Strona 3 z 5

: 2005-12-25, 19:25
autor: Inspektor
ppln pisze:Te szczecińskie też mają deskę VDO?
Też.
ppln pisze:One są niskopodłogowe, niskowejściowe czy wysokie?

Niskowejściowe (jeden stopień przy ostatnich drzwiach).

PS. Wystarczyło kliknąć pod zdjęciem na odnośnik "więcej zdjęć" :D

: 2005-12-25, 19:57
autor: Kuba
Taki sam jezdzi w Gdyni, mi sie podoba, ladny klasyczny autobus :)

: 2005-12-25, 20:06
autor: Hannibal
Kuba pisze:Taki sam jezdzi w Gdyni, mi sie podoba, ladny klasyczny autobus :smile:
A jechałeś może nim ? Jeśli tak napisz swoje wrażenia/opinię z jazdy :) Ew może ktoś inny nim jechał..
I do jakiego przewoźnika w Gdyni należy ten wóz ?

Co do mojej oceny : Z zewnątrz ok, w środku także - myśle, że będzie to udany zakup. :cool:

: 2005-12-25, 20:20
autor: voy
PKS Gdynia go ma, Ornowski chyba też.

: 2005-12-25, 22:03
autor: u2w

: 2005-12-26, 00:52
autor: Robson
KOleżanka widziała jak te wozy dla Szczecina turlały się przez Gorzów. Normalnie z Berlina jechały by inną trasą ale te były brane z jakiegoś pośrednika z Austrii.

: 2005-12-28, 15:49
autor: lex
Witam jestem tu nowy , ale większość może mnie znać z VBF.
W dniach zakupu czujnie obserwowałem zaj . KLONOWICA w Szczecinie ,ale nie udało mi się wyczaić jak jechały na zajezdnie . Wiem ,że dotarły albo późnym wieczorem lub w nocy z czwartku na piątek ( ubiegłego , niecały tydzień temu ) albo w czwartek do południa.

Ktoś prosił o podsumowanie zakupów SPA .
Ja może podsumuje wszystkie wozy po 9 lat i mniej .
A więc najpierw SPA Klonowica :
- 2002 : Zajezdnia przy Klonowica kupuje 5 sztuk nowych autobusów MAN NL 223
- 2004 : Kolejny zakup to dwie sztuki nowego MANA NL 283
- Sierpień 2005 : Przewoźnik prowadzi jakieś dyskusje z BVG i kupuje 5 , ośmioletnich Manów NL 202 ( 262 )
- Grudzień 2005 : przewoźnik kupuje 5 sztuk Volv B10L , które stoją już na zajezdni .
Łączna suma niskopodłogowców w SPAK = 17
SPA Dąbie :
- 2002 : Zajezdnia w Dąbiu kupuje 5 sztuk nowych autobusów MAN NL 223
- 2005 : Kolejny zakup to dwie sztuki nowego Solarisa Urbino 12
- 2005 : cztery Many NL 262 z BVG ( osiem lat ) . Były jeszcze potem przerabiane w SPAD.
- 2006: Dochodzą mnie wieści o zakupie aż 11 Manów dla SPAD , prawdopodobnie 12 metrowców , szczegółów nie znam.
Łącznie ( z tym co na razie jest liczba niskopodłogowców :13 ( + Jelcz 121M * )

: 2005-12-28, 16:07
autor: ppln
O co chodzi z tymi SPAD i SPAK? To dwa konkurencyjne publiczne przedsiębiorstwa? Nie mogą zrobić czegoś w rodzaju SPKM (szczecińskie przedsiębiorstwo KM)?

Skąd mieli pieniądze na 7 nowych busów? Unia czy budżet miasta?

: 2005-12-28, 16:10
autor: Piotrek_2274
W Szczecinie to jest tak że SPAD obsługuje wschodnią część miasta, a SPAK zachodnią więc większej konkurencji tu nie ma :)

: 2005-12-28, 18:58
autor: voy
Jest Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego i w ramach jego działają SPA Klonowica w zachodniej części (tam gdzie jest centrum miasta; w zachodniej części jeżdżą tramwaje), SPA Dąbie we wschodniej części miasta, SPPK Police - linie jeżdżące do Polic i po Policach oraz MZK - tramwaje.

SPPK też kupił używane autobusy, NL262 i NG312 z BVG Berlin, ale nie wiem ile ich jest dokładnie. Mieli na początku z nimi drobne problemy, ale się uporali.

: 2005-12-28, 23:30
autor: wocash
SPA Klonowica obsługuje lewobrzeże miasta a SPA Dąbie prawobrzeżne i większość linii pospiesznych. Jeśli chodzi o problemy z "berlińczykami" to największy problem, oczywiście dla pasażerów, stanowią drzwi z fotokomórką. W tych autobusach wyznaczona jest strefa (zaznaczona odpowiednim kolorem) gdzie nie można stać podczas zamykania drzwi. Niestety mimo licznych informacji w pojeździe nie wszyscy stosują się do tych zasad i zazwyczaj dzieje się tak że kierowca musi wysiąść z kabiny i ręcznie zamykać takie drzwi. Takie sceny odgrywają się na kolejnych przystankach przez co autobus jeździ z nie małym opóźnieniem. Ja rozumiem że to może być nowość gdyż taka funkcja nie miała wcześniej zastosowania w szczecińskich autobusach. Dziwi mnie natomiast niewiedza ludzi w przypadku tramwajów Duewag GT6 które kursują po Szczecinie juz od ok.10 lat i dużo ludzi nie wie jeszcze że drzwi otwiera pasażer.

: 2005-12-29, 00:33
autor: ppln
To dlaczego po prostu nie odłączą tych fotokomórek? To chyba możliwe ;)

A w łódzkich GT6 motorniczy może otworzyć wszystkie drzwi, a przynajmniej ma do tego przełączniki.

: 2005-12-29, 00:36
autor: Wilchelm
ppln pisze:
A w łódzkich GT6 motorniczy może otworzyć wszystkie drzwi, a przynajmniej ma do tego przełączniki.
Bo zawsze jest taka możliwość to chyba logiczne co nie.

: 2005-12-29, 01:08
autor: B.A. Baracus
Ogólnie rzecz biorąc Szczecin postawił na używki (zresztą jak większość miast w Polsce). Mam nadzieje, że Volvo będą się dobrze sprawowały w końcu mają dobre pochodzenie ;)

: 2005-12-29, 10:13
autor: voy
ppln pisze:To dlaczego po prostu nie odłączą tych fotokomórek? To chyba możliwe ;)
Tak, ale drzwi nie mają odbijania w razie napotkania na przeszkodę przez tą fotokomórkę - czyli jakby kogoś przytrzasnęło to by tak trzymało dopóki kierowca by nie zareagował. W Policach poradzono sobie po części z problemem fotokomórek - czujniki przesunięto i nie ma takich problemów jak były na początku, że autobusy stały po kilka minut na przystankach.

: 2005-12-29, 11:25
autor: lex
No tak SPA Dąbie zliwkwidowało fotokomórki , przerobiło drzwi . Ale to kosztowne i dużo roboty z tym . A SPAK nie przerabiał tego z dwóch powodów.
Bo brakowało im wozów do jazdy , ogólnie to zajezdnia w godzinach szczytu stoi pusta , a zostają tylko popsute autobusy i z 5 na rezerwe.
Drugi powód to chyba kasa.
W 2006 roku wydaje mi się ,że SPAD będzie kupował przeguby , a SPAK będzie kupował więcej krótkich busów. Ciekawe kiedy w Szczecinie pojawią się trzyosiowce :D .

: 2005-12-29, 14:10
autor: wocash
ppln pisze:A w łódzkich GT6 motorniczy może otworzyć wszystkie drzwi, a przynajmniej ma do tego przełączniki.
No w tych szczecińskich też oczywiście motorniczy ma władzę nad drzwiami tylko że on ich nie otwiera lecz odblokowuje i potem już pasażerowie się obsługuja sami.
lex pisze:Ciekawe kiedy w Szczecinie pojawią się trzyosiowce
Jak na razie chyba tylko SPPK Police jako jedyne w Polsce posiada trzyosiowe Many NL313.

[ Dodano: 27-01-2006, 22:20 ]
Inspektor pisze:Rzeczywiście prezent. Napisz jak już będą w ruchu liniowym swoje wrażenia z podróży ;)
Więc tak. Trochę to trwało ale w końcu dzisiaj miałem tą przyjemność przejechania się tym autobusem. Mnie osobiście bardziej przypadły do gustu niż poprzednio zakupione NL202. Mają wygodniejsze siedzenia ( te same ale mniej "wysiedzone"), bardziej cichszy silnik i zdaje mi się że ma większego kopa (albo <b>poprostu</b> trafił mi się taki kierowca). Zaraz po wejściu do środka zaciekawił mnie rozchodzący się dźwięk niczym z harmonijki. Na następnym przystanku okazało się, że jest to dźwięk dzwonka od drzwi uruchamiany automatycznie przy otwieraniu jak i zamykaniu drzwi. No i jak już wcześniej powiedziano posiada pulpit VDO (co niestety wg mnie trochę nie pasuje ale cóż zrobic) i także nowe pomarańczowe wyświetlacze.

: 2006-03-11, 13:17
autor: ZeFt
Do Jaworzna wlasnie przyjechalo takich 11.

: 2006-03-13, 11:27
autor: B.A. Baracus
ZeFt pisze:Do Jaworzna wlasnie przyjechalo takich 11.
Do którego przewoźnika :?: PKM Jaworzno tak poszalał :?:

: 2006-04-10, 01:05
autor: drentwy
Odgrzebuję wątek i chcąc nie chcąc kontynuuję offtopic ;) Tak B.A. - to właśnie PKM zafundował sobie takie "nowe" wozy - pierwsze zdjęcia autorstwa buttheada są już na TWB (np. tu ). Widać na nich nowe malowanie zakładowe firmy. Mnie jakoś bardziej podobało się poprzednie "kolorowe szaleństwo", to obecne przypomina Sosnowiec...