Najdziwniejsza konstrukcja

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Najdziwniejszy tramwaj w Polsce to:

5N Retro Toruń
0
Brak głosów
5N Retro Toruń
19
28%
zmodyfikowane 13N Warszawa
0
Brak głosów
zmodyfikowane 13N Warszawa
19
28%
105N/2 Poznań
1
1%
105N/2 Poznań
9
13%
111N GOP
0
Brak głosów
111N GOP
12
18%
inny (jaki?)
8
12%
 
Liczba głosów: 68

Piotr Gołębiowski

Post autor: Piotr Gołębiowski »

Wiśnia pisze:Co do żaby, to ma okropny pulpit.
Wyglad zewnętrzny także :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Całe szczęście, że na jednym składzie skończyła się "produkcja" ¯ab :lol: Takich tramwajów Europa jeszcze nie widziała :lol:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Ja wybrałem Warszawskie 13N po modernizacjii :)
Starodawnie i dziwnie wygląda ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

mac pisze:Ja wybrałem Warszawskie 13N po modernizacjii :)
Starodawnie i dziwnie wygląda ;)
Bardzo trafne określenie :cool:

voy

Post autor: voy »

Ciekawe dlaczego "staw warszawski" nie zdecydował się więcej tych wyjców przerobić na żaby.

Piotr Gołębiowski

Post autor: Piotr Gołębiowski »

voy pisze:Ciekawe dlaczego "staw warszawski" nie zdecydował się więcej tych wyjców przerobić na żaby.
Zdaniem kolegi lepiej inwestować w złom niż kupić nowoczesny tramwaj co jeszcze pojeździ.

voy

Post autor: voy »

No nie wiem, ja tylko zastanawiam się czego więcej żab nie zrobili, nie powiedziałem że takie coś jest słuszne (bo nie jest).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie zrobili ich więcej, bo taka modernizacja kosztuje i nie opłaca się ze względu na wiek wagonów.
Natomiast 13N po prostu remontuje się i odświerza. M.in.:
- remontuje wózki,
- remontuje pudła,
- wymienia - czasami - fotele - na jeszcze bardziej nie wygodne, :o:
- wymienia uchwyty i poręcze na białe. Ładniej wyglądają i są przyjemne w dotyku... :)

I czeka na nowe wagony, które pozwoliłyby na wycofanie 13N ze służby... :retard:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Nie zrobili ich więcej, bo taka modernizacja kosztuje i nie opłaca się ze względu na wiek wagonów.
Odkąd to ekonomia jest mocną stroną działalności TW? ;)
Ale całe szczęście, że więcej ¯ab nie zrobili :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze:Nie zrobili ich więcej, bo taka modernizacja kosztuje i nie opłaca się ze względu na wiek wagonów.
Odkąd to ekonomia jest mocną stroną działalności TW? ;)
Ale całe szczęście, że więcej ¯ab nie zrobili :cool:
Chyba jednak się Mylisz. Zwróć uwagę na to, że więcej "¯ab" nie ma ;), są tylko "Ropuchy" :lol: . O czymś musi to świadczyć... :D

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Nie znam się na tramwajach ale 13n po modernizacji to niezły shit.
Bardzo ciekawie prezentuje się 111n i wersja trzyczłonowa.
I jeszcze 105na PKP http://users.uj.edu.pl/~krslowik/tram/105n/105n_fm.jpg

Milenium

Post autor: Milenium »

Nie rozumiem ankiety. 105N/2 Poznań - pierwszy tramwaj niskopodłogowy w Poznaniu, dla mnie jest to normalna konstrukcja. 111N-normalna przeróbka, może niezbyt udana ale jest.

Ankieta jest trochę pokręcona-jest sen i bezsens w niej.

Peter

Post autor: Peter »

111N to własna przeróbka (nie wiem czy to można tak nazwać) Konstalu na zlecenie jeszcze wtedy P.K.T. K-ce. ;)
Właściwie to całkiem prawdopodobne jest, że oryginalne stopiątki #341, #342, #360, #373, #406, #613 (tragiczny ich stan) zostały skasowane w Konstalu, a 111N były po prostu wyprodukowane od podstaw w ich miejsce. :mruga:
Kiedyś trzeba będzie nagrać ich odgłosy, np. inny hałas przy otwieraniu drzwi harmonijkowych. Lubię te wagony.
Raz nawet widziałem jak jakiś przyjezdny wybuchł śmiechem, jak zobaczył 111-tkę. Cóż, po 13 latach ich eksploatacji nadal zadziwiają jeszcze wielu ludzi, a reakcje są różne. :P

Najdziwniejszą konstrukcją jest jednak dla mnie poznańska #400. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tak a propo 111N, ciekawy jestem, czy TŚ zdecydują się na remont tych wagonów, połączony z wymianą drzwi na dwuskrzydłowe ? :roll:

Milenium

Post autor: Milenium »

Peter pisze:111N to własna przeróbka (nie wiem czy to można tak nazwać) Konstalu na zlecenie jeszcze wtedy P.K.T. K-ce. ;)
Niech zgadnę, zlecenie z roku 1991?

Peter

Post autor: Peter »

111N mają 13 lat jak napisałem, więc było to w 1992 roku, w którym zaczęła się ich produkcja trwająca do 1993r.
Początek 111-tek jest związany z zamknięciem 16 lipca 1992r. wiaduktu kolejowego dla ruchu tramwajowego i samochodowego, łączącego ulice Chorzowską i Zabrską w Gliwicach. Było więc zapotrzebowanie na tabor dwukierunkowy, bo sieć tramwajowa została przecięta na dwie części, stąd jeszcze w tamtym roku złożono do Konstalu zamówienie na takie wagony. :mruga:
Dla tych wagonów na Wójtowej Wsi (pętla) wybudowano specjalne szopy na czas budowy wiaduktu, ponieważ nie dało się dojechać do zajezdni G-ce. ;)
Szczegóły => tutaj

luki

Post autor: luki »

Początkowo 111N miały być przerobione z 105Na, a skoro je zbudowano od podstaw to uważam je za pochodną w rodzinie 105N. Jest to seria zrobiona dla PKT i jak widac zakonczona na 6 wagonach niestety.
Co innego już Poznańskie 105NaDK.

Peter

Post autor: Peter »

Właśnie bardzo szkoda, że nie zrealizowali planu produkcji 10-ciu 111N. Bywało już tak czasem, że 3 składy stojedenastek to było za mało. :mruga:

Milenium

Post autor: Milenium »

:) Ale i tak jest ciekawie że to w ogóle powstało.

marcinc

Post autor: marcinc »

Najdziwniejsze są 105NaDK

Czy jest sens przerabiania na dwukierunkowe stopiątek zamiast rozejrzeć się za czymś co już jest dwukierunkowe (np. GT8ZR) i do tego jeszcze dwustronne??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”