Strona 18 z 22
: 2008-02-13, 13:23
autor: J-31
M_Szymkowiak pisze:No przecież jest! A staruszką nie jest łatwej, a małym dzieciom nie jest łatwiej? A wózkom z dziećmi nie jest łatwiej? Jest
Tak, ale staruszka wturla się sama do wagonu, matka z dzieckiem też ma w zasadzie szansę na wniesienie wózka z dzieckiem samodzielnie - bez pomocy innych, ale człowiek na wózku to inna waga. Szczególnie jeśli wózek jest z napędem elektrycznym - to waży sporo i dla takich przypadków przydałaby się rampa
: 2008-02-13, 13:39
autor: M_Szymkowiak
Co nie zmienia faktu że argument żeby nie kupować LF bo nie mają rampy argumentem nie jest. Po za tym staruszką się ciężko wturlać do 105 czy innego tramwaju
: 2008-02-13, 22:22
autor: bystrzak2000
M_Szymkowiak pisze:A czy w polskiej komunikacji jest na to czas? Kiedyś byłem świadkiem jak ktoś w 184 - M181MB zażyczył sobie otwarcia rampy, akurat na przystanku tram-bus. Trwało to z 6-7 minut i skuteczne zatamowało ruch...
Można zamontować rempę wysuwaną automatycznie. Wysunięcie i schowanie rampy trwa najwyżej kilka sekund
: 2008-02-13, 22:25
autor: Lopez
bystrzak2000 pisze:Można zamontować rempę wysuwaną automatycznie. Wysunięcie i schowanie rampy trwa najwyżej kilka sekund
Byłoby ekstra, tylko kto to ma zrobić?
: 2008-02-13, 22:45
autor: pmaster
Która po roku eksploatacji będzie popsuta i taka pozostanie do końca swych dni.
: 2008-02-14, 09:59
autor: M_Szymkowiak
bystrzak2000 pisze:Można zamontować rampę wysuwaną automatycznie. Wysunięcie i schowanie rampy trwa najwyżej kilka sekund
Koszty! Gdyby na wszystko były pieniądze to nie jeździlibyśmy dziś jelczami tylko czymś lepszym
A wysuwane rampy są w CS.40 tyle że zanim się ktoś zorientuje że trzeba rampę wysunąć echhh
Po za tym wczoraj w Dzienniku Polskim przeczytałem że będą robić ze wszystkimi przystankami jak na Lubicz w pierwszej kolejności
: 2008-02-14, 21:48
autor: bystrzak2000
Lopez pisze:Byłoby ekstra, tylko kto to ma zrobić?
Producent. We Wrocławiu takie rampy są w Protramach i Skodach i na prawdę się przydają, bo perony są niskie, albo nie ma ich w cale.
: 2008-02-14, 23:38
autor: Lopez
Mówimy o tramwajach które już jeżdżą albo wyjadą na chwilę. Narzuca się oczywiście producent albo MPK. Problem w tym, że to jedno i to samo (przynajmniej jeśli chodzi o składanie) a w MPK trzeba czołgiem wjechać, żeby gdzieś zauważyli problem
Słowem - jak znam życie ramp w bombkach nie zobaczymy.
: 2008-02-14, 23:45
autor: bystrzak2000
Mnie to w sumie dziwi, że nie ma ramp, bo przy tak dużym koszcie zakupu tramwaju rampa to jest niewielki wydatek. A tak wyrzuca się pieniądze w błoto, bo niepełnosprawni i tak wciąż będą mieli problem z wejściem do tramwaju. A ja narzekałem, że we Wrocławiu mamy za niskie perony...
: 2008-02-14, 23:48
autor: Lopez
A tak wyrzuca się pieniądze w błoto, bo niepełnosprawni i tak wciąż będą mieli problem z wejściem do tramwaju.
Właśnie... Nic dodać, nic ująć.
: 2008-02-15, 00:21
autor: M_Szymkowiak
Propo peronów, tak się zdarzyło że dziś bombki dziś jeździły przez Kapelankę w stronę Borku Fałęckiego, i albo nie zatrzymywały się na przystankach z ludźmi albo wysadzali ich na M. Grunwaldzkim.
A tak wygląda NGT6 na przystanku
http://galeria.funthomas.info/details.p ... srnqphqvb4
: 2008-02-15, 09:35
autor: Lopez
Kurcze - w Krakowie rzucić na linie bombki, to jak dać jaskiniowcowi zegarek... Nie pierwszy i nie ostatni taki kwiatek. ZTCW chyba już nawet zarzucono pomysł przebudowy tych przystanków, przynajmniej na jakiś (dłuższy) czas.
: 2008-02-18, 21:00
autor: szubak
M_Szymkowiak pisze:Na Lubicz tramwaj staje na środku ulicy ale w miejscu przystanku poziom ulicy = poziom chodnika.
Co i tak jest nizej, niz podloga w NGT6.... Nie mowie, zeby przystosowywac wszystkie przystanki do obslugi NGT6, ale podnoszenie ich wysokosci do poziomu podlogi w niskopodlogowcu powinno byc podczas remontow normalnoscia...
: 2008-02-18, 21:11
autor: Lopez
ale podnoszenie ich wysokosci do poziomu podlogi w niskopodlogowcu powinno byc podczas remontow normalnoscia...
Zgadzam się w 100%. Za chwilę zostanie oddana do ruchu dolna część Ronda Mogilskiego. Przejeżdżam tamtędy codziennie i nie jestem najlepszej myśli jeśli chodzi o dopasowanie do bombek...
: 2008-02-19, 09:11
autor: J-31
Lopez pisze:Zgadzam się w 100%. Za chwilę zostanie oddana do ruchu dolna część Ronda Mogilskiego. Przejeżdżam tamtędy codziennie i nie jestem najlepszej myśli jeśli chodzi o dopasowanie do bombek...
Może inwestor bał się popełnienia błędów przeszłości, chociażby zbyt wysokie perony na ul. Monte Cassino. I dlatego na rondzie Mogilskim perony na przystankach tramwajowych są niskie
Mimo wszystko czegoś tu nie rozumiem... Wiem, że Bombki mają proste pudło (dolna część pudła nie jest zakrzywiona do środka jak np. w PESIe), ale mimo wszystko należałoby trochę odsunąć krawężnik od skrajni wagonu i lekko go podwyższyć. Przecież poznańskie Combino też mają prosty fartuch, a mimo to perony przystanków na PST-ce są wysokie, tak, że niemalże równe z podłogą Siemensa
: 2008-02-19, 10:44
autor: M_Szymkowiak
Bombki nie będą jeździć do huty...
: 2008-02-19, 11:08
autor: Lopez
M_Szymkowiak pisze:Bombki nie będą jeździć do Huty...
Ale będą jeździć w ciągu: Lubomirskiego - Powstania Warszawskiego. W perspektywie trafią jednak również na JPII - po modernizacji koło 2012-2013 (chyba?).
: 2008-02-19, 13:39
autor: szubak
M_Szymkowiak pisze:Bombki nie będą jeździć do huty...
A skad ta pewnosc...?
: 2008-02-19, 14:21
autor: Lopez
szubak pisze:A skad ta pewnosc...?
Ciekawe... Czy wiesz coś czego my nie wiemy i czym chciałbym się z nami podzielić?
: 2008-02-19, 19:01
autor: M_Szymkowiak
szubak pisze:A skad ta pewnosc...?
Dotychczasowa polityka taborowa na to wskazuje. Bombki zaczęły się pojawiać na kolejnej linii jeżdżącej po starym Krakowie i podgórzu, mianowicie 3 (zaczęło się od 3-01)