Re: PKP IC i ich pomysły
: 2014-05-14, 20:02
PKP Iintercity idzie śladem Przewozów Regionalnych i uruchomi połączenia autobusowe. W większości będzie to uzupełnienie siatki połączeń kolejowych.
http://inforail.pl/text.php?id=64110
http://inforail.pl/text.php?id=64110
PKP Intercity pojadą do Karwi, Krynicy Morskiej i Ustrzyk Dolnych
PKP Intercity pojadą do miejscowości, do których pociągi dojechać nie mogą, bo nie ma torów. Mowa o Karwi, Krynicy Morskiej i Ustrzykach Dolnych. Przewoźnik w okresie wakacyjnym, od 28 czerwca do 31 sierpnia, chce uruchomić tam połączenia autobusowe, nowa oferta to PKP Intercity BUS. Jak widać pomysł Przewozów Regionalnych spodobał się też w PKP Intercity i kolejna spółka kolejowa zabiera się do świadczenia usług autobusami. Właśnie ogłoszony został przetarg na wykonywanie uzupełniającej komunikacji autobusowej. Do zamówienia załapały się także przewozy autobusowe na trasie Warszawa –Białystok, tu autobusy zastąpią pociągi i to już 15 czerwca i będą kursować do 13 grudnia 2014 roku. Oferty na wykonywanie przewozów można składać do 20 maja br. Jedyne kryterium stanowi cena. Dla porządku dodajmy, iż całe zamówienie zostało podzielone na cztery zadania:
1. Warszawa –Białystok –Warszawa wadium: 17.000 zł, okres wykonywania przewozów: 15.06-13.12.2014;
2. Władysławowo –Karwia –Władysławowo wadium: 600 zł, okres wykonywania przewozów: 28.06-31.08.2014;
3. Kraków/Rzeszów –Ustrzyki Górne –Kraków/Rzeszów wadium: 3500 zł, okres wykonywania przewozów: 28.06-31.08.2014;
4. Malbork –Krynica Morska –Malbork wadium: 1100 zł, okres wykonywania przewozów: 28.06-31.08.2014.
Jadąc z Władysławowa do Karwi autobusy zatrzymają się w Chłapowie, Rozewiu i Jastrzębiej Górze. Przewoźnik chce uruchomić tu cztery pary kursów dziennie. Czas przejazdu to pół godziny.
Z Malborka do Krynicy Morskiej pojadą dwie pary autobusów. Czas przejazdu to 1 godzina i 15 minut. Przystanki pośrednie to Stegna, Sztutowo i Kąty Rybackie.
Z Krakowa do Ustrzyk Dolnych autobusy pojadą nocą. Wyjadą o 23:05 i dotrą na miejsce o 6:20. W drogę powrotną ruszą o 22:10 i dojadą do Krakowa o 5:25. Przystanki pośrednie to: Rzeszów, Sanok, Zagórz, Lesko, Polańczyk, Cisna i Wetlina.
I wreszcie Białystok. Tu PKP Intercity planują uruchomienie ośmiu par połączeń. Pasażerowie muszą liczyć się z weekendowymi zmianami w rozkładzie jazdy.
Wszystkie autobusy muszą być nie starsze niż z 2006 roku. Ich pojemność to co najmniej 48 osób. Białe, z logo przewoźnika, sprawne technicznie, wyposażone w antypoślizgowe powierzchnie podłogi, sprawną klimatyzację całopojazdową i jednocześnie w wentylację naturalną, ogrzewanie całopojazdowe, WC i 2 drzwi, w układzie 1-1.
Domyślamy się, że autobusy komunikacji uzupełniającej zostaną skomunikowane z pociągami PKP Intercity, a także zintegrowane z nimi taryfowo. W gruncie rzeczy może okazać się to trafnym posunięciem, dzięki umożliwieniu pasażerom podróży do miejscowości nadmorskich czy górskich na jednym bilecie. Pytanie tylko, czy zadaniem przewoźników kolejowych jest świadczenie usług autobusowych.