EU8N - tzn. MPK-owskie igraszki

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Które wzornictwo się wam najbardziej podoba ( względy tylko stylistyczne)

EU8N
11
25%
N8S-NF
4
9%
Tramwaje a'la Moderus
11
25%
Pesa 120n
13
30%
Nie mam zdania
5
11%
 
Liczba głosów: 44

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

E1 jeżdżą z doczepami c3 ;)
Ach, sorki - faktycznie :)

Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz »

Railway Gazette pisze:Kraków rolls out rebuilt tram

POLAND: MPK Kraków has rolled out the first EU8N tram to be built at the operator's own workshops using components from former Wien E6 and C6 vehicles.

An E6 car was extended with using a 290 mm entry height low-floor section supplied by Polish bus manufacturer Autosan, with bogies from C6 trailers.

The rebuilt tram now has a single cab and doors on one side only. The original doors, windows and traction equipment have been retained, and air-conditioning fitted. The interior has 48 new seats, space for 132 standees. 24 further rebuilds are planned

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mój kolejny cel wczorajszej wizyty w Krakowie. Rotax/MPK EU8N. :cool:

Wagony, z których wywodzi się ta konstrukcja opisałem Wam już w poście wyżej - w czasie mojej krakowskiej wizyty w zeszłym roku ;)

A teraz sam wagon... zrobił na mnie ogromne wrażenie. Oczywiscie pozytywne. Jedyna wada EU8N to wysokie, strome schody, ale jak zauważyłem mieszkańcy Krakowa jakoś na to nie narzekają i sobie radzą ;)

Przede wszystkim dla mnie EU8N to tramwaj z duszą. Stale coś w nim dzwoni, brzęczy, stale elektronika przed czymś ostrzega, informuje:

- zamknięcie drzwi - brzęczyk
- odjazd wagonu - w ostatnich drzwiach dzwonek elektroniczny (chyba)
- następny przystanek - kolejny dźwięk

I tak wkółko. W tym wagonie nie można się nudzić, ale największe wrażenie EU8N zrobił na mnie na nowej linii na Mały Płaszów. W Centrum powolne, ospałe i spokojne... na nowym, wydzielonym torowisku: szybkie ciche i wygodne :P

To jest w ogóle ciekawe, w EU8N nie słychać żadnego napędu, jedynie szum kół ;)

Wnętrze
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26952
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26946

Środkowy człon, on również jest stosunkowo obszerny, mam wrażenie, że ten człon lepiej wykorzystano niż w Protramie... ;)

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26947

Dla porównania jeszcze raz "niskopodłogowy" człon w 405N-Kr
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/32/protram6.jpg/

W Protramie zamontowano poręcze. W EU8N jest wolna przestrzeń

A to wejście do środkowego członu. Nie trzeba jakoś specjalnie podności nogi do góry - oczywiście pod warunkiem, że wchodzimy z wysokiego peronu, a nie z poziomu ulicy ;)

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26949

W ostatnich drzwiach można znaleźć dodatkową poręcz, jest ona pomocna przy wsiadaniu do wagonu
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/521/eu8n4.jpg/

Jeszcze na moment wnętrze wagonu. Dwie ławy, jedna w pierwszym, druga w trzecim członie - mieszkańcy Krakowa bardzo je polubili, chętni z tego korzystają ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/407/eu8n3.jpg/
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26952

A jeśli ktoś chce odrobinę dyskrecji z dziewczyną, to może wybrać sobie tylny zwis wagonu ;)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/213/eu8n1.jpg/

Trzeba jednak uważać, bo te dwa fotele stoją na niewielkim stopniu ;)

Informacja pasażerska, kasowniki oraz biletomaty
Jest typowa dla zachodnich używanych, w Krakowie, wagonów.
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/716/eu8n2.jpg/

Nie ma żadnej wizualizacji, są tylko nazwy trzech najbliższych przystanków i kierunek jazdy. Dodatkowo nad drzwiami wisi niewielka dytka z "termometrem", czyli cała trasa i przystanki

W EU8N zainstalowano stare kasowniki R&G
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/407/eu8n7.jpg/

oraz stare biletomaty (są nowsze, ale o tym w innym temacie)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/547/eu8n6.jpg/

Drzwi, posiadają fotokomórkę i zamykają się automatycznie same - motorniczy też je może zamknąć. Natomiast ciekawostka polega na tym, że w przypadku gdy na przystanku jest duża wymiana pasażerska i wchodzi dużo osób, elektronika co jakiś czas ostrzega przed zamknięcie drzwi (dźwiękowo), ale drzwi się nie zamykają.

A zatem nie ma możliwości przytrzaśnięcia kogoś, ale...

...jedyny przypadek to gdy motorniczy zamyka drzwi - wtedy lepiej nie próbować się z drzwiami. One po prostu się zamkną, razem z ręką i koniec. ;)

Skrzydła dzwi poruszają się w miarę cicho i szybko ;)

I jeszcze jedna uwaga odnośnie samodzielnego zamykania się drzwi. Mam wrażenie, że wszyscy w Krakowie rozumieją, że drzwi nie zamyka motorniczy, ale zamykają się same. I zauważyłem, że gdy drzwi się zamknęły, przed nosem dobiegającej osoby, to żaden z napotkanych ludzi nie walił pięścią po drzwiach, tylko spokojnie nacisnął sobie przycisk - i w efekcie otworzył drzwi.

W Warszawie zaraz by był krzyk, wyzwiska pod kątem motorniczego i tym podobne ;)

I na koniec pytanie do kolegów z Krakow. Do czego służy to urządzenie ? Można je spotkać w pierwszym i trzecim członie EU8N
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/717/eu8n100.jpg/

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

J-31, brakuje jeszcze jakiejś fotki z zewnątrz :)

Też ostatnio byłem w Krakowie i również zaobserwowałem otwieranie drzwi za pomocą ciepłego guzika, sam nawet się bawiłem, bo w Opolu tego nie ma.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze: Można je spotkać w pierwszym i trzecim członie EU8N
Załącznik i wyłącznik ogrzewania oporowego. W E1 jest podobnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szymon pisze:J-31, brakuje jeszcze jakiejś fotki z zewnątrz
W sumie wszędzie w galeriach jest sporo zdjęć pokazujących od zewnątrz te ciekawe wagony, toteż ja skoncentrowałem się we wnętrzu, ale - życzenie klyenta jest naszym rozkazem :mruga:

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26951

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26939

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26938

Jutro postaram się wgrać film, będzie również trochę widoku od zewnątrz ;)

=============Edyta edytuje edycje ================

Obiecałem film i oto on. Bez muzyki, tylko dźwięki. Miłego oglądania ;)

:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=MDtxfed3 ... e=youtu.be

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”