SUW2000 i Polsuw, czyli kolej dwóch szerokości

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

SUW2000 i Polsuw, czyli kolej dwóch szerokości

Post autor: Przemek »

Pojawił się następca systemu SUW2000, zmieniający rozstaw osi w pociągach przekraczających wschodnią granicę, gdzie obowiązuje szeroki tor.

POLSUW, bo tak się dziwacznie nazywa nowy system, ma umożliwiać zmianę rozstawu osi bez zatrzymania pociągu. Byłoby to znacząca oszczędność czasu, gdyż obecnie każda oś w wagonach z systemem SUW2000 musi być zmieniana na inny rozstaw podczas postoju pociągu.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/co ... 93623.html
Członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk zapowiedział, że polski przewoźnik będzie chciał modernizować posiadane wagony z systemem SUW 2000 do systemu Polsuw, dzięki czemu uzyska oszczędności w eksploatacji. Potrzebne będzie do tego porozumienie ze stroną ukraińską, która posiada pięć wagonów ze starym SUW–em.

Potrzeba kilku lat na wdrożenie

Kupiony przez PKP SA patent będzie udoskonalany na Politechnice Poznańskiej pod kątem dalszego zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych i kosztów produkcji. – Na przełomie lat 2002 i 2003 te koszty były jednym z zasadniczych problemów przy dalszym wdrażaniu systemu. Oprócz tego udoskonalone zostaną pewne niedoskonałości związane z mechanizmem zmiany rozstawu. Następnie będziemy zmierzać do wykorzystania tego rozwiązania poprzez prototyp, a potem jego zastosowanie w produkcji – wyjaśnia Mirosław Antonowicz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”