Re: PKP IC i ich pomysły
: 2015-04-04, 14:56
Ostatnio pojawiła się ciekawa wiadomość dot. PKP IC i stanu części z wagonów, który nie jest zbyt dobry, jak wskazuje artykuł "Rynku Kolejowego".
Jak czytam ten i inne dość często pojawiające się artykuły, materiały prasowe, a także relacje samych podróżnych, to mam wątpliwości, czy zapewnienia pracowników Grupy PKP są wiarygodne. Sam też podróżuję koleją (od pewnego czasu tylko, kiedy muszę) i widzę, że problemy z jakością oraz utrzymaniem taboru stanowią dość duże wyzwanie dla PKP.
Źródło: Rynek Kolejowy (http://www.rynek-kolejowy.pl/56771/utk_ ... pkp_ic.htm).Kategoria: Tabor i technika
Data dodania: 2015-04-01 11:28:26
(źródło: jm, Rynek Kolejowy)
UTK wyłączył z eksploatacji 50 wagonów PKP IC
Urząd Transportu Kolejowego z powodu znalezionych podczas kontroli usterek wyłączył z eksploatacji 50 wagonów PKP Intercity. Przewoźnik zapewnia, że nie utrudni mu to działalności.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, po przeprowadzeniu w ostatnich tygodniach działań kontrolnych oraz stwierdzeniu licznych naruszeń przepisów z zakresu bezpieczeństwa transportu kolejowego, jak również wszczętych z urzędu postępowań administracyjnych, wydał decyzje stwierdzające naruszenie przez przedsiębiorców przepisów w zakresie realizacji procesu eksploatacji i utrzymania posiadanych pojazdów kolejowych. Nieprawidłowości w procesie utrzymania pojazdów dotyczyły PKP Intercity, Przewozów Regonalnych, Wagonów Świdnica, CMC Poland oraz Przedsiębiorstwa Obrotu Surowcami Wtórnymi „Depol".
Najczęstsze naruszenia przepisów polegały na niezapewnieniu zgodności procesu utrzymania pojazdów z wymaganiami zawartymi w dokumentacji systemu utrzymania (DSU), braku posiadania i utrzymania pojazdów w oparciu o zatwierdzone przez Prezesa UTK dokumentacje systemu utrzymania pojazdów kolejowych oraz eksploatacji pojazdów niezarejestrowanych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) oraz nieoznaczonych europejskim numerem pojazdu (EVN).
Radio ZET poinformowało, że UTK wyłączył z ruchu aż 50 wagonów PKP Intercity. Przewoźnik nie zaprzecza. – Dziennie użytkujemy ok. 1200 wagonów, więc przypadki włączeń od początku roku stanowiły niewiele ponad 1% eksploatowanego taboru. Wszystkie wyłączane czasowo wagony po naprawie wracają do pociągów – mówi „Rynkowi Kolejowemu" Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
– Bezpieczeństwo pasażerów jest naszym priorytetem. Jeśli znajdujemy usterkę w wagonie, jest on natychmiast wyłączany z użycia i naprawiany. Taka procedura wdrożona została także w przypadku uwag Urzędu, które dotyczyły usterek ogrzewania i drzwi – dodaje. Zaznacza też, że w związku z działaniami Urzędu, na spółkę nie zostały nałożone kary.
Jak czytam ten i inne dość często pojawiające się artykuły, materiały prasowe, a także relacje samych podróżnych, to mam wątpliwości, czy zapewnienia pracowników Grupy PKP są wiarygodne. Sam też podróżuję koleją (od pewnego czasu tylko, kiedy muszę) i widzę, że problemy z jakością oraz utrzymaniem taboru stanowią dość duże wyzwanie dla PKP.