EN57 / EN71

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Możliwe, ale to biuro projektowe ewidentnie zajmuje się tylko designem.
IFS tak, Fahrzugtechnik nie tylko.
Myślisz, że jakiś ZNTK faktycznie przygotował na potrzeby przetargu PKP PR (albo innego) taką kompleksową modernizację?
Trudno powiedzieć, na stronach Fahrzugtechnik nie ma ani słowa o tym projekcie.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Myślę, że to nie przejdzie - EN57 już są u nas modernizowane , w inny sposób i raczej nie potrzeba (jak na razie) kolejnych propozycji ulepszania "tyk-tyków" ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:yślę, że to nie przejdzie - EN57 już są u nas modernizowane , w inny sposób i raczej nie potrzeba (jak na razie) kolejnych propozycji ulepszania "tyk-tyków"
Zauważ, że data wykonania projektu to 2004r czyli przeszło trzy lata temu więc wątpliwe jest, by wdrożono go w życie.

Lopez

Post autor: Lopez »

W niecie można znaleźć zdjęcia zmodernizowanych EN57 SKM Trójmiasto (na pewno #1094; gotowy jest chyba jeszcze jakiś drugi egzemplarz). Wygląda mi na to, że modernizacja jakiej poddano zewnętrzy wygląd EN57-20xx staje się pewnym nieoficjalnym standardem.
Inny przykład to EW60...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:Wygląda mi na to, że modernizacja jakiej poddano zewnętrzy wygląd EN57-20xx staje się pewnym nieoficjalnym standardem.
Nie powiedziałbym. Polecam przejrzeć Specyfikację przetargu na naprawy rewizyjne i modernizacje jednostek, należących do PKP Przewozy Regionalne. Są to raczej standardowe rewizje i skromne poprawki.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

TLG pisze:Mała ciekawostka:
wyszperałem na stronie firmy IFS Design coś takiego
topics25/en57-20xx-skm-trojmiasto-vt3003,15.htm#97465
Mnie również ciekawi, kto zlecił projekt Niemcom. Ciekawe, ze na wizualizacji kibla jest napisane Lublin.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Nie powiedziałbym. Polecam przejrzeć Specyfikację przetargu na naprawy rewizyjne i modernizacje jednostek, należących do PKP Przewozy Regionalne. Są to raczej standardowe rewizje i skromne poprawki.
Małe nieporozumienie - nie mam na myśli, że PKP będzie teraz wszystkie ENki klepało do standardu 20xx, tylko że przyjęty w tym projekcie wygląd zewnętrzny zostaje przyjęty w kolejnych modernizacjach KM i SKM Trójm. :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:przyjęty w tym projekcie wygląd zewnętrzny zostaje przyjęty w kolejnych modernizacjach KM i SKM Trójm.
Jeśli chodzi o KM to też za daleko powiedziane. Do tej pory zmodernizowano tak tylko dwa "kible", jednego "jamnika" i dwie EWy. Z tego, co pamiętam mają być jeszcze dwa choperowe kible, ale nie pamiętam czy dostaną nowe czoła. A jeśli chodzi o SKM 3M, to nie wiem jakie są ich plany inwestycyjne, więc się nie wypowiem, ale też nie przypuszczam, by każdy EN57, którego planowo czeka naprawa rewizyjna przechodził do tego kompleksową modernizację.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

TLG pisze:mają być jeszcze dwa choperowe kible
Jeden z nich chyba był na Trako.
Bynajmniej są
TLG pisze:tylko dwa "kible"
oporowe.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

oporowe.
Chopperowe. Tymczasem KM ogłosiło przetarg na naprawy rewizje i główne z modernizacjami. Główna z modernizacją ma doprowadzić trzy jednostki do tego samego poziomu, który trzyma EN57KM-1486 prezentowany na TRAKO. Polecam lekturę specyfikacji wraz załącznikami. Świetna lektura na jesienne wieczory ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Nowe stare kible dla Województwa łódzkiego:
http://www.youtube.com/watch?v=wmJJ5XLAHhY

polsmol

Post autor: polsmol »

Wygląda super. Ciekawe ile taka modernizacja kosztuje?

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Całość kontraktu opiewa na 23.112.900,00 zł brutto.
www.bip.lodzkie.pl

Newag modernizuje obecnie kible Kolei Mazowieckich za 3,7mln zł netto za sztukę.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Szkoda, że wciąż z tymi jednostkami są jakieś jaja. Mechanicy za bardzo ich nie kochają. Poza tym komfort podróży (i pracy) w tych jednostkach bardzo dużo traci przez felerne kiblowe wózki, hałas i wibracje bez zmian.

polsmol

Post autor: polsmol »

7,7 mln a 3,7 mln to duża różnica, ale zakres remontu jest zapewne inny.

Tp4

Post autor: Tp4 »


Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Pomorski Urząd Marszałkowski również postanowił odkupić od PR kilka EN57.
http://www.youtube.com/watch?v=_EHtd08V ... re=related

Tp4

Post autor: Tp4 »

Ale i tak wygląda lepiej od EN57-1025

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Nie znalazłem tematu o Kolejach Śląskich więc wklejam tutaj, tak ma wyglądać EN57 dla KŚ.

http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... elfy_.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tylko nie wiem nad czym się tu rozwodzić skoro w PRach jeżdżą już tak zmodernizowane EN57 w barwach KŚ. Ostatnio jechałem takim do Zwardonia.
Swoja drogą przydałby się temat o KŚ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”