SM42 / SU42 i modernizacje

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

SM42 / SU42 i modernizacje

Post autor: irisbus »

Ostatnim czasem pojawił się nowy wynalazek NEWAGu, ot taka se Stonka po modernizacji, dla PKP Cargo:
http://rail.phototrans.eu/14,40664,0.html
Lokomotywka ma być prezentowana na targach TRAKO w Gdańsku.

Jest to w sumie znana już z Huty Częstochowa lokomotywa Spalinowa lokomotywa manewrowa 6Dg, wersja dla PKP ma parę rzeczy zmienionych w stosunku do tej z Huty.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Mnie się podoba. Tylko żeby zrobili przynajmniej 50 takich pojazdów. :diabeł: Ktoś zna jakieś dane techniczne?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Ciekawie, ciekawie, przy projektowaniu chyba używano klocków Lego :diabeł:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Mnie się podoba. Wrażenie robi ta panoramiczna szyba, będzie dobra widoczność w czasie manewrach. Ciekawe, co temu kanciakowi wsadzili pod blachę, jakiegoś Caterpillara czy MTU?... ;)

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

WUjek google zawsze pomoże:
http://pl.wikipedia.org/wiki/6Dg

Jelcz93

Post autor: Jelcz93 »

Mnie się podoba, nawet bardzo.
Stylistyką nawiązuje do 311D.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Piotrek_2274 pisze:Ciekawie, ciekawie, przy projektowaniu chyba używano klocków Lego
Wygląda jak wiele innych współcześnie produkowanych lokomotyw manewrowych.
Właściwie dochodzę do wniosku, że ta metoda "budowy nowego taboru" jest bardzo interesująca. Tyczy się to 6Dg jak i 311D oraz - może w przyszłości - przebudów ET22 na E6ACT. Szybka odnowa taboru towarowego niższym kosztem to szansa na tańsze wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań i przygotowanie zaplecza przewoźnika na przyjmowanie nowego taboru.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Właściwie dochodzę do wniosku, że ta metoda "budowy nowego taboru" jest bardzo interesująca.
Do wszystkiego trzeba dojść stopniowo. Ja też jestem zdania, że jak na polskie potrzeby to taka (nie całkiem) nówka wystarczy.
Trzeba jednak odnotować kilka dodatkowych pozytywów:
- producenci wreszcie zaczynają rozumieć, że bez prac rozwojowych nie będzie kołaczy,
- wreszcie też pojawiają się u nas projekty, które są adekwatną odpowidzią na konkretne potrzeby rynku kolejowego,
- te nowości zaczynają też coraz lepiej wyglądać, a to się przekłada również na potencjał marketingowy.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Matlik pisze:WUjek google zawsze pomoże:
No tak, tylko:
irisbus pisze:wersja dla PKP ma parę rzeczy zmienionych w stosunku do tej z Huty.
Pytanie, czy PKP zażyczyło sobie taką samą jednostkę napędową...
TLG pisze:oraz - może w przyszłości - przebudów ET22 na E6ACT.
Ja w to raczej wątpię - póki co ZNLE ma za zadanie zrealizować kontrakt na 50 ET22-2xxx; zresztą E6ACT jest zupełnie nowym pojazdem w większości konstrukcji odcinającym się od generacji 201E i nie sądzę, by udało się go uzyskać poprzez przebudowę ET22.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:Ja w to raczej wątpię - póki co ZNLE ma za zadanie zrealizować kontrakt na 50 ET22-2xxx; zresztą E6ACT jest zupełnie nowym pojazdem w większości konstrukcji odcinającym się od generacji 201E i nie sądzę, by udało się go uzyskać poprzez przebudowę ET22.
Akurat ten przykład wziąłem "na rybę" jako pewien skrót myślowy, więc nie ma co tego akurat to dyskutować na poważnie.
Ponadto Cargo (jak i inni przewoźnicy towarowi) prędko się za takie rzeczy nie wezmą, ta branża bardzo dotkliwie odczuła panujący kryzys i ledwo się podnosi. Jeszcze dużo czasu minie, zanim znów zaczną inwestować na dużą skalę.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Pojawiła się kolejna modernizacja SM42 - tym razem Stonka z pod loga PESY:
Obrazek
Również ma byc zaprezentowana na TRAKO.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Ciekawe, że przerzucili kabinę na środek pojazdu, w trzewiach lokomotywy musiało się więc nieźle pozmieniać. Pomijając to, kształt dachu i inaczej zamontowane reflektory jest to prawie że to samo, co wyprodukowała Huta Częstochowa...

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

No, nieźli się napracowali chłopaki z PESy. Tylko po co fatygowali się z tą kabiną. Nie mogłą pozostać w tym samtm miejcu? Przez to tylko podnieśli sobie koszty przebudowy... :shocked:

Ile ma być takich egzemplarzy?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

OPi pisze:Tylko po co fatygowali się z tą kabiną. Nie mogłą pozostać w tym samtm miejcu? Przez to tylko podnieśli sobie koszty przebudowy...
Może po to, żeby z obudwu stron kabiny była jednakowo dobra widoczność?... W końcu SM42 posiada jeden widok z kabiny lepszy (od strony krótszej części przedziału maszynowego), jeden gorszy (od strony dłuższej części przedziału).

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

To powiedz mi, czemu od razu tak nie zrobiono, gdy projektowano SM42 w latach 60?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Gdyż cały układ napędowy standardowej SM42 zajmuje zbyt dużo miejsca by zmieścić się w tak krótkim przedziale, a o lokomotywie dwusilnikowej wtedy nie myślano.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

TO jest naprawdę jak z klocków lego....ciekawe czy Cargo będzie robiło obie wersje równocześnie czy wybierze jeden projekt, który będzie kontynuować. Moim zdaniem Pesa znowu wygrywa ergonomią i funkcjonalnością swojej konstrukcji.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Newag pisze:6Dg dla PTK KOLTAR Sp. z o.o.

W dniu dzisiejszym została oficjalnie przekazana pierwsza z dwóch zmodernizowanych lokomotyw 6Dg dla PTK KOLTAR Sp. z o.o. z Tarnowa.

Konfiguracja i wyposażenie zmodernizowanej lokomotywy nie odbiega istotnie od lokomotyw tego typu dostarczanych przez Newag S.A. dla PKP CARGO S.A.

Następna zmodernizowana lokomotywa zostanie przekazana Spółce KOLTAR w listopadzie 2011

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: SM42 / SU42

Post autor: Przemek »

Nowotwór oznaczeniowy (dzięki PKP PLK) się rozpowszechnia. Mieliśmy już SU4210, to teraz pora na SU4220...
http://inforail.pl/su4220-w-pkp-interci ... 24611.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SM42 / SU42 i modernizacje

Post autor: J-31 »

Aż ciekawy jestem czemu takie oznaczenie, no, ale w sumie wszystko zależy od ludzi ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”