PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:ludzie będą wybierać tańszą podróż "kiblami" Przewozów Regionalnych
O ile im pozwolą uruchomić odpowiednią ilość IRów na tej trasie

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ciekawe, jakie będą mieli argumenty, jak PR znowu wydzierżawi Traxxy, które będą jeździć 140 km/h, będą blokować Pendolino Które Nie Jest Pendolino jeżdżące 160 km/h? Chyba nie.

ppln

Post autor: ppln »

Lopez pisze:ale co w takim razie z użyciem tych składów na Y?
Przecież one nawet przy najlepszych chęciach 300 km/h (a taka albo wyższa ma być prędkość na KDP) nie pojadą. Więc co najwyżej by się mogły nadać do zestawienia kilku pociągów niskiej klasy na 200 km/h z przystankami we wsiach

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Więc co najwyżej by się mogły nadać do zestawienia kilku pociągów niskiej klasy na 200 km/h z przystankami we wsiach
Może od razu wpuścimy na igreka bonanzy, bohuny kible i resztę towarzystwa tudzież upstrzymy go gęsto przystankami

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze:Może od razu wpuścimy na igreka bonanzy, bohuny kible i resztę towarzystwa
Nie da rady, chyba że PR przystosuje sobie jakiegoś kibla do 25kV AC ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tak, już przecież pojawiła się koncepcja, że igrek ominie Jeziorsko od południa, żeby zrobić stację dla Sieradza a w ogóle to w drodze do Poznania ma jeszcze stawać w Jarocinie. Nie długo się okaże, że nie igrek tylko modernizacja Łódź - Wrocław itp...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:Tak, już przecież pojawiła się koncepcja, że igrek ominie Jeziorsko od południa, żeby zrobić stację dla Sieradza a w ogóle to w drodze do Poznania ma jeszcze stawać w Jarocinie
Niby dodatkowe stacje na trasie KDP mogłyby nie być takie złe - we Francji to się sprawdza, ale może wyjść podobnie jak z Włoszczową.

[ Dodano: 01 Cze 2011 15:34 ]
J-31 pisze:Mniej więcej taki był sens wypowiedzi.
O ile jakiś był.
W sumie każdy pisze:PESA, Newag, taniej, lepiej
A nie ma już szans na odwołanie tamtego przetargu i rozpisanie czegoś na polskie sprzęty?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Jak już jesteśmy w jednym z tematów przy kontrowersjach wokół linii Warszawa - Łódź, to posłuchajcie to teraz takiego PIC wymyśliło... :diabeł:

Tym razem wymyślili, że ogłoszą przetarg na dostawę kilkunastu zestawów Push&Pull do obsługi linii Warszawa - Łódź. Teraz w takim razie zastanawiam się, po co im są ED74? Przecież one powinny jeździć na tej linii, a PIC bardzo "inteligentnie" rozsyła te tramwaje po całej Polsce. Ja tu się dopatruję marnotrastwa. Zamiast wydać pieniądze na naprawdę pilne potrzeby, np. na podniesienie jakości standaru wielu TLK, to się wydaje na coś co nie jest potrzebne. Ciekawe czy na to nie mieli przypadkiem wpływu Łódzcy politycy? :D

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ta, i jeszcze Poznań - Kraków, Warszawa - Terespol, Białystok - Kraków i kilka innych, to nie jest rozsyłanie? Miały jeździć na jednej linii.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

OPi pisze:Ta, i jeszcze Poznań - Kraków, Warszawa - Terespol, Białystok - Kraków i kilka innych, to nie jest rozsyłanie? Miały jeździć na jednej linii.
Chyba dobrze, że są wykorzystywane tam, gdzie jest taka potrzeba. Idąc tym krokiem - dlaczego nikt nie marudzi, że konkretne egzemplarze ET22 podróżują po całej Polsce, zamiast obsługiwać danego połączenia?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Kędzior ale podstawową przyczyną, dlaczego tak mówię to to, że Edyty nie nadają się na długie trasy bo to zwykłe tramwaje.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tramwaje to raczej nie, ale one naprawdę najlepiej nadawałaby się na osobówki.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

pmaster pisze:Tramwaje to raczej nie, ale one naprawdę najlepiej nadawałaby się na osobówki.
Tylko z drugiej strony - po co na osobówkach pierwsza klasa?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Do niedawna jeździła ;) A i teraz jak jej nie ma to cały czas jeżdżą ED72 i niektóre EN57 wyposażone w 1. klasę. Na osobówkach mogłyby jeździć, ale na "krótkie połączenia dalekobieżne" jak Łódź-Warszawa myślę, że też się nadają.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kędzior pisze:Tylko z drugiej strony - po co na osobówkach pierwsza klasa?
IMVHO ona nie ma sensu w każdym pociągu. Ale przecież pierwszą klasę można zdeklasować, albo nawet przerobić

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Prawdę powiedziawszy to na linii Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna składy typu "push&pull" są trochę jednak nieodzowne. Łódź Fabryczna jest dworcem czołowym. Za bardzo nie ma gdzie przetaczać składów. A już na pewno problemem może być zmiana czoła składu, poprzez przestawienie elektrowozu.

No chyba, że w trakcie remontu, Łódź Fabryczna również zostanie poddana remontowi i w jej trakcie zmieni się układ torowy w obrębie stacji (a chyba warto, bo tam jest straszny syf)

No, ale skoro już piszę o "push-pullach", to...

... powstaje kolejny problem - znany już w Kolejach Mazowieckich.

Otóż, jeśli faktycznie PKP IC jednak zamierza dostosować jakiś skład (lub dwa składy) do systemu "Push&Pull" (załącznik nr. 1 do SIWZ), to ja się od razu pytam - a jakie loki będą to ciągnąć ? :mruga:

Bo jeśli EU07 lub ET44 - to oni już mogą zapomnieć o tym systemie... a już na pewno o prędkości 160 km/h :retard:

Tak więc, ten przetarg powinien być jednak rozszerzony o zakup odpowiednich elektrowozów (zarówno pod względem parametrów prędkości jak i samego systemu zmiany czoła) - no chyba, że zamierzają takowe leasingować. I wtedy ma to sens. :cool:

Pytanie kolejne :strzałka: A co PKP IC zrobi z "edkami", czyli ED74. Przecież to one właśnie miały obsługiwał połączenie Warszawa - Łódź. I "edki" spokojnie mogą rozpędzić się do prędkości 160 km/h ? ;)

ppln

Post autor: ppln »

Przeszły razem z obsługą pociągów pospiesznych

Butelka

Post autor: Butelka »

KKS pisze:Podział spółek był grubo przed 2008
Przewozy Regionalne stało się oficjalną nazwą tej spółki 8 grudnia 2009. Tak, o tym podziale mówię.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To nie był żaden podział tylko zmiana nazwy firmy. Nie było to również wyodrębnienie z grupy PKP, bo to miało miejsce jakoś na przełomie 2008 i 2009, nie wiem czy dokładnie w momencie przejścia pociągów pospiesznych do IC, czy w jakimś innym. W każdym razie w 2009 roku firma nazywała się jeszcze PKP Przewozy Regionalne, ale nie była już częścią grupy PKP, np. nie używała loga PKP ("trumienki"). Dzień o którym mówisz to tylko dzień zmiany nazwy i logotypu spółki, z przyczyn formalnych nie można było tego zrobić od razu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tyle wojny, a ja tylko jedno pytanie zadałem ;) Czyli podsumowując - ED74 jeździły dla PRów na pośpiechach, a potem odgórnie postanowiono, że pośpiechy ma obsługiwać IC i na ich stan przeszły te pociągi :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”