Strona 1 z 1

Solbus SM12 elektryczny

: 2014-10-30, 20:17
autor: zegarmistrz
Pierwszy elektryczny Solbus podczas swojej dziewicznej jazdy próbnej. http://phototrans.eu/14,721381,0,Solbus ... _085B.html

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2014-10-30, 21:38
autor: J-31
Całkiem fajnie to wygląda, ciekawy tylko jestem jakie akumulatory zastosował Solbus. Ile kilometrów będzie w stanie przejechać ? ;)

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2014-10-30, 22:07
autor: Auper
Ciekawsze są zastosowane jednostki napędowe...;)

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2014-10-31, 12:33
autor: Amalio
J-31 pisze:Całkiem fajnie to wygląda, ciekawy tylko jestem jakie akumulatory zastosował Solbus. Ile kilometrów będzie w stanie przejechać ? ;)
Wystarczy wejść na stronę internetową podaną na autobusie. Deklarują 200 kilometrów zasięgu.

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2014-10-31, 19:49
autor: ppln
Jest w ogóle rynek na te cudaki? Podejrzewam że w nowym budżecie UE nie będzie dofinansowań do autobusów spalinowych, ale czy nawet te 50% oszczędności w zakupie (czyli w najlepszym razie cena wyjdzie jak za zwykły autobus) i tańsza eksploatacja wynagrodzą krótszy okres życia autobusu (czyt. baterii, których wymiana po 8 latach będzie kosztować więcej niż jest wart autobus) i inne problemy? (m.in. niewielki, w dodatku spadający zasięg)

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2014-11-01, 12:53
autor: Amalio
A w czym ma przeszkadzać śnieg?

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2014-11-01, 20:47
autor: ppln
Śnieg w niczym, ale jak jest śnieg to zwykle jest zimno, a jak jest zimno to wydajność akumulatora maleje (plus, w normalnych miastach, jak jest zimno to nastawia się ogrzewanie)

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2014-11-02, 00:58
autor: Amalio
To już jest ich problem. Po za tym Ty jak mniemam odniosłeś się do ogółu. Po pierwsze zbyt na autobusy elektryczne jest i będzie rósł. A rozwiązaniem na problemy z zasięgiem jest ładowanie w trakcie służby. Na przykład indukcyjne.

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2015-06-18, 14:34
autor: Marcin_558
Solbus i eBUS EUROPE GmbH przysłali na testy do Monachium autobus elektryczny SM12:

http://www.infobus.pl/elektryczny-solbu ... 74359.html

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2015-10-18, 12:57
autor: Marcin_558
Solbus SM12 Electric na targach Bus World 2015 w Kortrijk:

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 3854687161

Re: Solbus SM12 elektryczny

: 2015-10-26, 15:54
autor: Marcin_558
Solbus w Kortrijk: Zbudujemy swój elektryczny autobus

Lider Trading zaprezentował podczas największych europejskich targów autobusowych w Kortrijk dwa autobusy – hybrydowy, gazowo-elektryczny pojazd 12-metrowy dla MPK Częstochowa oraz 12-metrowy autobus demonstracyjny na płynny gaz LNG. Producent zapowiedział też zbudowanie pojazdu całkowicie elektrycznego.

Niebieski autobus zasilany LNG znany jest już wielu przedsiębiorstwom transportowym w Europie, którzy zainteresowali się skroplonym gazem.

– Ten autobus testowany był w tym roku w Estonii i na Słowacji. Auta na LNG to nasz wyróżnik na skalę europejską. W przeciwieństwie do CNG, odpada konieczność zabudowywania butli gazowych na dachu, co jest zaletą tej technologii – powiedział Michał Śliżak, dyrektor marketingu Lider Trading, producenta Solbusów.

Autobusy na LNG jeżdżą w Olsztynie od października 2013 roku, od kilku miesięcy kursują też po ulicach Warszawy. – Kolejną zaletą LNG jest to, że nawet w momencie gdy temperatura spada poniżej 20 stopni Celsjusza nie ma najmniejszego problemu z eksploatacją autobusów nim zasilanych, co sprawdziliśmy w Olsztynie – komplementował pojazd przedstawiciel Lider Trading, dodając, że producent liczy na kolejne zlecenia na hybrydy w związku ze zbliżającym się przetargiem na takie autobusy w Gdyni (poprzedni nie przyniósł rozstrzygnięcia).

Drugim z samochodów zaprezentowanych w halach w Kortrijk była przeznaczona dla MPK Częstochowa hybryda gazowo-elektryczna. – W pojeździe tym zastosowano superkondensatory. Zakładamy, że oszczędności paliwa z tytułu stosowania napędu hybrydowego będą wynosić około 20%. Muszę zaznaczyć, że wyprodukowanie takiej hybrydy i zgranie całego zarządzania energią jest znacznie bardziej skomplikowane niż zbudowanie autobusu elektrycznego.– wyjaśniał Michał Śliżak.
Solbus deklaruje też, że na początku roku 2016 będzie mieć własny elektryczny autobus demonstracyjny. Będzie wyposażony w baterie polskiego dostawcy, ze względu na chęć obniżenia kosztów będzie w nim zamontowany silnik o charakterystyce trolejbusowej, umieszczony pomiędzy osiami pojazdu (czyli podobnie jak w jeżdżących po Warszawie Solarisach Electric).

– Elektryczność to przyszłość. Liczymy na to, że ta technologia w stanie się w niedalekiej przyszłości komercyjnie uzasadniona, ponieważ bez subsydiów jest ona obecnie zbyt droga. Natomiast, jeśli nasi klienci mają pieniądze zewnętrzne na zakup zeroemisyjnych autobusów, byłoby nierozsądne nie mieć takiego w ofercie – uzasadniał Michał Śliżak.

Przed halą, gdzie odbywały się targi, stał jeszcze jeden Solbusa, w którym zastosowano elektryczne silniki w piastach produkowane przez Ziehl-Abegg. Został on zakupiony przez niemiecka firmę E-Bus GMBH, zajmującą się promocją pojazdów zeroemisyjnych, od producenta z Solca Kujawskiego. Właśnie ta firma decydowała też o kompletacji pojazdu. Na razie jednak, na rynek polski pojazd taki nie będzie oferowany.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50638.html