Strona 2 z 3

: 2008-02-27, 01:14
autor: ppln
Shadow238 pisze:(nie żartuję ) na kij, a potem normalnie z kluczyka
Eee?! Irisbusa CNG się odpalało przyciskiem (nie było tradycyjnej stacyjki, za to aby wejść do wozu należało użyć odpowiedniej pastylki/klucza)

: 2008-02-27, 01:36
autor: Lopez
Shadow238 pisze:kierowcy skarżyli się, że te Volva bardzo często im gasną w najmniej oczekiwanym momencie, a odpalają je jak dawniej malucha
To są jakieś jaja. Nie wierzę, że tego się nie da wyregulować w 10 minut.

: 2008-02-28, 00:25
autor: Shadow238
Lopez pisze:Nie wierzę, że tego się nie da wyregulować w 10 minut
Ja również. Myślę jednak, że Volvo sobie poradzi w końcu z tą awarią.
ppln pisze:Eee?!
Serio kierowca wozu wpychał ten kij od szczotki do przepustnicy w jakiś zwój sprężyn, a potem normalnie szedł do kabiny i spróbował odpalić wóz naciskając przycisk, a nie przekręcając kluczyk, jak mówiłem. Tym razem udało mu się zapalić wóz.

Aha nie wspomniałem jeszcze, że te pechowe 7700 CNG potrafią pobierać nawet 20L oleju na cały tydzień :!: co Prezes ALP stwierdził, że nawet starsze 10 letnie autobusy praktycznie nie pobierają oleju i jeźdzą na nim od przeglądu do przeglądu.

Wypowiadał się również Prezes ZTM Elbląg, który jednoznacznie stwierdził, że w firmie ALP nastąpiło odmłodzenie taboru i podwyższenie jakości usług wykonywanych na ich liniach- niestety przez te awarie nowych Volv CNG firma dostaje co chwilę jakieś kary od ZTMu za niezrealizowane kursy- wspomina prezes ALP.

I jeszcze jedno. Teraz praktycznie kierowcy ALPy wolą jeździć starszymi autobusami niż tymi nowymi, bo przynajmniej mają pewność, że tamte ich nie zawiodą na trasie.

: 2008-02-28, 02:40
autor: Przemek
Shadow238 pisze:Otóż z tego co usłyszałem w reportażu, kierowcy skarżyli się, że te Volva bardzo często im gasną w najmniej oczekiwanym momencie, a odpalają je jak dawniej malucha, tj. (nie żartuję :!:) na kij, a potem normalnie z kluczyka :shocked:
Volvo rozkłada ręce nad tą usterką, która dotyczy wszystkich pięć Elblądzkich 7700,
Podobne rzeczy dzieją się dosyć często w naszych 7000A.
Zwykle, gdy w kabinie zacznie piszczeć kontrolka, to po zatrzymaniu autobusu, silnik gaśnie.

: 2008-02-28, 13:14
autor: J-31
Hmm. Dziwne. Ciekawy jestem, czy te łódzkie - z najnowszej dostawy - też mają ten problem ? Czy któryś z kolegów z Łodzi może coś napisac nt. łódzkich 7700 - czy one też gasną ? ;)

: 2008-02-28, 21:02
autor: pmaster
Shadow238 pisze:Serio kierowca wozu wpychał ten kij od szczotki do przepustnicy w jakiś zwój sprężyn, a potem normalnie szedł do kabiny i spróbował odpalić wóz naciskając przycisk, a nie przekręcając kluczyk, jak mówiłem.
Wygląda na awarię elektronicznego sterowania gazem

: 2008-02-28, 22:43
autor: ppln
J-31 pisze:Czy któryś z kolegów z Łodzi może coś napisac nt. łódzkich 7700 - czy one też gasną ?
Łódzkie jakoś jeżdżą, chociaż podobno zdarzają się problemy z powietrzem (taki charakterystyczny "grzybek" - jak wyskoczy - koniec jazdy)

: 2008-02-29, 00:11
autor: Shadow238
plocmaster pisze:Wygląda na awarię elektronicznego sterowania gazem
To czemu na dzień dzisiejszy przedstawiciele Volvo nie umieją rozwiązać tego problemu ? Myślę, że to może być coś bardziej poważnego.

: 2008-02-29, 09:58
autor: Haribo
Jakiś zwrot pieniędzy należy sie chyba TLA

: 2008-02-29, 11:01
autor: J-31
Haribo pisze:Jakiś zwrot pieniędzy należy sie chyba TLA
Za co ? :chytry:

Przecież TLA wciąż eksploartuje autobusy - a serwis Volvo Bus Poland udaje, że coś robi.... a po cichu liczy dni do końca gwarancji - po tym okresie TLA będzie musiało zapłacić za każdą ich ingerencję ;)

: 2008-03-08, 19:18
autor: imarcin
W ogóle wszystkie te nowe Volva są takie jakieś słabe. Jak był na testach w Szczecinie 7000 to często się psuł i był źle skręcony i strasznie trzeszczał.

: 2008-03-08, 19:54
autor: Przemek
imarcin pisze:W ogóle wszystkie te nowe Volva są takie jakieś słabe. Jak był na testach w Szczecinie 7000 to często się psuł i był źle skręcony i strasznie trzeszczał.
No cóż poradzisz, ta bolączka dosięga praktycznie każdego nowego busa. (prędzej czy później) I to już nie tylko, ze względu na stan polskich dróg, ale i przez montaż "na szybko".

: 2008-03-09, 02:33
autor: Lopez
Akurat jeśli chodzi o volvo to tutaj obniżenie jakości jest b. wyraźne i nastąpiło lawinowo. Nie dotyczy też tylko jednego modelu sądząc z wieści napływających z Łodzi i Wrocławia. Akurat usterka 7700 CNG, o której mowa powyżej to nie jest większy problem, ale wpisuje się w szersze zjawisko. I co tu kryć - robi czarny PR wokół produktów Volvo.

: 2008-03-10, 09:54
autor: J-31
Hmmm. To mnie naprawdę zaczyna poważnie zastanawiać. Jak to się stało, że tak bardzo spadła jakość Volvo 7700 ? :shocked:

: 2008-03-10, 11:18
autor: bystrzak2000
J-31 pisze:Jak to się stało, że tak bardzo spadła jakość Volvo 7700 ? :shocked:
Nic się nie stało, bo jakość tych autobusów nigdy nie powalała ;) W końcu spora część pracowników Volvo pracowała kiedys w JZS ;)

: 2008-03-10, 11:28
autor: J-31
bystrzak2000 pisze:Nic się nie stało, bo jakość tych autobusów nigdy nie powalała ;)
No tak, ale tym sposobem firma szybko zbankrutuje. Bo przecież nikt nie kupi autobusu, którego jakość jest kontrowersyjna :]

: 2008-03-10, 16:35
autor: pmaster
J-31 pisze:No tak, ale tym sposobem firma szybko zbankrutuje. Bo przecież nikt nie kupi autobusu, którego jakość jest kontrowersyjna
Nie zapominaj, że tu jest Polska. I może jeszcze być tak, że autobusy na eksport są lepiej zrobione

: 2008-03-10, 21:46
autor: bystrzak2000
J-31 pisze:No tak, ale tym sposobem firma szybko zbankrutuje. Bo przecież nikt nie kupi autobusu, którego jakość jest kontrowersyjna :]
Akurat polskie drogi i duże potoki pasażerskie nie oszczędzają autobusów. Na Zachodzie drogi lepsze, a i potoki nie są tak ogromne (lepiej byłoby napisać, że oferta jest lepiej do nich dostosowana ;) ).

: 2008-03-11, 09:39
autor: J-31
bystrzak2000 pisze:Akurat polskie drogi i duże potoki pasażerskie nie oszczędzają autobusów.
Zdaję sobie z tego sprawę. Mimo wszystko wypadałoby, by taka poważna firma jaką jest Volvo Bus Poland, przystosowała autobusy na rynek polski - w sensie chociażby wzmocnienia układu zawieszenia, czy innych detali. :]

A może jest im na rękę taka sytuacja. Autobusy się psują, często się sypią, to może przewoźnicy kupią, następne... tylko to chyba też już nie działa. Bo nikt tego nie chce kupić ;)

: 2010-11-07, 12:08
autor: CNG
Jak widać, temat wykorzystania autobusów na CNG w Warszawie powraca jak bumerang co kilka lat. Wiadomość może nie pierwszej świeżości, ale wnosi nowe wątki do tematu.

MZA zapowiada wykorzystywanie CNG dla autobusów
13.07.2010, Karol Wieczorek

Jak informuje portal infobus.pl, Miejski Zakład Autobusowy w Warszawie oraz przedstawiciel producenta autobusów MAN w Polsce, mają podjąć prace nad przygotowaniem warunków technicznych wdrożenia floty 80 autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG. Know-how przekazany przez niemieckiego producenta ma pomóc w uzyskaniu najwyższych standardów ekologicznych, pozwalających ubiegać się o dofinansowanie ze środków unijnych. Zakupiona flota autobusów miałaby operować z zajezdni stołecznego przewoźnika znajdującej się przy ul. Redutowej, położonej w dzielnicy Wola.

Więcej informacji tutaj