Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura
Trzeba pamiętać, że po zakończeniu dostawy 186 tramwajów będzie jeszcze masa stopiątek do skasowania.
Poza tym, częstotliwość przetargów nie jest taka duża. To że obecnie trwają dostawy, nie znaczy że niedawno był jakiś przetarg. Ostatni przetarg był w 2008.
Jeżeli natomiast chodzi o to, że kupują innowacyjnie - czyli dwukierunkowo, to są konkretne powody do zakupu takiego typu pojazdów i nie widzę w tym nic złego.
Poza tym, częstotliwość przetargów nie jest taka duża. To że obecnie trwają dostawy, nie znaczy że niedawno był jakiś przetarg. Ostatni przetarg był w 2008.
Jeżeli natomiast chodzi o to, że kupują innowacyjnie - czyli dwukierunkowo, to są konkretne powody do zakupu takiego typu pojazdów i nie widzę w tym nic złego.
Pewnie nie. Z tak tanią ofertą nie sposób wygrać. Dwukierunkowy tramwaj z pełnym pakietem naprawczym za nieco ponad 8,3 mln brutto to bardzo mało (chociaż nie "rażąco mało" więc nie ma jak odrzucić tej oferty jeżeli jest jest nie zawiera błędów prawnych). Ale można by się przynajmniej zapoznać z ofertą skierowaną na nasz (środkowoeuropejski) rynek. A w ten sposób mamy powtórkę z rozrywki sprzed 3,5 roku.pmaster pisze:I tak pewnie by nie wygrali.
Z prowadzonych jakiś czas temu testów wnioskuję, że będą to wagony bez skosów.OPi pisze:A nowe wagony będą ze skosami?
Mam nadzieję, że będzie to wagon odchudzony o parę ton ze zmodyfikowaną aranżacją wnętrza.J-31 pisze:Ciekawy jestem czy PESA znów oferuje Swinga Duo, czy coś bazującego tylko na konstrukcji 120Na ?
Ja byłem. Właśnie składam film. Fotki, też już się ładują... ale o tej sprawie - dotyczy to nowej linii - napiszę w innym temacieOPi pisze:1. Jak wrażenia z przejazdu niwą trasą? Wybrał się ktoś?
http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... &start=225
O tramwajach przy Dworcu Wileńskim zapomnij aż do 2014 roku.OPi pisze:2. Do kiedy ma potrwać przerwa w ruchu tramwajowym przy dworcu wileńskim?
Na razie tam jest wielka dziura w ziemi i w tym roku raczej niewiele się tam zmieni
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
WybrałOPi pisze:1. Jak wrażenia z przejazdu niwą trasą? Wybrał się ktoś?
Co rzuca się w oczy:
-Specjalnie utworzony przystanek dla linii 2 w węźle Młociny przy wejściu do metra. Widocznie Jaśnie Państwo z Tarchodworów nie może podejść tych 50 metrów z normalnego peronu gdzie 2 powinna się zatrzymywać na postój;
-Wyjazd z pętli Metro Młociny z upośledzonym priorytetem;
-Przy Zajezdni ¯oliborz jakimś cudem sygnalizacja jest nadal wyłączona (i oby pozostała na zawsze);
-Zwalnianie na przerwach dylatacyjnych na moście do 20km/h - to jest kpina i żart, mam nadzieję że to tylko z okazji "docierania trasy" i niedługo to zniknie;
-Windy w ZP Świderska oczywiście nie działają nadal;
-Upośledzony priorytet na skrzyżowaniu z Myśliborską;
-Za przystankiem krańcowym Stare Świdry stworzono przejście dla pieszych prowadzące w krzaki - oczywiście z sygnalizacją świetlną i priorytetem działającym równie sprawnie co na poprzednich skrzyżowaniach.
generalnie trudno nie zgodzić się z opinią powyżej
Tramwaj konkurencyjny jest jedynie w przypadku ilości wolnych miejscTLG pisze:Dla 101 ten tramwaj nie jest żadną konkurencją.
No dobra skoro już o tym Piszecie tutaj, to i ja się dopiszę. A zatem zacznijmy od tego, że TLG ma rację, ale wydaje mi się, że nie można zamknąć tej kwestii tylko tym stwierdzeniem.
Może od początku. Piotrek już napisał powyżej jak ta linia zaczyna się na węźle Młociny. Rzeczywiście utworzony jest nowy przystanek specjalnie dla "dwójki"
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27367
Ja jednak oceniam to posunięcie pozytywnie - dzięki temu tramwaj jest blisko wyjścia ze staji metra. Nie trzeba brodzić po śniegu by trafić na któryś z peronów. Aczklwiek mam wrażenie, że to tylko "promocja" - potem będzie normalnie
Przy czym co ciekawe na jednym z peronów można spotkać "odpoczywającą" dwójkę
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27364
Z tego co ja zauważyłem działa to w ten sposób. Otóż tramwaje - 5 wagonów - kursują w sposób ciągły i praktycznie bez większych postojów, typowych na normalnych pętlach. Zarówno na Młocinach, jak i na Starych Świdrach - tramwaje dosyć krótko stoją.
I po prostu co któryś kurs następuje podmiana - gdy jeden tramwaj zjeżdża na odpoczynek na peron na Młocinach, inny wskakuje na jego miejsce do obsługi linii, a reszta kursuje dalej. Potem znów zmiana, inny wagon zjeżdża na odpoczynek, a odpoczywający go zastępuje. W ten sposób na tej linii stale jeździ 6 wagonów. Ciekawy jestem co zrobią TW, gdy jeden z wagonów ulegnie awarii i "zaniemoże"
Tramwaje poruszają się dosyć szybko. Problemem - jak już napisał Piotrek powyżej - są: dylatacje i sygnalizacja świetlna. Na żadnej z sygnalizacji nie ma priorytetu dla tramwaju.
To jest chyba to miejsce o którym Piotrek napisał. Tramwaj musi tu oczekiwać przed sygnalizatorem, na sygnał "wolna droga"... przed przejście dla pieszych, prowadzącym w zasadzie donikąd
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27369
Chyba najwięcej czasu tramwaje tracą tutaj.
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27371
Zastanawiałem się jak sobie poradzą Swingi na tym ostrym wzniesieniu pomiędzy Myśliborską a Świderką, ale okazuje się, że te tramwaje dosyć gładko pokonują wzniesienie. Póki co nie stanowi on dla Swingów jakiegoś problemu.
http://imageshack.us/photo/my-images/338/forum1sp.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/825/forum2ig.jpg/
Tak wygląda miejsce na którym zmieniają czoło tramwaje. To jest raptem kilkadziesiąt metrów za przystankiem "Stare Świdry"
http://imageshack.us/photo/my-images/694/forum4u.jpg/
Wjazd na tor nie jest zabezpieczony sygnalizacją - nie miałaby ona sensu - ruch odbywa się "na widoczność", a sama zmiana czoła odbywa się dosyć płynnie
Dosyć dobrze przygotował się ZTM, skierowane linie autobusowe dosyć często pojawiają się w rejonie działania tramwajów. Postawiono informatorów, powieszono tabliczki - dosyć czytelne
http://imageshack.us/photo/my-images/692/forum3o.jpg/
Aczkolwiek mocno się zdziwiłem jak zobaczyłem na linii 211, Solarisa Urbino 8.6 (Mobilis). Z tą linią będzie problem - dotychczas lokalna i mało używana, teraz przyjmie większe potoki, SU8.6 to jednak już za mało
Na szczęście na pozostałych liniach pojawiają się albo przegubowce (101), albo autobusy 12-metrowe (214 i 516).
Reasumując. Co do samej linii. Tego należało się spodziewać. Już od dawna była o tym mowa, że ten tramwaj w tym układzie będzie (już jest) mało sensowny, no, ale cóż. Pozostaje nadzieja, że na budowę tej linii do docelowego układu, nie będziemy długo czekać
PS. Film się ładuje. Będzie okazja do posłuchania Swingów Duo
================== Edyta ======================
Obiecany film - krótki. Okazja do posłuchania Swingów Duo. Miłego oglądania
http://www.youtube.com/watch?v=xqv_7O37 ... e=youtu.be
Może od początku. Piotrek już napisał powyżej jak ta linia zaczyna się na węźle Młociny. Rzeczywiście utworzony jest nowy przystanek specjalnie dla "dwójki"
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27367
Ja jednak oceniam to posunięcie pozytywnie - dzięki temu tramwaj jest blisko wyjścia ze staji metra. Nie trzeba brodzić po śniegu by trafić na któryś z peronów. Aczklwiek mam wrażenie, że to tylko "promocja" - potem będzie normalnie
Przy czym co ciekawe na jednym z peronów można spotkać "odpoczywającą" dwójkę
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27364
Z tego co ja zauważyłem działa to w ten sposób. Otóż tramwaje - 5 wagonów - kursują w sposób ciągły i praktycznie bez większych postojów, typowych na normalnych pętlach. Zarówno na Młocinach, jak i na Starych Świdrach - tramwaje dosyć krótko stoją.
I po prostu co któryś kurs następuje podmiana - gdy jeden tramwaj zjeżdża na odpoczynek na peron na Młocinach, inny wskakuje na jego miejsce do obsługi linii, a reszta kursuje dalej. Potem znów zmiana, inny wagon zjeżdża na odpoczynek, a odpoczywający go zastępuje. W ten sposób na tej linii stale jeździ 6 wagonów. Ciekawy jestem co zrobią TW, gdy jeden z wagonów ulegnie awarii i "zaniemoże"
Tramwaje poruszają się dosyć szybko. Problemem - jak już napisał Piotrek powyżej - są: dylatacje i sygnalizacja świetlna. Na żadnej z sygnalizacji nie ma priorytetu dla tramwaju.
To jest chyba to miejsce o którym Piotrek napisał. Tramwaj musi tu oczekiwać przed sygnalizatorem, na sygnał "wolna droga"... przed przejście dla pieszych, prowadzącym w zasadzie donikąd
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27369
Chyba najwięcej czasu tramwaje tracą tutaj.
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27371
Zastanawiałem się jak sobie poradzą Swingi na tym ostrym wzniesieniu pomiędzy Myśliborską a Świderką, ale okazuje się, że te tramwaje dosyć gładko pokonują wzniesienie. Póki co nie stanowi on dla Swingów jakiegoś problemu.
http://imageshack.us/photo/my-images/338/forum1sp.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/825/forum2ig.jpg/
Tak wygląda miejsce na którym zmieniają czoło tramwaje. To jest raptem kilkadziesiąt metrów za przystankiem "Stare Świdry"
http://imageshack.us/photo/my-images/694/forum4u.jpg/
Wjazd na tor nie jest zabezpieczony sygnalizacją - nie miałaby ona sensu - ruch odbywa się "na widoczność", a sama zmiana czoła odbywa się dosyć płynnie
Dosyć dobrze przygotował się ZTM, skierowane linie autobusowe dosyć często pojawiają się w rejonie działania tramwajów. Postawiono informatorów, powieszono tabliczki - dosyć czytelne
http://imageshack.us/photo/my-images/692/forum3o.jpg/
Aczkolwiek mocno się zdziwiłem jak zobaczyłem na linii 211, Solarisa Urbino 8.6 (Mobilis). Z tą linią będzie problem - dotychczas lokalna i mało używana, teraz przyjmie większe potoki, SU8.6 to jednak już za mało
Na szczęście na pozostałych liniach pojawiają się albo przegubowce (101), albo autobusy 12-metrowe (214 i 516).
Reasumując. Co do samej linii. Tego należało się spodziewać. Już od dawna była o tym mowa, że ten tramwaj w tym układzie będzie (już jest) mało sensowny, no, ale cóż. Pozostaje nadzieja, że na budowę tej linii do docelowego układu, nie będziemy długo czekać
PS. Film się ładuje. Będzie okazja do posłuchania Swingów Duo
================== Edyta ======================
Obiecany film - krótki. Okazja do posłuchania Swingów Duo. Miłego oglądania
http://www.youtube.com/watch?v=xqv_7O37 ... e=youtu.be
Właśnie to jest bardzo dobre. Na przodzie - w zależności od kierunku jazdy - numer linii i nazwa końców, a z tyłu (też w zależności) tylko numer linii. Co więcej, boczne wyświetlacze działają tylko te po stronie przystanków. Po przeciwnej stronie nie działają - są wyłączone.
Zmiana na wyświetlaczach jest widoczna na moim filmie
Zmiana na wyświetlaczach jest widoczna na moim filmie
Dobre? Błędem jest już to, że długich tablic nie montowano z tyłu też w normalnych tramwajach, tutaj to już obciach. A informacja z boku to standard np. w Niemczech, chociaż tutaj faktycznie można się ograniczyć do samego numeru (tylko po co jak tablica jest długa?)
Ostatnio zmieniony 2013-01-22, 16:39 przez ppln, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie należy zwracać uwagi w peirwszym dniu, kiedy to większosć pasażerów stanowią miłośnicy i ciekawscy. Myślę, ze sukces bądź porażkę można będzie ogłosić najwcześniej po miesiącu kursowania.OPi pisze:(bądź ktoś inny), to powiedz mi jeszcze dwie rzeczy - jak z frekwencją w pierwszym dniu
Objeżdża pętle. Przystanek jest przy wyjściu z metra, a następnie przejeżdża przez żeberko, na którym przystaje szóstka (bez zatrzymania) i jedzie w Zgr. "Kampinos".OPi pisze:Młocinach jest zmieniane czoło, czy tramwaje normalnie objeżdżają pętlę?
W 2005 jedna motorowa postanowiła pojechać u-botem z Nowego Bemowa na Piaski przez trzecie żeberko, które dopiero było w budowie i urywało się zaraz za rozjazdem. Skończyło się wykolejeniem i połamanym patykiem.Amalio pisze: Jego brak może przyspieszyć dalsza część prac
Tutaj nie ma takiego ryzyka, za łukiem jest wystarczająco dużo miejsca, by wyhamować.