: 2007-05-17, 15:21
Wtedy już nikt by się nie odważył oferować wagonów wysokopodłogowych...plocmaster pisze:To nie prościej byłoby zrobić wszystko od nowa?… Jak już wózki nowe…
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Wtedy już nikt by się nie odważył oferować wagonów wysokopodłogowych...plocmaster pisze:To nie prościej byłoby zrobić wszystko od nowa?… Jak już wózki nowe…
Ja Ci dam "był"... Ostatni zakup, tj. 14 sztuk Combino, był cztery lata temu i dopiero przed kilkoma miesiącami skończono go spłacać. W międzyczasie dokupiono ponad 50 nowych autobusów, dzięki czemu na ulicach jest już praktycznie sama niska podłoga. W tym roku ogłoszony zostanie przetarg na nowe tramwaje. Miało ich być 20, ale Euro 2012 sprawiło, że mówi się już, by do 2012 roku kupić ich przynajmniej 50. Czy wszystkie będą od razu - tego nie wiem...J-31 pisze:Był także Poznań, ale póki co nie kupują niskopodłogowych tramwajów, tylko remontują 105-tki oraz szukają używanych wagonów niemieckich.
Tak, #400. I nie jeździ. Po prostu wyjeżdża. Mniej więcej dwa razy do roku na kilka dnippln pisze:W końcu już jedna taka jeździ po Poznaniu (#400 bodaj)
Z ostatnich źródeł wynika, że się kwapi. MPK ma dać takie zlecenie Modertransowippln pisze:i nikt się nie kwapi by robić następne
Wytrzymałby, kwestia zmiany przełożenia przekładni głównych. Przykład Rostock i T6A2+niskopodłogowa doczepka to najlepszy dowód. Przy czym Tatra ma silniki tej samej mocy co 105N 4x45kWKKS pisze:Z tego, co wiem, silnik stopiątkowy nie wytrzymałby ciężaru samodzielnej pracy, dlatego takie coś nie jest możliwe.
Są gdzieś zdjęcia tego cuda?KKS pisze:Tak, #400.
1.Ta Tatra jest dosyć mocno zmodernizowana, możliwe że coś kombinowali.TLG pisze:Przykład Rostock i T6A2+niskopodłogowa doczepka to najlepszy dowód.
Torowisko w Warszawie jest w dobrym stanie, po prostu "bulwa" nie jest przystosowana w obecnym kształcie do ciągnięcia biernych doczep.ep40 pisze:Taka sama doczepka była kiedyś w Warszawie i podłączono ją do bulwy i gdyby nie torowisko wszystko byłoby dobrze
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=109Lopez pisze:Są gdzieś zdjęcia tego cuda?
W sumie pomysł ciekawy, ale powoli dochodzę do wniosku, że czego się nie dotknie FPS to jest klapa. Może niech się lepiej zajmą taborem kolejowym...KKS pisze:A, i zapomniałem dodać - cudo to zostało stworzone na potrzeby PST, powstałoby takich więcej, gdyby nie to, że Poznań dostał fundusze na nowe tramwaje
Słuszny wniosek. Doszli już do niego wszyscy, poza prezesem FPSLopez pisze:powoli dochodzę do wniosku, że czego się nie dotknie FPS to jest klapa.
To może trzeba zacząć od zmiany prezesa? Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o zarządzanieKKS pisze:Doszli już do niego wszyscy, poza prezesem FPS
Owszem... Tylko po co? PESiE wystarczy jeden oddział, przecież nie jest to taki wielki producent jak np. Bombardier. Poza tym, jeśli już to gdzieś w innym rejonie Polski, a nawet i za granicą. Bo po co PESIE dwa oddziały wcale nie tak daleko od siebie? W tym prsypadku ten jeden w zupełności wystarczy.KKS pisze:FPS może splajtować, a PESA może odkupić budynki... Prawda?
Z Bombardierem to inna historia. Bombardier w Polsce produkuje tylko pudła, z których np. lokomotywy składa w Kassel.Jacbull pisze:producent jak np. Bombardier.
Przede wszystkim PESA może na kilka sposobów przejąć udziały FPS, która teraz jest własnością skarbu państwa. Następnie może przystąpić do przebudowy zarządu, rady nadzorczej i całej kadry a zarazem wprowadzenie np. nowego sposobu zarządzania (z tego co widać to teraz panuje tam niezły pierdzielnik).KKS pisze:FPS może splajtować, a PESA może odkupić budynki... Prawda?
Nie wiem czy to tak gładko pójdzie. Ostatnio FPS zgarnęła zamówienia od PKP IC na NG modernizację 18 lokomotyw ET-07 i EU-07 oraz 72 wagony. W związku z tym będzie zwiększać zatrudnienia. Wobec tego mam wątpliwości, nawet znając totalną indolencję zarządu, czy tanio sprzedadzą skórę. Nie wygląda też żeby spółka miała jakoś na dniach splajtować.TLG pisze:Przede wszystkim PESA może na kilka sposobów przejąć udziały FPS