Projekty nowych wagonów tramwajowych

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

KKS pisze:Mam głupie wrażenie, że po prostu wizualizacja ma ładniejsze malowanie niż te z konkurencji
...które się pewnie zmieni, jeśli prototyp zostanie zakupiony przez MPK Wrocław (dodane pewnie zostaną niebieskie lub srebrne pasy, tak, jak w 205WrAsach czy ©kodach 16T) ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Lopez pisze:Nie wydaje Wam się, że przydałyby się jeszcze jedne podwójne drzwi?
Przydałyby się, ale nie ma gdzie. Największą wadą tramwajów trójczłonowych z 4 wózkami jest problem z drzwiami, których nie ma gdzie umieścić. No chyba że wózki będą pod przegubami, ale dopóki Skoda nie pokaże nam swojej 15T, to nie dowiemy się jak to będzie wyglądać.

Na stronie Protramu są jeszcze dwie fotki:

http://www.protram.com.pl/tramwaje/slides/206_1.jpg
http://www.protram.com.pl/tramwaje/slides/206_3.jpg

Lopez

Post autor: Lopez »

Kumpel kumpla pracuje w ECE. Spróbuję więc coś jeszcze wyłudzić jak się da :) Albo może po prostu uda się czegoś więcej dowiedzieć o 206 :D

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Protram już oficjalnie przyznał się do 206. Pan prezes Brodawka powiedział, że są wstanie produkować 12 wagonów rocznie. Mają mieć 84 miejsc siedzącyh i 120 stojących. Jeśli dobrze pójdzie to miasto skusi się i na nie :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

bystrzak2000 pisze:Pan prezes Brodawka powiedział, że są wstanie produkować 12 wagonów rocznie.
Niezbyt dużo.

imarcin

Post autor: imarcin »

plocmaster pisze:
bystrzak2000 pisze:Pan prezes Brodawka powiedział, że są wstanie produkować 12 wagonów rocznie.
Niezbyt dużo.
Bardzo mało, ale nadal mam nadzieję że będą jeździć w Szczecinie.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Pragnę zauważyć, że Protram to manufaktura za kapitałem zakładowym na poziomie 200.000 zł. i 12 takich wagonów rocznie to dla tej firmy bardzo dużo, zwłaszcza że już przy kilku bulwach i WrAs-ach moce przerobowe były już mocno wykorzystane, a zakład pracował na dwie zmiany.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ja myślę, że te 12 wagonów to w sam raz dla Wrocławia jako uzupełnienie dostaw z innego źródła (takie, jakim teraz są 204 i 205WrAS).

Lopez

Post autor: Lopez »

Zgadzam się z przedmówcami. Jak zdobędą zamówienie na 100 sztuk dla Amsterdamu albo Brukseli to wtedy się rozbudują :) A na razie 12 sztuk na rok to i tak dobrze.
Wciąż nurtuje mnie pytanie kiedy zobaczymy prototyp :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

http://www.protram.com.pl/aktualnosci.htm - 70% niskiej podłogi bez stopni wewnątrz pojazdu. Ciekawe... ;)
A najciekawsze jest tu: http://www.protram.com.pl/oferta.htm , dokładnie to: " Specjalizujemy się w szczególności w następujących kierunkach: Produkcji wózków napędowych Bo, typ 2NPW" Czyli skonstruowali wózek. Robi się coraz ciekawiej :)

Lopez

Post autor: Lopez »

bystrzak2000 pisze:Czyli skonstruowali wózek.
Albo kupili coś podstarzałego i poprawili. W każdym razie produkcjawózków LF to jest coś :) Czyżby wyrastała nam nowa potęga tramwajowa? :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Lopez pisze:Jak zdobędą zamówienie na 100 sztuk dla Amsterdamu
Amsterdam już na nieszczęście dla Protramu zamówił Combina... ;)

Wypadałoby wymyślić jakieś nowe przezwisko dla 206WrAsa - np. Następca Stodwójki :D

Z niecierpliwością czekam na prototyp :)
Super, że na KMF o różnych nowinkach można się dowiedzieć przed ich "publikacją" (np. w Świecie Kolei) ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Wypadałoby wymyślić jakieś nowe przezwisko dla 206WrAsa - np. Następca Stodwójki
Wymyśli się później, te się nie nadaje.

imarcin

Post autor: imarcin »

Obraz tramwaju rysuje się jak na razie pozytywnie 70% niskiej podłogi, brak schodków w wagonie i wejścia przy niskiej podłodze to jest coś. Szkoda tylko, że ma troje drzwi.
Ostatnio zmieniony 2008-03-13, 20:51 przez imarcin, łącznie zmieniany 2 razy.

Lopez

Post autor: Lopez »

imarcin pisze:trzy drzwi
Troje drzwi.
Ciekawe jak sobie wyobrażają ten brak stopni wewnętrznych? 70% LF to trochę więcej niż w bombkach.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Lopez pisze:Ciekawe jak sobie wyobrażają ten brak stopni wewnętrznych? 70% LF to trochę więcej niż w bombkach.
Pewnie wznios podłogi nad wózkami (tak jak w autobusach, np. w MB O405N, lub w Jelczu M18M. Z tym że jeśli nie będzie drzwi na skrajach wagonów (na wizualkach nie ma), to faktycznie będzie on całkowice niskopodłogowy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Chyba chodziło o to, że pochylnia będzie zbyt ostra, albo nie będzie 70%
bystrzak2000 pisze:(tak jak w autobusach, np. w MB O405N, lub w Jelczu M18M
No, w tych autobusach to są 2 całkiem inne rozwiązania, a żadne z nich tego z tramwajów nie przypomina

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Tak patrząc na tego "206WrAs"a to od razu skojarzyło mi się to z Alstomem Citadisem.
Sama bryła i te osłony na wózki są dziwnie do niego podobne, nie sądzicie? :)
Ostatnio zmieniony 2008-03-18, 22:32 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tak sobie myślę o tym projekcie PROTRAMU i jest w nim coś takiego, co - przeciwieństwie do PUMY czy GAMMY - nie wywołuje u mnie ironicznego uśmiechu. Wygląda na to, że PROTRAM na serio traktuję produkcję tej klasy tramwajów, jest doskonale świadomy swoich mocy produkcyjnych. Zamówili projekt w Energocontrolu - firmie, której współpracownikiem jest m.in. wieloletni konstruktor tramwajów z KONSTALU. Do tego wagon opatrzono doskonałym i - zarazem - umiarkowanym wzornictwem. Następnie PROTRAM zadeklarował ile może wyprodukować takich wagonów. Przypuszczam, że ten tramwaj może kosztować ~6mln zł. Wszystko to wygląda dosyć profesjonalnie, bez żadnej kiczowatej otoczki, jaką zbudował wokół swojego 118N FPS. Czekam na reakcje MPK Wrocław, ale myślę, że prędzej czy później do PROTRAMU trafi pierwsze zamówienie od MPK na takie wagony.

imarcin

Post autor: imarcin »

A tak się zapytam czy jest coś wiadome na temat, kiedy będzie gotowy prototyp?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”