kubex pisze:Witam. Zainteresowałem się programem bahn i chcę stworzyć swoją symulację miasta w tej grze. Nie mogę znaleźć nigdzie poradnika [wujcio google nie pomógł] więc piszę to tutaj. Jest gdzieś jakiś poradnik albo osoba która może mi udzielić informacji?
Nie wiem, czy się nie zdubluję z Neo, ale postaram Ci się coś napisać na początek. Na początku zrobić coś prostego, łatwego, a komplikować można później - jak się Rozkręcisz.
I od początku:
Jak Uruchomisz Bahna to otworzą Ci się dwa okienka
http://www.iv.pl/images/03820086530453724104.png
Jak sobie wyrysować drogę. Używasz klawiatury numerycznej, ale najpierw zaznacz sobie na zielonym polu kursorem miejsce, gdzie Chcesz zacząć rysować. Potem Możesz poruszać się strzałkami.
Klawisz F6 to jest przejście z jednego okienka na drugie.
kombinacja klawiszy Ctrl+R to jest kierunek rysowania (lewo, prawo, góra, dół)
Tam jest więcej skrótów powiązanych z kombinacją klawiszy - ale nie będziemy się teraz w to zagłębiać
A zatem Zaznacz miejsce na zielonym polu i np. naciśnij 1
Na górnym okienku znajdziesz kilka klawiszy ze strzałkami. Ja Zaznaczyłem Ci na zielono klawisze przejścia pomiędzy arkuszami z elementami. Droga składa się nie tylko z linii prostej, ale również z łuków, skrzyżowań, rozjazdów (zwrotnic), przystanków (Stops), przystanków końcowych (Timing Pots - tutaj wpisujesz rozkład jazdy), zajezdni (Depots), ograniczeń prędkości i innych funkcji związanych z konkretnymi właściwościami danej linii.
Te "właściwości" to takie ciekawostki i smaczki które np. mogą dotyczyć komunikacji kolejowej, np:
- pociąg przykładowej linii X, który ma zmienić czoło na torze i wrócić (tj. przejechać po zwrotnicy na drugi tor), ale jadący tym samym torem pociąg linii Y ma przez ten punkt przejechać prosto.
- inny przykład, pociągi prowadzone lokomotywami mają to do siebie, że na końcowej stacji lokomotywa odłącza się od składu i po drugim torze objeżdża skład, by połączyć się z nim po drugiej stronie - i ten element można łatwo zaprogramować.
- i jeszcze inny przykład, pojazd linii X, ma dwa razy przejechać przez ten sam punkt A, ale raz ma pojechać prosto, a drugi raz ma skręcić. I do tego służą właśnie wspomniane "właściwości"
Jednak na razie nie będziemy się w to zagłębiać
http://www.iv.pl/images/74580058053856800971.png
Różne są rodzaje dróg. Mamy drogi kołowe, tory i linie wodne. a zatem w symulacji - jak w realu - obok siebie może jechać autobus, jechać pociąg (tramwaj) i płynąć statek. Drogi i tory mają różne kolory. Jednak ich kolorystyka nie ma znaczenia.
Natomiast o ile statki pływają osobno. O tyle tramwaj może poruszać wspólnie z autobusem po jednej drodze
http://www.iv.pl/images/73771642723365445222.png
I trzeci screen. Zachęcam Cię do zrobienia na początek czegoś bardzo prostego. Schemat pokazałem Ci powyżej.
Tyle na początek