[Szczecin] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 »

Zgadza się Pmaster ma rację. Wydaje mi się, że przed ZDiTM jeszcze długa droga jeśli chodzi o współpracę z kolejarzami, ale ważne, że coś się zaczęło. Potem warto stopniowo wprowadzać pewne modyfikacje tej współpracy i m.in. instalować kasowniki w pociągach ;)


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 »

Rozwiązanie jest świetne, ale wszystko zależy od tego, czy urzędnikom miejskim uda się dogadać z PR-ami. Nie jest to łatwe ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: 9507 »

Obecne jest dobre, proponowane jest idiotyczne. Kto będzie chciał specjalnie ganiać za biletami kolejowymi mając w portfelu bilet na komunikację miejską? Poza tym, to będzie tak na prawdę płacenie 2 razy.

Ile osób korzysta z pociągów na biletach miejskich, tak mniej więcej?


Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie »

Garść zmian z okazji przywrócenia ruchu tramwajów do pętli Basen Górniczy... i nie tylko:
W związku z zakończeniem sezonu wakacyjno-urlopowego oraz oddaniem do użytku torowiska tramwajowego w ciągu ulic Energetyków i Gdańskiej, pętli autobusowo-tramwajowej "Basen Górniczy", a także I etapu trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, od 29 i 31 sierpnia oraz 1 września nastąpią zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.

29 sierpnia
Przywrócona zostanie komunikacja tramwajowa na trasie od ulicy Wyszyńskiego do Basenu Górniczego oraz uruchomiona na nowej trasie od Basenu Górniczego do Turkusowej. Na trasach będą obowiązywać następujące przystanki:"
Energetyków",
"Port Centralny" na żądanie (dawniej Baltona), (-ten przystanek jest przy skrzyżowaniu z sygnalizacją, uczynienie go NŻ nic nie da)
"Parnica" na żądanie,
"Merkatora" na żądanie, (- przed remontem te 3 przystanki były stałe)
"Basen Górniczy",
"Hangarowa" na żądanie - zlokalizowane przy przystanku autobusowym o tej samej nazwie, nr 80113 w kierunku Turkusowej i 80112 w kierunku centrum, (-przystanek znany pod roboczą nazwą "Lotnisko")
"Jaśminowa ZUS" - przy skrzyżowaniu ul. Batalionów Chłopskich i Jaśminowej, nr 86711 w kierunku Turkusowej i 86712 w kierunku centrum, (-"Gryfińska")
"Turkusowa".
Na pętli "Turkusowa" dopuszczalny jest przejazd pasażerów między przystankiem pośrednim w kierunku pętli (nr 86921) a przystankami zlokalizowanymi na pętli. (- szok, nie zmuszają ludzi do korzystania z super przejścia podziemnego)
Tramwaje linii 2 będą kursować na trasie Dworzec Niebuszewo - Turkusowa z częstotliwością 12 minut (20 minut w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu). Obsługa pociągami kategorii B niskopodłogowymi z EZP: 7 w dni powszednie, 6 w soboty i dni świąteczne.
Tramwaje linii 7 będą kursować na trasie Krzekowo - Basen Górniczy z częstotliwością 6 minut w szczycie, 12 minut poza szczytem i 20 minut w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu. Obsługa 13 pociągami kategorii B z EZP w dni powszednie (brygada 1 niskopodłogowa), 6 kategorii B w soboty (brygada 6 niskopodłogowa) oraz 2 kategorii B (brygady 3 i 6, brygada 6 niskopodłogowa) i 4 kategorii A w dni świąteczne.
Tramwaje linii 8 będą kursować na trasie Gumieńce - Turkusowa z częstotliwością 12 minut (20 minut w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu). Obsługa 7 pociągami kategorii B niskopodłogowymi z EZP.
Tramwaje linii 10 będą kursować wg nowych rozkładów jazdy z częstotliwością 12 minut w godzinach szczytu, w pozostałym okresie bez zmian. W dni powszednie obsługa 4 pociągami kategorii B niskopodłogowymi (brygady 1, 3, 4, 6) i 3 kategorii A (brygady 2, 5, 7), w soboty i dni świąteczne bez zmian.
Nieprzedłużenie trasy linii 7 jest decyzją nieracjonalną, nieprzemyślaną, bezsensowną itd itp. Jest to linia kluczowa dla całej sieci komunikacyjnej, o czym świadczy bycie jedną z raptem kilku linii o częstotliwości szczytowej podbijanej do 6 min (co zapewne jest powodem zostawienia starej trasy tej linii), ponadto z całej trójki ma największą frekwencję. Dla porównania linia 8 na odcinku Brama Portowa - Basen Górniczy miała bardzo małe wykorzystanie. Chyba że chodziło o obsługę SST wyłącznie Swingami, które prawie całkowicie znikną z 7.
Autobusy linii 54 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Kijewo (- Zakłady Mięsne) z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 30 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 55 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Klucz Autostrada z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut.
Autobusy linii 56 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Dąbie Osiedle z częstotliwością 24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 40 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 64 będą kursować na niezmienionej trasie Dąbie Osiedle - Klucz Pętla z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut w dni powszednie do godz. 17 oraz 25-30 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 65 będą kursować na trasie Rondo Ułanów Podolskich (Zdroje Krzyżówka) - Osiedle Bukowe z częstotliwością 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 18-20 minut w pozostałym okresie. Nawrót wykonywany będzie na rondzie Ułanów Podolskich, przystankiem początkowym i końcowym będzie przystanek w kierunku ul. Struga (nr 80221).
Autobusy linii 66 będą kursować na niezmienionej trasie Osiedle Bukowe - Żydowce z dotychczasową częstotliwością, tj. ok. 30 minut w dni powszednie w godzinach porannego szczytu w dni powszednie i ok. 70 minut w godzinach popołudniowego szczytu w dni powszednie.
Autobusy linii 71 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Osiedle Słoneczne z częstotliwością 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 18-20 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 72 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Śmierdnica Pętla z częstotliwością 30 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 60 minut w pozostałym okresie. W Śmierdnicy przystankiem początkowym i końcowym będzie przystanek wspólny z linią 79 w kierunku Zdrojów (nr 81611).
Autobusy linii 73 będą kursować na jednokierunkowej trasie Basen Górniczy - most Cłowy - Zdroje - Płonia - Sławociesze - Zdunowo - Wielgowo - Dąbie - most Cłowy - Basen Górniczy z dotychczasową częstotliwością, tj. 30 minut w dni powszednie do godz. 20 oraz 40 minut w pozostałym okresie. (-przed "rewolucją" ta relacja jeździła z oznaczeniem 73Z)
Autobusy linii 77 będą kursować na niezmienionej trasie Osiedle Bukowe - Osiedle Kasztanowe z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 30-45 minut w pozostałym okresie.
Autobusy linii 79 będą kursować na trasie Rondo Ułanów Podolskich (Zdroje Krzyżówka) - Jezierzyce z częstotliwością 30 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 40-60 minut w pozostałym okresie. Nawrót wykonywany będzie na rondzie Ułanów Podolskich, przystankiem początkowym i końcowym będzie przystanek w kierunku ul. Struga (nr 80221). Dodatkowo dla linii 79 uruchomiony zostanie przystanek "Struga nż" (nr 80712) w kierunku Jezierzyc, zlokalizowany przy północnej jezdni wspomagającej ulicy Struga, na wysokości przystanku w kierunku Zdrojów.
Autobusy linii 84 będą kursować na trasie Basen Górniczy - Kijewo z częstotliwością 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 30 minut w pozostałym okresie.
Uruchomiona zostanie linia 93 kursująca na jednokierunkowej trasie Basen Górniczy - most Cłowy - Dąbie - Wielgowo - Zdunowo - Sławociesze - Płonia - Zdroje - most Cłowy - Basen Górniczy z częstotliwością 30 minut w dni powszednie do godz. 20 oraz 40 minut w pozostałym okresie. (- to nic innego, jak nowy numerek
Uruchomiona zostanie linia 96 kursująca na trasie Basen Górniczy - Osiedle Kasztanowe (na odcinku Basen Górniczy - Warmińska trasą linii 56, dalej trasą linii 77) z częstotliwością 24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu oraz 40 minut w pozostałym okresie. Kursy wykonywane będą naprzemiennie z kursami linii 56.
Autobusy linii C będą kursować na niezmienionej trasie Plac Rodła - Osiedle Kasztanowe z dotychczasową częstotliwością, tj. 20 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz ok. 40 minut w pozostałym okresie.
Zastępcza linia autobusowa 807 zostanie zlikwidowana.
Osoby które przed zmianami dojeżdżały liniami 65 i 79 do linii 7 zapewne są mocno niezadowolone z tych zmian. Za to na plus wypada nowa linia 96, tylko szkoda że kosztem 56.
Tytuł najważniejszej zmiany bez wątpienia przypadnie temu:
Przystanek "Zdroje Krzyżówka" dla linii dziennych zostanie przemianowany na "Rondo Ułanów Podolskich". Do czasu wymiany wszystkich rozkładów jazdy obowiązywać będzie nazwa podwójna "Rondo Ułanów Podolskich (Zdroje Krzyżówka)".
W tym miejscu pragnę poinformować, że przeczytaliście już 66% komunikatu ZDiTM, teraz już pójdzie jak z górki!
Na liniach 64, 65, 66, 71, 73, 79 i 93 uruchomiony zostanie przystanek "Jaśminowa ZUS" w obu kierunkach (nr 86721 w kierunku ronda Ułanów Podolskich, nr 86741 w kierunku ul. Struga), zlokalizowany w rejonie skrzyżowania ulic Batalionów Chłopskich i Jaśminowej, na którym możliwe będą przesiadki na linie tramwajowe 2 i 8.
Autobusy wszystkich linii kończących trasę na Basenie Górniczym będą się zatrzymywać na przystanku "Basen Górniczy" wspólnym z liniami tramwajowymi (nr 60542). Przystanek ten nie będzie przystankiem końcowym dla linii kończących trasę na Basenie Górniczym, dozwolony jest przejazd pasażerów do przystanków zlokalizowanych na pętli.
Przystanek "Basen Górniczy" dla linii pospiesznych w kierunku centrum zostanie przekwalifikowany na stały.
Przy okazji powinni byli zlikwidować przystanek "Torfowa nż" znajdujący się bardzo blisko "Jaśminowej ZUS".
31 sierpnia
Tramwaje linii 3 i 11 w dni powszednie będą kursować według dotychczasowych zimowych rozkładów jazdy bez zmian ekspedycji i częstotliwości kursowania.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 4 z utrzymaniem na stałe trasy Pomorzany - Krzekowo. Linia będzie kursować z dotychczasową częstotliwością, z korektą rozkładu jazdy brygad 3, 4, 5 i 6. Obsługa 6 pociągami kategorii A z EZP.
Tramwaje linii 5 w dni powszednie będą kursować według zimowego rozkładu jazdy z korektą na brygadach 1, 3 i 5 (przejęcie przez EZG, wprowadzenie dodatkowego zadania łączonego z linią 4). Obsługa 7 pociągami kategorii B z EZG.
Tramwaje linii 12 w dni powszednie będą kursować według stałego zimowego rozkładu jazdy z częstotliwością 6 minut w godzinach szczytu, w pozostałym okresie bez zmian. Obsługa 12 pociągami kategorii B (po 6 z EZP i EZG).
W dni świąteczne na liniach 11 i 12 przywrócone zostają rozkłady jak przed dniem roboczym, tj. z dodatkowymi kursami realizowanymi jako linia 2 na trasie Pomorzany - Dworzec Główny - Dworzec Niebuszewo.
W dni powszednie uruchomione zostaną pociągi rezerwowe kategorii B z EZG:
R/1 stacjonujący na pętli Basen Górniczy,
R/2 stacjonujący docelowo na pętli Potulicka (tor zewnętrzny), do czasu otwarcia - w EZG.
Zwraca uwagę zniknięcie Swingów z linii 5 i oddanie całości jej obsługi zaj. Golęcin.
1 września
Do czasu otwarcia ul. Potulickiej tramwaje linii 1 i 9 w dni powszednie będą kursować według dotychczasowych zimowych rozkładów jazdy bez zmian ekspedycji i częstotliwości kursowania. (-odbiory torowiska na Potulickiej zaczęły się przedwczoraj)
Przywrócone (wprowadzone) zostaną zimowe rozkłady jazdy na liniach 69, 80, 87, 103 i 107.
Przywrócone zostaną działkowe rozkłady jazdy na liniach 61 i 74.
Autobusy linii B będą kursować na trasie Osiedle Słoneczne - Osiedle Arkońskie z dotychczasową częstotliwością.
Autobusy linii D będą kursować na niezmienionej trasie Osiedle Słoneczne - Plac Rodła z częstotliwością 12-24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu.
Autobusy linii E będą kursować na niezmienionej trasie Osiedle Bukowe - Plac Szarych Szeregów z częstotliwością 12-24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu.
Przywrócone zostanie kursowanie linii 109, 110 i F, kursy szkolne na liniach C, 103 i 106 oraz rozkład obowiązujący w okresie nauki w szkołach na linii 111.
Dla linii 102 przywrócone zostaną podjazdy pod Prywatne Liceum w Policach.
Sądziłem że otwarcie SST będzie zarazem końcem linii E, a tu zonk. Wiele osób stawiało i wciąż stawia krzyżyk na linii B, na której 1 lipca wprowadzono skróconą trasę (Os. Słoneczne - Dw. Niebuszewo) dla okresów pozaszczytowych.
Mapka nowego układu linii na prawobrzeżu w formacie PDF.
Źródło

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 »

Możesz jeszcze napisać

1. kiedy otwarcie SST ?

2. Jakie linie będą obsługiwać SST ? Czy to będzie jakaś nowa linia tramwajowa, czy kilka dotychczasowych (np. 2, 7 i 8) ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie »

J-31 pisze:1. kiedy otwarcie SST ?
W sobotę. Dzisiaj była zamknięta przejażdżka dla oficjeli i innych wybrańców.
2. Jakie linie będą obsługiwać SST ? Czy to będzie jakaś nowa linia tramwajowa, czy kilka dotychczasowych (np. 2, 7 i 8) ? ;)
2 i 8.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 »

Wow. No to się szykuje niezła imprezka na sobotę. Rozumiem, że teraz - po otwarciu SST - na liniach SST będą kursować przede wszystkim Swingi ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie »

J-31 pisze:Wow. No to się szykuje niezła imprezka na sobotę.
Nie będzie żadnej imprezki, tramwaje zaczną od razu kursować wg. normalnego rozkładu.
Rozumiem, że teraz - po otwarciu SST - na liniach SST będą kursować przede wszystkim Swingi ;)
Tak

EU07-306
Posty: 28
Rejestracja: 2015-05-06, 20:12
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: EU07-306 »

Szczeciński Szybki Tramwaj został uruchomiony, i co z tego jeśli już pierwszego dnia trzeba było na kilka godzin zamknąć trasę Basen Górniczy-Turkusowa? W sumie popsuły si 3 tramwaje, nie wiem co było przyczyną zepsucia trzeciego, ale dwa pierwsze zgubiły ślizgi z pantografów.
Miał ktoś okazję jechać, jak wrażenia?


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 »

"Pociąg rezerwowy R/2"... czyli chodzi o dodatkowego Swinga w rezerwie na "dwójce" ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: Przemek »

A nie R - rezerwa, brygada/służba nr 2?

EU07-306
Posty: 28
Rejestracja: 2015-05-06, 20:12
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: EU07-306 »

Dzisiaj, po naprawie pantografu widziałem jak testowali moderusa betę na wojska polskiego. Niestety, ale 2 z 2 zostały zepsute.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie »

J-31 pisze:"Pociąg rezerwowy R/2"... czyli chodzi o dodatkowego Swinga w rezerwie na "dwójce" ? ;)
Nie.
Kędzior pisze:A nie R - rezerwa, brygada/służba nr 2?
Tak. W Szczecinie (i chyba znacznej części kraju) brygady zapisuje się jako nr. linii/ nr. brygady.
A co do taboru, to Swingi na obydwu rezerwach się nie pojawiają, bo te wystawia zaj. Golęcin mająca na stanie jedynie składy wagonów jednoczłonowych. Dzięki temu na SST pojawiły się bulwy i alfy.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie »

W niedzielę doszło do kolejnego pęknięcia szyny, tym razem w ciągu ul. Gdańskiej. W związku z tym:
Ze względów bezpieczeństwa pasażerów w trybie natychmiastowym do odwołania wyłączone zostanie torowisko na ulicach Gdańskiej i Energetyków.
Decyzja została podjęta wspólnie przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego i spółkę Tramwaje Szczecińskie na podstawie negatywnego wyniku badań spawów szyn torowiska na ulicach Gdańskiej i Energetyków oraz występujących licznych awarii (pęknięcia). Ekspertyza wykazała nieprawidłowości w 108 na ponad 800 spawów torowisk. Ponowne uruchomienie tramwajów uzależnione jest od tempa usunięcia usterek przez firmę Energopol Szczecin.
Zmianie ulegną trasy tramwajów linii 2, 7 i 8.
Organizacja komunikacji miejskiej:
linia 2 zostaje zawieszona;
linia 7 kursować będzie na trasie Krzekowo - Dworcowa;
linia 8 kursować będzie na trasie Gumieńce - Dworzec Niebuszewo.
Uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Autobusy linii 807 kursować będą na trasie Basen Górniczy - Brama Portowa.
Organizacja przystanków dla linii komunikacji zastępczej:
Basen Górniczy - dla wsiadających (w kierunku Bramy Portowej) na torowisku tramwajowym wspólny z autobusami linii zwykłych; dla wysiadających na pętli wspólny z liniami pospiesznymi,
Merkatora, Parnica, Port Centralny - przystanki na żądanie, wspólne z liniami nocnymi (na jezdni),
Energetyków - przystanek stały, wspólny z liniami nocnymi (na jezdni),
Wyszyńskiego - w kierunku Bramy Portowej przystanek na torowisku; w kierunku Basenu Górniczego wspólny z liniami pospiesznymi A i B,
Brama Portowa - przystanek dla wysiadających w ciągu ul. Wyszyńskiego wspólny z liniami pospiesznymi; dla wsiadających w al. Niepodległości wspólny z liniami pospiesznymi.
Trasy autobusów linii 65 i 79 zostaną wydłużone do Basenu Górniczego.
Pasażerowie posiadający bilety okresowe mogą na ich podstawie korzystać z pociągów spółki Przewozy Regionalne w granicach administracyjnych Szczecina.
W autobusach linii pospiesznych A, B, C, D, E i G na całych trasach obowiązuje taryfa jak dla linii zwykłych. Dodatkowo autobusy te będą zatrzymywać się na przystankach "Merkatora", "Parnica", "Port Centralny" i "Energetyków". Będą to przystanki na żądanie.
Dla pasażerów udostępniony zostanie parking Selgrosa czynny w godz. 6-22.

Heh, pojawiły się kłopoty z szynami, to nagle da się dogadać z PRami i utworzyć prowizoryczny parking P&R - tylko mało komu to pomoże.
Obsługa linii 807 też będzie kłopotliwa, przewoźnicy mają za mało sprawnych pojazdów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: J-31 »

Ooops, czyli SST, a przynajmniej jego część została wyłączona z użytkowania aż do odwołania. No to ładnie - ta trasa od początku jest pechowa, najpierw łamane pantografy, potem pęknięcia spawów :confused:

Natomiast co do tej integracji z PR, to mam cichą nadzieję, że ta umowa zostanie rozszerzona - skoro udało się przynajmniej tyle, to czemu nie więcej ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie »

J-31 pisze:Ooops, czyli SST, a przynajmniej jego część została wyłączona z użytkowania aż do odwołania.
Do tego pęknięcia nie doszło na trasie SST, tylko na po drodze do tegoż. Ciekawe (dyplomatycznie mówiąc) jest to, że na 2 różnych odcinkach, których budowa/przebudowa była wykonywana przez 2 różnych wykonawców, występuje dokładnie ta sama usterka.
Natomiast co do tej integracji z PR, to mam cichą nadzieję, że ta umowa zostanie rozszerzona - skoro udało się przynajmniej tyle, to czemu nie więcej ? ;)
Nie ma szans - wszak aby do tego dojść trzeba ciągle płacić PRom...

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komunikacja w Szczecinie

Post autor: shakkie »

http://www.mkm.szczecin.pl/news/1459946 ... na-zadanie
11 kwietnia na terenie osiedla Podjuchy uruchomiony zostanie system transportu na żądanie.
Usługa ta ma ułatwić mieszkańcom górzystych części osiedla dostęp do linii komunikacji miejskiej kursujących przez pętlę "Podjuchy". Pasażerowie będą mogli zamówić na konkretną godzinę autobus, który później dowiezie ich na pętlę lub na wybrany przystanek. Pojazd będzie mógł zabrać jednorazowo 20 osób, a o godzinie planowanej podróży będzie decydowało pierwsze zgłoszenie. Czas i trasa przejazdu będzie różna, ponieważ godzina i start pierwszego kursu może być każdego dnia inny.
Pojazdy będą się zatrzymywały na następujących przystankach:
Podjuchy Pętla,
Granitowa (dla wysiadających),
Chojnicka,
Mielecka,
Sąsiedzka,
Chromowa,
Ruda,
Grzegorzewskiej,
Wschodnia,
Chełmińska,
Miechowska (dla wysiadających).
Autobusy będą dostępne dla pasażerów przez 10 godzin na dobę w dni powszednie.
W początkowym etapie transport można zamówić dzwoniąc do dyspozytora ZDiTM pod nr tel. 91 48 00 401 (pierwsze zamówienia możliwe będą od 8 kwietnia od godz. 10:00). W maju uruchomiony zostanie internetowy portal dla pasażerów, który również umożliwiał będzie zamówienie usługi.
Przewozy będą dostępne na tym obszarze, a taborem będzie coś takiego (radzę zamknąć oczy):
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t131645425

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”