Strona 2 z 4

: 2006-03-28, 21:55
autor: pmaster
No bo widzisz, jest tak. Do celów, do których ogórki są wykorzystywane (imprezy MKM-skie, wycieczki po mieście, filmy, i sam nie wiem co) krótki autobus spokojnie wystarcza — przegub jest po prostu za duży. Zwyczajne dopasowanie wielkości taboru do potrzeb… :mruga:

: 2006-03-29, 11:03
autor: J-31
Zapewne Masz rację. Nie mniej jednak wychodzi po prostu to czego brakuje - np. w Warszawie - od 20 lat. Muzeum komunikacji miejskiej. Gdzie przechowywany i pokazywany byłby tabor, który został wycofany z eksploatacji. :P

Ja osobiście widziałbym po prostu wielką halę, w które sukcesywnie gromadzony byłby tabor wraz ze zdjęciami i informacją. ;)

A ponieważ tego nie ma, więc kasuje się stare autobusy, wysyła je na złom. A na pamiątkę pozostają tylko zdjęcia bądź wspomnienia nielicznych. :]

: 2006-03-29, 16:18
autor: Podi
Czemu żaden sie nie zachował? Bo prawie wszystkie poszły na złom jeszcze w PRL-u i wtedy guzik możnabyło zrobić

: 2006-03-29, 19:32
autor: pmaster
J-31 pisze:Zapewne Masz rację.
Wiesz, od początku wiedziałem, że nie mam… :]
J-31 pisze:to czego brakuje - np. w Warszawie - od 20 lat. Muzeum komunikacji miejskiej. Gdzie przechowywany i pokazywany byłby tabor, który został wycofany z eksploatacji. :P
Warszawie brakuje muzeum, w którym stałby ostatni wycofany z ruchu Ikar lewar… :D
Ja osobiście widziałbym po prostu wielką halę, w które sukcesywnie gromadzony byłby tabor wraz ze zdjęciami i informacją. ;)
Tak właśnie sądzę, że takie jedno duże muzeum KM dla całego kraju byłoby najlepszym wyjściem — w obecnej sytuacji nie ma co myśleć o porządnym krajowym taborze historycznym. Takie muzeum miałoby potencjał i środki do zdobywania i posiadania dużej ilości taboru historycznego, czego obecnie brakuje :roll:
Czemu żaden sie nie zachował? Bo prawie wszystkie poszły na złom jeszcze w PRL-u i wtedy guzik możnabyło zrobić
Jakby któregoś niedokładnie pocięli i jakiś KMKM by to odbudował, to daliby powiesić żółte blachy i jeździć. :)

: 2006-03-29, 21:00
autor: ppln
plocmaster pisze:Warszawie brakuje muzeum, w którym stałby ostatni wycofany z ruchu Ikar lewar… :D
Jeszcze jest szmat czasu, żeby takie zbudować ;)

: 2006-03-29, 22:32
autor: pmaster
ppln pisze:Jeszcze jest szmat czasu, żeby takie zbudować ;)
Niestety :devil:

: 2006-03-30, 10:35
autor: J-31
Podi pisze:Czemu żaden sie nie zachował? Bo prawie wszystkie poszły na złom jeszcze w PRL-u i wtedy guzik możnabyło zrobić
Ja myślę, że to trochę nie tak. Od razu trzeba napisać, że w latach PRL-u nie było tylu miłośników komunikacji co teraz. Co więcej, w Warszawie powstał jeden z naprawdę niewielu (jeśli nie jedyny w skali kraju) Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej - i to dopiero w 1981 roku.

Po prostu nikt, w tamtym czasie w ogóle nie myślał o komunikacji jako obiekcie zainteresowania. To była po prostu służba, jak każda inna.

:strzałka: Tabor. Kupowano, zmieniano, modernizowano, kasowano, zastępowano innym....
:strzałka: Muzeum ? A po co muzeum. :(

I dlatego, chociażby w Warszawie, przegubowe "ogórki" sukcesywnie zastępowano Ikarusami. A o zachowaniu czegokolwiek po prostu nie myślano. Uznano wtedy, że nie ma takiej potrzeby. :]

Dzisiaj mamy naprawdę inne czasy, a i ruch miłośników komunikacji jest o wiele prężniejszy niż wówczas. :)

: 2006-03-30, 14:00
autor: Podi
Ja myślę, że to trochę nie tak. Od razu trzeba napisać, że w latach PRL-u nie było tylu miłośników komunikacji co teraz.
O to mi m.in. chodziło...
J-31 pisze:Uznanow wtedy, że nie ma takiej potrzeby. :]
Bez mkm-ów,to jasne,że tak uznali...

: 2006-03-30, 21:19
autor: pmaster
J-31 pisze:jeden z naprawdę niewielu (jeśli nie jedyny w skali kraju) Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej - i to dopiero w 1981 roku.
1981? I tak nieźle. :wow:
Ciekawe, jaki mieli historyczny tabor. Pewnie utrzymywali parę koni, które robiły za trakcję do ich muzealnych tramwajów :D

: 2006-03-31, 12:24
autor: J-31
plocmaster pisze:
J-31 pisze:jeden z naprawdę niewielu (jeśli nie jedyny w skali kraju) Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej - i to dopiero w 1981 roku.
1981? I tak nieźle. :wow:
Ciekawe, jaki mieli historyczny tabor. Pewnie utrzymywali parę koni, które robiły za trakcję do ich muzealnych tramwajów :D
Zdaje się, że wtedy jeszcze nic nie mieli. Trochę szkoda, bo to właśnie oni, wtedy mogliby zachować jakiegoś "ogórka". Wtedy jeszcze był ostatnie sztuki :/

: 2008-07-28, 09:20
autor: Skoda 16T
W Krakowie kiedyś był zachowany Jelcz 021, niestety podpalili go wandale. Autobus spalił się do podwozia ( ramy ).

Tutaj fotencja przed pożarem:
:strzałka: http://www.kmk.autobusy.prv.pl/o5.jpg

A tutaj ciekawy artykuł o w/w autobusie:
:strzałka: http://www.kmk.krakow.prv.pl/jelcz_ap02.html

Z TWB wyczytałem, że pewien mężczyzna wie, gdzie stoi przegubowy "Ogórek". Ile w tym prawdy, nikt nie wie :(

P.S. Uznałem, że pora "odgrzać" temat

: 2008-07-28, 09:44
autor: J-31
Skoda 16T pisze:Tutaj fotencja przed pożarem:
Ten link coś nie działa. Czy to zdjęcie to jest to samo co w artykule ? ;)

: 2008-07-28, 09:48
autor: Skoda 16T
J-31 pisze:Ten link coś nie działa ...
Spróbuj odświeżyć stronę
J-31 pisze:... Czy to zdjęcie to jest to samo co w artykule ?
Tak, to jest to samo zdjęcie :mruga:

: 2008-07-29, 09:47
autor: Skoda 16T
plocmaster pisze:„Trza mieć serce”
Dlatego, że ten autobus ma ok. 40 lat. Wtedy mówiło się troszke inaczej ;) ( może to jest ambulans z Poznania?, do tej pory starsi ludzie w Poznaniu mówią taką charakterystycznę "gwarą" )

Wracając do tematu :retard:

Zdjęcia z TWB:
http://tiny.pl/2594
Skoda 16T pisze:Z TWB wyczytałem, że pewien mężczyzna wie, gdzie stoi przegubowy "Ogórek". Ile w tym prawdy, nikt nie wie
Wysłałem e-maila do tego Pana. W odpowiedzi dostałem "został pocięty na złom" :wall:

P.S. Może ktoś chce model :?:
http://allegro.pl/item406187201_autobus ... 21_h0.html
http://allegro.pl/item406186742_autobus ... 01_h0.html

: 2008-07-29, 22:40
autor: Bartek
Z tego co wiem to Kraków po remoncie Duranta wziął się za remont Jelcza 021. Prace trwają.

: 2008-07-29, 22:42
autor: Skoda 16T
pr110 pisze:... wziął się za remont Jelcza 021. Prace trwają.
Czy wiadomo kiedy dobiegną końca, i jaki jest postęp ? :shocked:

: 2008-07-29, 22:51
autor: pmaster
A jest chociaż co remontować?

: 2008-07-29, 22:55
autor: Bartek
Skoda 16T pisze:Czy wiadomo kiedy dobiegną końca, i jaki jest postęp ?
Dopiero zaczęli, Sana H01 robili dwa latac (albo nawet więcej) a co dopiero ogórka. Jeszcze nie wiem jak z postępem, ale jeśli tylko coś mi wpadnie w ucho to napiszę.

: 2008-07-29, 23:28
autor: Amalio
pr110 pisze: Dopiero zaczęli, Sana H01 robili dwa latac (albo nawet więcej) a co dopiero ogórka.
No Ogora to chyba latwiej.

: 2008-07-29, 23:37
autor: ep40
Ale trzeba zwrócić uwagę na to, że to jedyny ocalały przegubowy ogórek.