EN57 / EN71

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ep40 pisze:Dobrze że w końcu zrobią coś związane z czteroczłonowcami które były jak dotychczas omijane w jakichkolwiek modernizacjach
¬le się wyraziłem - z tego, co pamiętam, to kompleksowa modernizacja ma dotyczyć jednego wyleasingowanego EN57. Ale tu polecam lekturę Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przetargu, jeszcze parę dni zostało do otwarcia ofert więc jeszcze pare dni po wisi.

mgajewski

Post autor: mgajewski »

Panie i panowie, przedstawiam EW60-002 po modernizacji:
http://www.ferus.home.pl/gkfk/4images/d ... ode=search.
Na twb jest też zdjęcie z bliska.

Lopez

Post autor: Lopez »

mgajewski pisze:EW60-002 po modernizacji
No to mamy lekką komedię :) Ale zawsze kolorystyka przyjemna.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

mgajewski pisze:Na twb jest też zdjęcie z bliska
Znalazłem to zdjęcie, ale ono wcale nie jest lepsze. Też pokazano wagon od frontu. Szkoda, będę musiał poczekać, aż się to to pojawi w W-wie. :]

W sumie wygląda pięknie. Robi wrażenie ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:W sumie wygląda pięknie.
A tam - brzydki jak noc grudniowa ;)

Jeśli chodzi o wnętrze to trzeba przypuszczać, że zostało wykonane zgodnie z wytycznymi, które wdrażano w poprzednich pełnych modernizacjach EN57-1920 i 1930 czyli całkowicie nowe z zabudową podsufitki i ścian z laminatu (a nie laminowanych płyt Unilam), nowym, estetycznym oświetleniem i tak dalej. W sumie w starym pudle zbudowano bardzo nowoczesną jednostkę, która - do czasu przybycia FLIRTÓW - będzie zapewne flagowym pojazdem Kolei Mazowieckich.
Ciekawi mnie też jak będą wyglądać kolejne dwie pełne modernizacje, wyposażone tym razem w choppery i silniki przystosowane do hamowania ED oraz trzecia modernizacja jednostki "leasingowej", która także ma mieć przebudowane wnętrze na jednoprzestrzenne z zabudową nowego czoła, ale bez wymiany układu rozruchowego na elektroniczny.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »


Lopez

Post autor: Lopez »

Autor artykułu pisze też o tym, że może wcale nie chodzić o taki czy inny sprzęt a zwyczajnie o konkurencję między pracownikami. Po co czescy kolejarza mięliby wpuszczać PKP na swoje tory?
Ta hipoteza wydaje mi się dosyć wiarygodna, bo gdyby chodziło tylko o sprzęt to możnaby wygrzebać jakiś nowszy skład EN57.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Przypomnę, że swego czasu pociąg do ¯yliny był na "edkach". Słowaccy maszyniści chwalili te jednostki.
Lopez pisze:Ta hipoteza wydaje mi się dosyć wiarygodna, bo gdyby chodziło tylko o sprzęt to możnaby wygrzebać jakiś nowszy skład EN57.
Myślę, że nawet gdyby to był jakiś "Acatus" albo inny "Halny" i tak by się znalazł jakiś powód, by nie brać ich przez Czechów. Warto zauważyć, że sprawą zajęła się tamtejsza centrala związkowa. Jakaś szemrana sprawa.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

PKP powinno brać przykład z zarządu CzD (Czeske Drahy, niestety tu nie ma funkcji wstawiania 'C' z odwróconym daszkiem :] ). To powinien być dla nas wzór do naśladowania.
Poza tym PKP mogłoby wybrać do obsługi relacji międzykrajowych takie składy, jak np. EN57 2000>, Acatusy (ED59) czy chociaż prosto spod igły modernizacyjnej parę EW60 (tylko, że z tym byłby problem, bo one teraz pracują dla Kolei Mazowieckich :/ ).

JacekM

Post autor: JacekM »

PAFAWAG pisze:niestety tu nie ma funkcji wstawiania 'C' z odwróconym daszkiem
przepraszam za OT, ale zawsze możesz użyć "tablicy znaków" (start -> programy -> narzędzia systemowe -> tablica znaków)

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

Pepiki z tym "niebezpiecznym taborem" i "muzeum techniki" z deczka przesadzają. Do testowania dali im jednostkę 19++ a więc z lat 90. W ogóle to oni sami nie mają się czym chwalić :mruga:

http://www.aco.za.pl/810/089.jpg

Na fotce podstawa czeskiego ruchu lokalnego :diabeł:

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

lukasz92 pisze: Na fotce podstawa czeskiego ruchu lokalnego :diabeł:
Link nie działa :( Czyżby na zdjęciu było to: http://www.railfaneurope.net/pix/cz/die ... 1073ra.jpg :?:

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

Owszem - pojazdy serii 810 odpowiadające naszym "maszynom XXI wieku" - SN81 :-P

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

lukasz92 pisze:Owszem - pojazdy serii 810 odpowiadające naszym "maszynom XXI wieku" - SN81 :-P
Może i tak, ale takie "motoraèki" mogą być idealne do obsługi mało obciążonych linii lokalnych ("toczek") - np. coś jak Ostrzeszów-Namysłaki czy Wrocław Psie Pole-Trzebnica ;)
A poza tym, to takich "motoraèków" ÈD raczej nie wpuszcza na granicę, więc za bardzo nijak można je porównać do naszych EN57/71 :]
Może Czesi myślą, że "57" i "71" to skróty od lat produkcji? :retard:
Ostatnio zmieniony 2007-10-04, 17:57 przez PAFAWAG, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Mała ciekawostka:
wyszperałem na stronie firmy IFS Design coś takiego:
http://www.ifs-designatelier.de/HTML-Da ... 57%201.htm
Projekt ten zamówiła w IFS firma inżynierska Fahrzeugtechnik Dessau, specjalizująca się w projektowaniu i budowie prototypów. Zastanawia mnie tylko na czyje zlecenie pracowała Fahrzeugtechnik Dessau.

Lopez

Post autor: Lopez »

Hmm... Osobiście nie mam pojęcia, ale to biuro zaprojektowało też urbino i vacanzę...
BTW: na co Wam to wygląda? http://www.ifs-designatelier.de/HTML-Da ... er%201.htm

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To prototyp, który startował w przetargu na piętrusy do Berlina ;)
Tzw. Solaris Doublino :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Projekt ten zamówiła w IFS firma inżynierska Fahrzeugtechnik Dessau, specjalizująca się w projektowaniu i budowie prototypów
Czyżby to był kolejny, nie zrealizowany projekt modernizacji EN57 ? :roll:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Czyżby to był kolejny, nie zrealizowany projekt modernizacji EN57 ?
Problem w tym, że nie mogę się nigdzie dokopać do tego, kto zlecił firmie z Dessau projekt tej modernizacji. Wątpię, by była to własna inicjatywa Farzugtechnik, w końcu każdemu trzeba zapłacić, także podwykonawcy, którym był tu IFS. Moim zdaniem projekt zlecił któryś z ZNTK.
Zauważcie, że ta modernizacja jest dużo dalej posunięta niż zabiegi poczynione w SPOTACH (wymiana całego mechanizmu drzwi, zastosowanie wklejanych szyb w części pasażerskiej). Być może projekt jest kompleksowy i zawiera także modernizacje całego układu elektrycznego.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze: Być może projekt jest kompleksowy i zawiera także modernizacje całego układu elektrycznego.
Możliwe, ale to biuro projektowe ewidentnie zajmuje się tylko designem. Myślisz, że jakiś ZNTK faktycznie przygotował na potrzeby przetargu PKP PR (albo innego) taką kompleksową modernizację?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”