B10L-SN12

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Inspektor

Post autor: Inspektor »

ppln pisze:Te szczecińskie też mają deskę VDO?
Też.
ppln pisze:One są niskopodłogowe, niskowejściowe czy wysokie?

Niskowejściowe (jeden stopień przy ostatnich drzwiach).

PS. Wystarczyło kliknąć pod zdjęciem na odnośnik "więcej zdjęć" :D

Kuba

Post autor: Kuba »

Taki sam jezdzi w Gdyni, mi sie podoba, ladny klasyczny autobus :)

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Kuba pisze:Taki sam jezdzi w Gdyni, mi sie podoba, ladny klasyczny autobus :smile:
A jechałeś może nim ? Jeśli tak napisz swoje wrażenia/opinię z jazdy :) Ew może ktoś inny nim jechał..
I do jakiego przewoźnika w Gdyni należy ten wóz ?

Co do mojej oceny : Z zewnątrz ok, w środku także - myśle, że będzie to udany zakup. :cool:

voy

Post autor: voy »

PKS Gdynia go ma, Ornowski chyba też.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »


Robson

Post autor: Robson »

KOleżanka widziała jak te wozy dla Szczecina turlały się przez Gorzów. Normalnie z Berlina jechały by inną trasą ale te były brane z jakiegoś pośrednika z Austrii.

lex

Post autor: lex »

Witam jestem tu nowy , ale większość może mnie znać z VBF.
W dniach zakupu czujnie obserwowałem zaj . KLONOWICA w Szczecinie ,ale nie udało mi się wyczaić jak jechały na zajezdnie . Wiem ,że dotarły albo późnym wieczorem lub w nocy z czwartku na piątek ( ubiegłego , niecały tydzień temu ) albo w czwartek do południa.

Ktoś prosił o podsumowanie zakupów SPA .
Ja może podsumuje wszystkie wozy po 9 lat i mniej .
A więc najpierw SPA Klonowica :
- 2002 : Zajezdnia przy Klonowica kupuje 5 sztuk nowych autobusów MAN NL 223
- 2004 : Kolejny zakup to dwie sztuki nowego MANA NL 283
- Sierpień 2005 : Przewoźnik prowadzi jakieś dyskusje z BVG i kupuje 5 , ośmioletnich Manów NL 202 ( 262 )
- Grudzień 2005 : przewoźnik kupuje 5 sztuk Volv B10L , które stoją już na zajezdni .
Łączna suma niskopodłogowców w SPAK = 17
SPA Dąbie :
- 2002 : Zajezdnia w Dąbiu kupuje 5 sztuk nowych autobusów MAN NL 223
- 2005 : Kolejny zakup to dwie sztuki nowego Solarisa Urbino 12
- 2005 : cztery Many NL 262 z BVG ( osiem lat ) . Były jeszcze potem przerabiane w SPAD.
- 2006: Dochodzą mnie wieści o zakupie aż 11 Manów dla SPAD , prawdopodobnie 12 metrowców , szczegółów nie znam.
Łącznie ( z tym co na razie jest liczba niskopodłogowców :13 ( + Jelcz 121M * )

ppln

Post autor: ppln »

O co chodzi z tymi SPAD i SPAK? To dwa konkurencyjne publiczne przedsiębiorstwa? Nie mogą zrobić czegoś w rodzaju SPKM (szczecińskie przedsiębiorstwo KM)?

Skąd mieli pieniądze na 7 nowych busów? Unia czy budżet miasta?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

W Szczecinie to jest tak że SPAD obsługuje wschodnią część miasta, a SPAK zachodnią więc większej konkurencji tu nie ma :)

voy

Post autor: voy »

Jest Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego i w ramach jego działają SPA Klonowica w zachodniej części (tam gdzie jest centrum miasta; w zachodniej części jeżdżą tramwaje), SPA Dąbie we wschodniej części miasta, SPPK Police - linie jeżdżące do Polic i po Policach oraz MZK - tramwaje.

SPPK też kupił używane autobusy, NL262 i NG312 z BVG Berlin, ale nie wiem ile ich jest dokładnie. Mieli na początku z nimi drobne problemy, ale się uporali.

wocash

Post autor: wocash »

SPA Klonowica obsługuje lewobrzeże miasta a SPA Dąbie prawobrzeżne i większość linii pospiesznych. Jeśli chodzi o problemy z "berlińczykami" to największy problem, oczywiście dla pasażerów, stanowią drzwi z fotokomórką. W tych autobusach wyznaczona jest strefa (zaznaczona odpowiednim kolorem) gdzie nie można stać podczas zamykania drzwi. Niestety mimo licznych informacji w pojeździe nie wszyscy stosują się do tych zasad i zazwyczaj dzieje się tak że kierowca musi wysiąść z kabiny i ręcznie zamykać takie drzwi. Takie sceny odgrywają się na kolejnych przystankach przez co autobus jeździ z nie małym opóźnieniem. Ja rozumiem że to może być nowość gdyż taka funkcja nie miała wcześniej zastosowania w szczecińskich autobusach. Dziwi mnie natomiast niewiedza ludzi w przypadku tramwajów Duewag GT6 które kursują po Szczecinie juz od ok.10 lat i dużo ludzi nie wie jeszcze że drzwi otwiera pasażer.

ppln

Post autor: ppln »

To dlaczego po prostu nie odłączą tych fotokomórek? To chyba możliwe ;)

A w łódzkich GT6 motorniczy może otworzyć wszystkie drzwi, a przynajmniej ma do tego przełączniki.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

ppln pisze:
A w łódzkich GT6 motorniczy może otworzyć wszystkie drzwi, a przynajmniej ma do tego przełączniki.
Bo zawsze jest taka możliwość to chyba logiczne co nie.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Ogólnie rzecz biorąc Szczecin postawił na używki (zresztą jak większość miast w Polsce). Mam nadzieje, że Volvo będą się dobrze sprawowały w końcu mają dobre pochodzenie ;)

voy

Post autor: voy »

ppln pisze:To dlaczego po prostu nie odłączą tych fotokomórek? To chyba możliwe ;)
Tak, ale drzwi nie mają odbijania w razie napotkania na przeszkodę przez tą fotokomórkę - czyli jakby kogoś przytrzasnęło to by tak trzymało dopóki kierowca by nie zareagował. W Policach poradzono sobie po części z problemem fotokomórek - czujniki przesunięto i nie ma takich problemów jak były na początku, że autobusy stały po kilka minut na przystankach.

lex

Post autor: lex »

No tak SPA Dąbie zliwkwidowało fotokomórki , przerobiło drzwi . Ale to kosztowne i dużo roboty z tym . A SPAK nie przerabiał tego z dwóch powodów.
Bo brakowało im wozów do jazdy , ogólnie to zajezdnia w godzinach szczytu stoi pusta , a zostają tylko popsute autobusy i z 5 na rezerwe.
Drugi powód to chyba kasa.
W 2006 roku wydaje mi się ,że SPAD będzie kupował przeguby , a SPAK będzie kupował więcej krótkich busów. Ciekawe kiedy w Szczecinie pojawią się trzyosiowce :D .

wocash

Post autor: wocash »

ppln pisze:A w łódzkich GT6 motorniczy może otworzyć wszystkie drzwi, a przynajmniej ma do tego przełączniki.
No w tych szczecińskich też oczywiście motorniczy ma władzę nad drzwiami tylko że on ich nie otwiera lecz odblokowuje i potem już pasażerowie się obsługuja sami.
lex pisze:Ciekawe kiedy w Szczecinie pojawią się trzyosiowce
Jak na razie chyba tylko SPPK Police jako jedyne w Polsce posiada trzyosiowe Many NL313.

[ Dodano: 27-01-2006, 22:20 ]
Inspektor pisze:Rzeczywiście prezent. Napisz jak już będą w ruchu liniowym swoje wrażenia z podróży ;)
Więc tak. Trochę to trwało ale w końcu dzisiaj miałem tą przyjemność przejechania się tym autobusem. Mnie osobiście bardziej przypadły do gustu niż poprzednio zakupione NL202. Mają wygodniejsze siedzenia ( te same ale mniej "wysiedzone"), bardziej cichszy silnik i zdaje mi się że ma większego kopa (albo <b>poprostu</b> trafił mi się taki kierowca). Zaraz po wejściu do środka zaciekawił mnie rozchodzący się dźwięk niczym z harmonijki. Na następnym przystanku okazało się, że jest to dźwięk dzwonka od drzwi uruchamiany automatycznie przy otwieraniu jak i zamykaniu drzwi. No i jak już wcześniej powiedziano posiada pulpit VDO (co niestety wg mnie trochę nie pasuje ale cóż zrobic) i także nowe pomarańczowe wyświetlacze.

ZeFt

Post autor: ZeFt »

Do Jaworzna wlasnie przyjechalo takich 11.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ZeFt pisze:Do Jaworzna wlasnie przyjechalo takich 11.
Do którego przewoźnika :?: PKM Jaworzno tak poszalał :?:

drentwy

Post autor: drentwy »

Odgrzebuję wątek i chcąc nie chcąc kontynuuję offtopic ;) Tak B.A. - to właśnie PKM zafundował sobie takie "nowe" wozy - pierwsze zdjęcia autorstwa buttheada są już na TWB (np. tu ). Widać na nich nowe malowanie zakładowe firmy. Mnie jakoś bardziej podobało się poprzednie "kolorowe szaleństwo", to obecne przypomina Sosnowiec...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”