Konstal 105N/105Na

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

M_Szymkowiak pisze:
J-31 pisze:Aktualnie nawet zmieniają im fronty. To musi sporo kosztować
Nie słyszałem :P
A to co to jest ? :mruga:

:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19626

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

jakiś eksperyment, który na ulice Krakowa nie wyjechał

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Marcin_558 pisze:MZK Bydgoszcz tez robi poważne NG Konstalą:
om!

Pirix

Post autor: Pirix »

J-31 pisze:- MPK Wrocław - też nie ściąga wagonów używanych

MPK weszło w układ z Protramem (były remonty Konstali, a teraz jest zakup nowych wagonów z Modertransu), a także kupują kolejne Skody (nowe)
Z tego co się orientuje to MPK Wrocław nigdy nie kupowało nowych tramwajów z Modertransu. Wszystkie nowe wozy we Wrocławiu to, albo produkty Skody, albo Protramu (204 WrAs i 205 WrAs).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pirix pisze:Z tego co się orientuje to MPK Wrocław nigdy nie kupowało nowych tramwajów z Modertransu. Wszystkie nowe wozy we Wrocławiu to, albo produkty Skody, albo Protramu (204 WrAs i 205 WrAs).
Sorry, rzeczywiście chodziło mi o Protram, a nie Modertrans ;)

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Pulpity w Śląskich Konstalach

Post autor: Rumpel »

Witam, mam taki mały problemik, który mi nie daje spokoju.
Bowiem, jeśli ktoś jechał Konstalem (a takich niemało) to na pewno zauważył pulpit. Toporny, przestarzały, ale nie o to mi chodzi. Może Śląskie to wyjątek, nie wiem jak jest u innych, ale -
czemu u licha każdy Konstal ma inny pulpit ? Tzn. inaczej zbudowany ? Fantazja Konstalu, czy mechaników ?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Nie za bardzo wiem o czym mówisz, inaczej zbudowany. Pulpity w 105Na były wszystkie takie same fabrycznie, ewentualnie potem pracownicy zajezdni trochę je zmodyfikowali dostosowując do "swoich" potrzeb.

ppln

Post autor: ppln »

Bulwy robione w Łodzi dla was mają zmodyfikowany (taki szary, duży) pulpit w zakładzie remontowym. Taki: http://gtlodz.eu/img9622.search.htm . U nas jest wariacja na temat tego, taki http://priv.gtlodz.eu/img16250.search.htm

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Chodzi mi o to, ze w większości Ślaskich Konstali są mocno "stiuningowane" pulpity. Inne otwieranie drzwi, a to gdzie indziej dzwonek, nie mówiąc o multum przełączników z Jelczy, Ikarusów i innych cudów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rumpel pisze:Chodzi mi o to, ze w większości Ślaskich Konstali są mocno "stiuningowane" pulpity. Inne otwieranie drzwi, a to gdzie indziej dzwonek, nie mówiąc o multum przełączników z Jelczy, Ikarusów i innych cudów.
No, tak, ale Musisz uwzględnić fakt, że zadając to pytanie Patrzysz na wagony, które są już eksploatowane - np. w Tramwajach Śląskich, ale nie tylko - od kilkudziesięciu lub kilkunastu lat. I te wagony zdążyły już przejść znaczne modyfikacje.

U każdego przewoźnika inaczej. Inne zmiany. A czasami każdy wagon ma inny układ przełączników nawet u tego samego przewoźnika. O czym, sam się już Przekonałeś w np. w Tramwajach Śląskich ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Konstal

Post autor: J-31 »

Swego czasu na Przegubowcu można było zobaczyć warszawskie 105-ki po NGIII, a teraz mała odmiana. Skład 105Na, którego po prostu przelakierowano ;)

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-21091

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

A już wkrótce będzie ufo w nowych barwach, które trafiło do NG :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Bo-ponieważ, wreszcie tramwaje i autobusy będą po prostu ujednolicone pod względem barw i schematu malowania ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

ppln pisze:Bulwy robione w Łodzi dla was mają zmodyfikowany (taki szary, duży) pulpit w zakładzie remontowym. Taki: http://gtlodz.eu/img9622.search.htm .
Ten pedał który został to jest czuwak?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Tak, to czuwak.

Koti821

Post autor: Koti821 »

Dziwne że dali taki... Nożny... Szkoda że nie w nastawniku ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Może i lepiej że dali w nodze, przynajmniej motorniczy ma ręce wolne i nie musi cały czas trzymać joysticka w czasie jazdy.

ppln

Post autor: ppln »

Koti821 pisze:Szkoda że nie w nastawniku
A jesteś pewien, że w nastawniku nie ma? Bo całkiem prawdopodobne, że też jest.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Nie ma, nie raz widziałem jak motorniczy podczas jazdy zdejmował rękę z nastawnika.

ppln

Post autor: ppln »

No ale to wcale nie znaczy, że w nastawniku nie ma. Nie trzeba trzymać obu czuwaków tylko jeden z nich, więc jeśli są dwa to można albo trzymać nogę na pedale (zazwyczaj to jest prostsza opcja, a nowe pedały nie stawiają żadnego oporu, więc noga sama opada na czuwak) albo rękę na nastawniku, ewentualnie oba powyższe (chociaż wtedy żeby szybko awaryjnie zahamować trzeba pamiętać żeby puścić oba)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”