia nie idzie jak odczytać.

Podi

Post autor: Podi »

#515 (podejście drugie). Tramwaj robi naprawdę super wrażenie w środku, bardzo dużo miejsca i super odejście- wkurzają tylko pewne detale natury estetyczniej, które nie wpływają na komfort podróży.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Jak dobrze wiedzieć, że #515 już jeździ. Mam nadzieję, że tramwaj przejdzie bez problemowo tą 30-dniową próbę z pasażerami... zresztą mam nadzieję sam go również złapać, o ile będzie jeździł wtedy, gdy ja nawiedzę Poznań :cool:

A co słychać w sprawie #516 ? Czy wiadomo co dzieje się z tym wagonem ? ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

To jest ten 515 co go na części rozebrali, czy ten co przyszedł po nim z jego numerem? Mimo wszystko Tramino to ciekawy wagon, "testowiec" w Poznaniu wywarł na mnie pozytywne wrażenie pomimo swojej ciasnoty we wnętrzu, co ciekawe jechał po dość krzywym torowisku i nie sprawiał tam problemów, jak np. 16T we Wrocławiu.

Podi

Post autor: Podi »

irisbus pisze:To jest ten 515 co go na części rozebrali, czy ten co przyszedł po nim z jego numerem?
Są dwie wersje- jedna mówi o tym, że aktualny #515 to drugi fabrycznie zielony tramino i że #516 to trzeci. Druga natomiast na odwrót. Nie ma jak dociec który jest który, ze względu na niemożność zlokalizowania tabliczek znamionowych ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

To nikt nie zauważył, czy oryginalny 515 powrócił z Bolechowa? :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:To nikt nie zauważył, czy oryginalny 515 powrócił z Bolechowa?
Oni tych wagonów nie składają w Bolechowie, bo tam jest jedynie fabryka autobusów ;)

Podi

Post autor: Podi »

Wagony składane są w hali na Wieruszowskiej w Poznaniu. Jest to bardzo blisko trasy tramwajowej na Junikowo, ale miasto nie zgadza się na połączenie torowe z tym miejscem. Co ciekawe, struktura wyjazdu z hali jest taka, że do miasta wagony mogą wyjeżdżać na lawecie w całości, ale w drugą stronę muszą być już rozkładane na dwa kawałki.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A nie można wjechać wyjazdem na wstecznym? I czemu miasto się nie zgadza?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Wagony składane są w hali na Wieruszowskiej w Poznaniu. Jest to bardzo blisko trasy tramwajowej na Junikowo, ale miasto nie zgadza się na połączenie torowe z tym miejscem.
Właśnie zajrzałem sobie do planu miasta, Poznania i już zdębiałem. Z mapy wynika, że te hale powinny być dosłownie parę metrów od ulicy Grunwaldzkiej... którą to, jeżdżą normalnie tramwaje na Junikowo.

Zamierzam w przyszłym tygodniu rzucić okiem na to miejsce. Podi, czy przez płot da radę coś zobaczyć ? Na teren zakładu nie chcę wchodzić ;)

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Przystanek przed pętlą, już widzę, że się trochę nachodzę ;)

Podi

Post autor: Podi »

^^ Czy to jest to miejsce?
To będzie ta dalsza hala, najbliżej torów kolejowych.
J-31 pisze: Podi, czy przez płot da radę coś zobaczyć ? Na teren zakładu nie chcę wchodzić
Nie byłem tam- ale skoro nie spotkałem się z żadnym zdjęciem szpiegowskim nawet- możliwe, że nie widać nic.

PS. W tamtych rejonach najłatwiej też w ciemno spotkać Tramino- ostatnio nie ma dnia, żeby jeden chociaż nie jeździł na 6 albo 15.

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Potrafiłby mi ktoś powiedzieć, jaką rzekomą awarię miał Tramino? Coś czytałem, że skład 105tek spychał go do zajezdni.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:PS. W tamtych rejonach najłatwiej też w ciemno spotkać Tramino- ostatnio nie ma dnia, żeby jeden chociaż nie jeździł na 6 albo 15.
Dzięki, zamierzam zapolować na Tramino, tak więc może uda mi się to jakoś połączyć ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tramino

Post autor: J-31 »

Hmmm i od czego by tu zacząć. Od Tramino, czy od Wieruszowskiej ? :retard:

No dobra. Zacznę od tego co najprostsze... ulica Wieruszowska.

Podi napisał, że miasto nie zgadza się na budowę torowiska tramwajowego z hali do ul. Grunwaldzkiej. Ja kilka dni temu patrzyłem na mapę i dziwiłem się czemu takiej zgody nie ma... a tymczasem ... ;)

Warto było tam zajrzeć, by przekonać się, że faktycznie nie ma uzasadnienia budowy łącznika torowego z hali Solarisa... bo

- po pierwsze SB&C jest jednym z najemców tego terenu, gdzie znajdują się różne hale i magazyny. Domyślam się, że firma wynajęła tą halę wyłącznie na czas montażu Tramino dla Poznania ;)

- po drugie okazuje się, że wcale to nie jest tak blisko do torowiska na Grunwaldzkiej

- po trzecie nie wiadomo, czy uregulowana jest sprawa własności gruntów, przy tej ulicy... a sama ulica wygląda tak. Do Grunwaldzkiej z hal jest kilkaset metrów
:strzałka: http://img827.imageshack.us/img827/4623 ... owska1.jpg

W samych halach nie widać nic, wszystko jest zabudowane. Tak więc rzeczywiście nie ma żadnych fotek "szpiegowskich" ;)

Dodatkowo, torowisko na Grunwaldzkiej jest w katastrofalnym stanie
:strzałka: http://img689.imageshack.us/img689/5969 ... ldzka1.jpg

A zatem dziwi mnie czemu MPK wysyła oba Tramino (testera i #515) na "szóstkę". Szkoda ich na tej linii. :confused:

=================== Tramino >>>>

Skoro już wspomniałem o wagonie, to teraz parę słów na temat Tramino. Trafiłem na #515 (tester mi zwiał). Trzeba przyznać, że MPK ładnie zamówiło sobie wnętrze wagonu. Tramwaj jest przestronny i pojemny - czyli typowa poznańska "bimba" :)

:strzałka: http://img534.imageshack.us/img534/9397/tramino1.jpg
:strzałka: http://img40.imageshack.us/img40/2871/tramino6.jpg

Solarisowi udało się znakomicie wkomponować fotele w członach z wózkami. Jest pojemnie i wygodnie ;)

:strzałka: http://img684.imageshack.us/img684/3253/tramino5.jpg
:strzałka: http://img195.imageshack.us/img195/2065/tramino7.jpg

Całkiem fajnie rozwiązano tył wagonu.
:strzałka: http://img191.imageshack.us/img191/3158/tramino8.jpg

Rzeźnia (fotel jest składany)
:strzałka: http://img687.imageshack.us/img687/3279/tramino2.jpg

Jak przystało na pojazd XXI wieku, Tramino posiada na oparciach foteli ikony "matka z dzieckiem", "emeryci", etc
:strzałka: http://img192.imageshack.us/img192/2986/tramino4.jpg

Aliści, ciekawostką jest to, że Solaris - najpewniej na życzenie MPK - pozostawił przyciski do otwierania drzwi na poręczach (w środku)
:strzałka: http://img856.imageshack.us/img856/6847/tramino10.jpg

Oczywiście od zewnątrz, przyciski CG są na skrzydłach drzwi ;)

Dosyć ciekawy jest sufit
:strzałka: http://img807.imageshack.us/img807/6349/tramino9.jpg

Te czerwone opaski (po obu stronach) pulsują przy zamknięciu drzwi. Dodatkowo tuż nad wejściem jest lampka z opisem "drzwi uszkodzone" ;)

Tramwaj jest bardzo szybki, gorzej z torowiskiem - niestety infrastruktura nie pozwala na rozpędzenie tramwaju. Wagon ostro buja się na nierównościach ;)

#515 normalnie jeździ, a tymczasem na Głogowskiej stoi już gotowy #516
:strzałka: http://img51.imageshack.us/img51/5346/tramino516.jpg

Podi

Post autor: Podi »

A zatem dziwi mnie czemu MPK wysyła oba Tramino (testera i #515) na "szóstkę". Szkoda ich na tej linii.
Na tych liniach nie ma brygad niskpodłogowych, a są jednymi z niewielu, gdzie mogą wg umowy z UE jeździć. Dopiero od września pojawią się dodatkowe brygady niskopodłogowe.
J-31 pisze:torowisko na Grunwaldzkiej jest w katastrofalnym stanie
J-31 pisze:gorzej z torowiskiem - niestety infrastruktura nie pozwala na rozpędzenie tramwaju.
Wszystkie te wspominane kawałki idą do remontu jeszcze w tym roku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”