Strona 1 z 3

Newag

: 2011-06-21, 19:39
autor: alojz
Rynek Kolejowy pisze:Tramwaj z Newagu jeszcze w tym roku

– Pracujemy nad projektem tramwaju, wspólnie z EC Engineering. Mamy już skończoną niezbedną dokumentację. Chcemy, aby w tym roku ten tramwaj zaczął jeździć. Na pewno będzie to inny tramwaj niż te, które są obecnie produkowane w Polsce – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zbigniew Konieczek, prezes Newagu Nowy Sącz.

: 2011-06-21, 21:13
autor: TLG
Krążyły słuchy, że powstaje taki projekt. Z tego, co ja słyszałem to będzie trójczłonowy wagon na czterech wózkach obrotowych, w pełni niskopodłogowy w konfiguracji takiej jak Twist i 126N.

: 2011-06-22, 08:13
autor: J-31
Fajnie, że pracują nad wagonem tramwajowym, ale czy wiadomo jakie są plany jego wstępnej eksploatacji. Gdzie Newag zamierza wysłać ten prototyp ? ;)

: 2011-06-25, 07:53
autor: TLG
J-31 pisze:Gdzie Newag zamierza wysłać ten prototyp ?
Jeżeli ktokolwiek w NEWAGU wie, kto w przyszłości będzie chciał ich tramwaje to z pewnością wie o tym parę osób i raczej nie mówią o tym głośno ;)
Ja mam tylko nadzieję, że EC nie popełni tych samych błędów funkcjonalnych do w 206WrAS czy 126N.

: 2011-06-25, 16:48
autor: pmaster
TLG pisze: Ja mam tylko nadzieję, że EC nie popełni tych samych błędów funkcjonalnych do w 206WrAS czy 126N.
Na czym polega ten błąd? ¯e nie wyprodukowano tych tramwajów?

: 2011-06-25, 19:30
autor: TLG
pmaster pisze:Na czym polega ten błąd?
Spójrz sobie 206WrAS i liczbę drzwi to będziesz miał odpowiedź na pytanie.

: 2011-06-27, 09:10
autor: J-31
Ja mogę mieć też nadzieję, że ta nowa konstrukcja z Newagu nie będzie tak ciasna w środku jak 118N ;)

: 2012-01-06, 20:29
autor: alojz
Rynek Kolejowy pisze:Newag dostarczy tramwaje dla Olsztyna?

Według portalu olsztynskietramwaje.pl, który dotarł do szczegółów niektórych ofert w przetargu na dostawę tramwajów dla Olsztyna, najkorzystniej prezentuje się ta złożona przez konsorcjum Newagu i Modertransu.


w przetargu na dostawę 15 tramwajów do obsługi nowobudowanej sieci tramwajowej w Olsztynie zostały złożone trzy ważne oferty: Solarisa, Pesy, oraz Newagu w konsorcjum z Modertransem. Według olsztynskietramwaje.pl, Pesa całkowicie utajniła swoją ofertę, która jednak opiewa na najwyższą kwotę z zaproponowanych - 131 917 500 zł.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum nowosądeckiego Newagu i Modertransu Poznań - 113 652 000 zł. Drugą pod względem ceny ofertę przedstawił Solaris -120 551 193 zł. Kryterium ceny stanowi o 65% punktów, które można uzyskać w przetargu. Pozostałe 35% punktów można otrzymać za wartość techniczną oferty, a według portalu, podane przez producentów dane pozwalają stwierdzić, że Newag z Modertransem otrzymałyby za wartość techniczną wszystkie 35 punktów, a Solaris - tylko 30. Punkty w stosunku do Newagu Solaris traci na węższych przejściach pomiędzy siedzeniami, poziomie hałasu, oraz zastosowaniu stali o wysokiej odporności na korozję (Newag chce zastosować stal nierdzewną).

Producent z podpoznańskiego Bolechowa zgodził się ujawnić portalowi nie tylko parametry podlegające ocenie w postępowaniu przetargowym, ale także inne elementy specyfikacji technicznej tramwaju, który oferuje Olsztynowi. Opis pozwala stwierdzić, że w stolicy Warmii miałyby pojawić się zmodyfikowane modele Tramino Jena. Wozy dla 105-tysięcznego miasta w Turyngii to trójczłonowe 29-metrowce i Tramino Olsztyn także miałoby się składać z trzech członów i liczyć dokładnie 29,3 m długości przy szerokości 2,5 m. Człony czołowe liczyłyby po 9,93 metra, środkowy byłby nieco krótszy – 9,45 m. Wagon ze złożonym pantografem miałby 3,8 m wysokości, a minimalna wysokość wnętrza (między podłogą nad wózkami napędowymi a sufitem) wyniosłaby 2,3 m.

Olsztyński tramwaj od Solarisa zabierałby 234 pasażerów – 36 z nich miałoby miejsca siedzące, pozostałe 198 podróżowałoby stojąc. Tu należy zauważyć, że 36 miejsc siedzących to wyłącznie te stacjonarne – oprócz nich w pojeździe znalazłyby się fotele składane, z których można by korzystać przy mniejszym napełnieniu tramwaju. W klimatyzowanym w całości wagonie znalazłoby się sześć okien będących wyjściami awaryjnymi i osiem otwieranych z przesuwną górną częścią. Pusty wóz ważyłby 43 tony, z pasażerami, przy maksymalnym napełnieniu – 58,9 t. Tramino Olsztyn mogłoby rozpędzić się do 75 km/h i dałoby radę przy całkowitym napełnieniu pokonać wzniesienie o nachyleniu 50 promili. Tramwaj miałby trzy dwuosiowe wózki – dwa napędowe i jeden toczny, byłby wyposażony w cztery silniki o mocy 120 kW każdy - czytamy w portalu olsztynskietramwaje.pl.

: 2012-03-13, 17:55
autor: zanzar
Takie tam:

Obrazek

:D

: 2012-03-13, 20:14
autor: TLG
Energocontrol, v. 3.0

: 2012-03-13, 22:34
autor: J-31
W sumie fanie wygląda i szybko może się stać konkurencją dla PESY 129N "Twist". Miło by było zobaczyć ten wagon gdzieś w ruchu liniowym :P

: 2012-03-16, 22:20
autor: sphinx
Ciut się wyjaśniło. Wg Z. Jakubasa (właściciela Newagu, 0:12) tram jeździ w ... Poznaniu. Tylko, że wg niego robi to już od tygodnia :shocked:

: 2012-03-16, 22:22
autor: J-31
To chyba coś nie halo jest z tym "Poznaniem", bo byśmy o tym wiedzieli już od dawna. Nawet jeśli ten wagon miałby jeździć po nocach bez pasażerów ;)

Krótko przejrzałem sobie tą wypowiedź i p. Jakubas po prostu coś palnął do kamery, bez większego zastanowienia. Grunt to umiejętnie sprzedać swój sukces ;)

: 2012-03-20, 05:19
autor: sphinx
Albo powiedzieli mu, że wywiad opublikują za tydzień/dwa. I to by się zgadzało bo wczoraj ok. godz. 16 zauważono jak tramwaj jest wciągany na lawetę.

: 2012-03-20, 17:14
autor: Skoda 16T
FOTORELACJE
Tak wygląda tramwaj Newagu
Dodano: 20-03-2012

Newag SA, przy współpracy z krakowskim EC Engineering, zbudował pierwszy tramwaj. Trójczłonowy pojazd utrzymany jest w kontrastującej bordowo-czarno-białej kolorystyce. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji prezentującej owoce wytężonej pracy nowosądeckiego producenta taboru.

Galeria
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fot. Newag
¬ródło:
:strzałka: http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/330

Zwróćcie uwagę na doskonale (w porównaniu do Twista) rozplanowane wnętrze.

: 2012-03-20, 17:45
autor: pmaster
Traminowaty w środku, ale w sumie to dobrze.

: 2012-03-20, 18:09
autor: Rudy
Podoba mi się, tylko szyby nad światłami z przodu i z tyłu bym zaokrąglił.

: 2012-03-20, 18:40
autor: OPi
Z zewnątrz zbyt mi się nie podoba, taki zbyt prosty, ale z kolei środek rozwiązany bardzo ładnie, szczególnie nad wózkami. :P

: 2012-03-20, 20:11
autor: TLG
Skoda 16T pisze:Zwróćcie uwagę na doskonale (w porównaniu do Twista) rozplanowane wnętrze.
Trochę inne rozwiązanie. Nie wszystkie siedzenia dostępne są z poziomu podłogi. Niewiele to pomaga, tramwaj jest tak samo ciasny. Mimo wszystko wygląda na dobrze zmontowany i ciekawie wykończony w środku.

: 2012-03-20, 20:18
autor: sphinx
Dobrze zmontowany i ciekawie wykończony? Poza bordowymi wstawkami wygląda tanio (tanie, błyszczące plastiki, spore szpary) i staro (kanciaste plastiki). Porównaj sufit w Newagu:

Obrazek

I Pesie (Twist):

Obrazek

Jeszcze Tramino:

Obrazek

Wnętrze tramu z Nowego Sącza jest zdecydowanie najbardziej toporne.