Jak przypomnę sobie torowiska w uliczkach Szopienic, to faktycznie nazywanie 15-stki linią szybkiego tramwaju to śmiechoteka, ale na pocieszenie napiszę Ci, że krakowska "50-tka" pomimo tego, że też wlecze się po torowiskach wąskich uliczek Śródmieścia Krakowa też jest nazywana "Krakowskim Szybkim Tramwajem" - w przyszłości taką będzie - ale nie o tym tutaj
Dopiero wybieram się na Zagórze koniecznie chcę ten odcinek zobaczyć a potem cały wyremontowany odcinek od Sosnowca, przez Szopienice do Zawodzia.
Jednakże szczególnie interesuje mnie odcinek na ul. 3 maja w Sosnowcu bo po pierwsze go nie znam a po drugie oglądając fotki zastanawiam się czy nie ma on jednak charakteru szybkiego tramwaju - ale to muszę zobaczyć naocznie na miejscu
Po drugie wypadałoby aby faktycznie TŚ zajęło się remontem torowisk w Sosnowcu - z moich obserwacji wynika, że do remontu nadaje się długa linia w ciągu ulic 1 maja - Andersa. A także cała linia od Mysłowic, poprzez Modrzejów, a potem ul. Wojska Polskiego - dalej nie wiem jak jest. Przypuszczam, że też nie jest zbyt kolorowo.
Co do przedłużenia 15-stki na Klimontów. OK, ale gdzie konkretnie, bo Klimontów jest spory.
A propo... Ciekawostką Klimontowa jest to, że jest tam cała masa linii autobusowych (Org: KZK GOP, obsługa: PKM Sosnowiec), ale jak zacząłem wertować rozkłady jazdy tychże linii - a planowałem podróż w jedną stronę tramwajem, a potem przeskok jakimś autobusem - to się okazało, że większość z tego co mnie mogła zainteresować, to są wszystko linie ze średnią częstotliwością 30 minut (i to była jeszcze super częstotliwość), więc zrezygnowałem.
Po trzecie dobrym pomysłem byłby łącznik w Katowicach w ciągu ulicy Grundmanna. Od katowickiego Rynku aż po Świętochłowice (linie do chorzowskiego Ratusza) nie ma żadnego połączenia torowego pomiędzy liniami 6 i 7. W sumie niby nie jest potrzebny, ale jeśli dojdzie do jakiejś awarii lub remontu, to takie dodatkowe tory zawsze się przydadzą ... w zasadzie to już by się sprzydały
Po czwarte podobają mi się plany Tramwajów Śląskich dotyczące wymiany taboru, ale mam już pewne zastrzeżenia co do wypowiedzi prezesa TŚ. Otóż prezes Tramwajów Śląskich p. Tadeusz Freisler, powiedział w pierwszym zdaniu, że chcą odchodzić od Konstali 105Na ... ale już w następnym zdaniu powiedział o ich modernizacji. One już zostały zmodernizowane ostatnio 45 szt w Modertransie. Bardzo fajna modernizacja - a więc te wagony pojeżdżą sobie jeszcze bardzo długo, czyli tak szybko ich nie pożegnają. No, ale jeśli rzeczywiście mają w planach i chcą to niech kupują nowy tabor, bo warto - a nawet trzeba
Ja trzymam za nich kciuki i obserwuję ich działania z ogromną radością. Na Górnym Śląsku dzieje się znacznie więcej - w kwestii taboru i infrastruktury tramwajowej - niż w Warszawie. Także, nie Narzekajcie, jest dobrze