Strona 1 z 2

SM42 / SU42 i modernizacje

: 2009-10-09, 20:41
autor: irisbus
Ostatnim czasem pojawił się nowy wynalazek NEWAGu, ot taka se Stonka po modernizacji, dla PKP Cargo:
http://rail.phototrans.eu/14,40664,0.html
Lokomotywka ma być prezentowana na targach TRAKO w Gdańsku.

Jest to w sumie znana już z Huty Częstochowa lokomotywa Spalinowa lokomotywa manewrowa 6Dg, wersja dla PKP ma parę rzeczy zmienionych w stosunku do tej z Huty.

: 2009-10-09, 21:39
autor: OPi
Mnie się podoba. Tylko żeby zrobili przynajmniej 50 takich pojazdów. :diabeł: Ktoś zna jakieś dane techniczne?

: 2009-10-09, 22:23
autor: Piotrek_2274
Ciekawie, ciekawie, przy projektowaniu chyba używano klocków Lego :diabeł:

: 2009-10-09, 22:58
autor: PAFAWAG
Mnie się podoba. Wrażenie robi ta panoramiczna szyba, będzie dobra widoczność w czasie manewrach. Ciekawe, co temu kanciakowi wsadzili pod blachę, jakiegoś Caterpillara czy MTU?... ;)

: 2009-10-09, 23:12
autor: Matlik
WUjek google zawsze pomoże:
http://pl.wikipedia.org/wiki/6Dg

: 2009-10-10, 07:57
autor: Jelcz93
Mnie się podoba, nawet bardzo.
Stylistyką nawiązuje do 311D.

: 2009-10-10, 11:03
autor: TLG
Piotrek_2274 pisze:Ciekawie, ciekawie, przy projektowaniu chyba używano klocków Lego
Wygląda jak wiele innych współcześnie produkowanych lokomotyw manewrowych.
Właściwie dochodzę do wniosku, że ta metoda "budowy nowego taboru" jest bardzo interesująca. Tyczy się to 6Dg jak i 311D oraz - może w przyszłości - przebudów ET22 na E6ACT. Szybka odnowa taboru towarowego niższym kosztem to szansa na tańsze wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań i przygotowanie zaplecza przewoźnika na przyjmowanie nowego taboru.

: 2009-10-10, 15:15
autor: Lopez
TLG pisze:Właściwie dochodzę do wniosku, że ta metoda "budowy nowego taboru" jest bardzo interesująca.
Do wszystkiego trzeba dojść stopniowo. Ja też jestem zdania, że jak na polskie potrzeby to taka (nie całkiem) nówka wystarczy.
Trzeba jednak odnotować kilka dodatkowych pozytywów:
- producenci wreszcie zaczynają rozumieć, że bez prac rozwojowych nie będzie kołaczy,
- wreszcie też pojawiają się u nas projekty, które są adekwatną odpowidzią na konkretne potrzeby rynku kolejowego,
- te nowości zaczynają też coraz lepiej wyglądać, a to się przekłada również na potencjał marketingowy.

: 2009-10-10, 17:05
autor: PAFAWAG
Matlik pisze:WUjek google zawsze pomoże:
No tak, tylko:
irisbus pisze:wersja dla PKP ma parę rzeczy zmienionych w stosunku do tej z Huty.
Pytanie, czy PKP zażyczyło sobie taką samą jednostkę napędową...
TLG pisze:oraz - może w przyszłości - przebudów ET22 na E6ACT.
Ja w to raczej wątpię - póki co ZNLE ma za zadanie zrealizować kontrakt na 50 ET22-2xxx; zresztą E6ACT jest zupełnie nowym pojazdem w większości konstrukcji odcinającym się od generacji 201E i nie sądzę, by udało się go uzyskać poprzez przebudowę ET22.

: 2009-10-10, 19:19
autor: TLG
PAFAWAG pisze:Ja w to raczej wątpię - póki co ZNLE ma za zadanie zrealizować kontrakt na 50 ET22-2xxx; zresztą E6ACT jest zupełnie nowym pojazdem w większości konstrukcji odcinającym się od generacji 201E i nie sądzę, by udało się go uzyskać poprzez przebudowę ET22.
Akurat ten przykład wziąłem "na rybę" jako pewien skrót myślowy, więc nie ma co tego akurat to dyskutować na poważnie.
Ponadto Cargo (jak i inni przewoźnicy towarowi) prędko się za takie rzeczy nie wezmą, ta branża bardzo dotkliwie odczuła panujący kryzys i ledwo się podnosi. Jeszcze dużo czasu minie, zanim znów zaczną inwestować na dużą skalę.

: 2009-10-12, 13:00
autor: irisbus
Pojawiła się kolejna modernizacja SM42 - tym razem Stonka z pod loga PESY:
Obrazek
Również ma byc zaprezentowana na TRAKO.

: 2009-10-12, 16:15
autor: PAFAWAG
Ciekawe, że przerzucili kabinę na środek pojazdu, w trzewiach lokomotywy musiało się więc nieźle pozmieniać. Pomijając to, kształt dachu i inaczej zamontowane reflektory jest to prawie że to samo, co wyprodukowała Huta Częstochowa...

: 2009-10-12, 21:04
autor: OPi
No, nieźli się napracowali chłopaki z PESy. Tylko po co fatygowali się z tą kabiną. Nie mogłą pozostać w tym samtm miejcu? Przez to tylko podnieśli sobie koszty przebudowy... :shocked:

Ile ma być takich egzemplarzy?

: 2009-10-12, 21:12
autor: PAFAWAG
OPi pisze:Tylko po co fatygowali się z tą kabiną. Nie mogłą pozostać w tym samtm miejcu? Przez to tylko podnieśli sobie koszty przebudowy...
Może po to, żeby z obudwu stron kabiny była jednakowo dobra widoczność?... W końcu SM42 posiada jeden widok z kabiny lepszy (od strony krótszej części przedziału maszynowego), jeden gorszy (od strony dłuższej części przedziału).

: 2009-10-12, 21:16
autor: OPi
To powiedz mi, czemu od razu tak nie zrobiono, gdy projektowano SM42 w latach 60?

: 2009-10-12, 21:51
autor: ep40
Gdyż cały układ napędowy standardowej SM42 zajmuje zbyt dużo miejsca by zmieścić się w tak krótkim przedziale, a o lokomotywie dwusilnikowej wtedy nie myślano.

: 2009-10-20, 15:04
autor: Filip7370
TO jest naprawdę jak z klocków lego....ciekawe czy Cargo będzie robiło obie wersje równocześnie czy wybierze jeden projekt, który będzie kontynuować. Moim zdaniem Pesa znowu wygrywa ergonomią i funkcjonalnością swojej konstrukcji.

: 2011-09-08, 20:04
autor: alojz
Newag pisze:6Dg dla PTK KOLTAR Sp. z o.o.

W dniu dzisiejszym została oficjalnie przekazana pierwsza z dwóch zmodernizowanych lokomotyw 6Dg dla PTK KOLTAR Sp. z o.o. z Tarnowa.

Konfiguracja i wyposażenie zmodernizowanej lokomotywy nie odbiega istotnie od lokomotyw tego typu dostarczanych przez Newag S.A. dla PKP CARGO S.A.

Następna zmodernizowana lokomotywa zostanie przekazana Spółce KOLTAR w listopadzie 2011

Re: SM42 / SU42

: 2020-06-04, 13:05
autor: Przemek
Nowotwór oznaczeniowy (dzięki PKP PLK) się rozpowszechnia. Mieliśmy już SU4210, to teraz pora na SU4220...
http://inforail.pl/su4220-w-pkp-interci ... 24611.html

Re: SM42 / SU42 i modernizacje

: 2020-06-04, 18:11
autor: J-31
Aż ciekawy jestem czemu takie oznaczenie, no, ale w sumie wszystko zależy od ludzi ;)