B9,5

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solbus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. To rzeczywiście olsztyński MPK trochę "wpadł" z tymi Solbusami :]

Lukas

Post autor: Lukas »

te w Nowym Sączu się trzymają.
A zdarzyło mi się parę razy jechać i wrażenia są pozytywne... :razz:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lukas pisze:te w Nowym Sączu się trzymają.
A ile one już jeżdżą w Nowym Sączu. I jak się sprawują ? :)

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

Jeżdżą od około 2003-2004 roku. Z pozycji pasażera prezentują się dobrze. Nie wiem jak od strony kierowcy ale podobno nie mają najlepszej opinii. Chociaż nigdy nie widziałem zdefektowanego ;)

[ Dodano: 2007-09-05, 10:22 ]


MPK Nowy Sącz kupiło na dniach Solbusa B9.5 , prawdopodobnie jest to tester kupiony po okazyjnej cenie, otrzymał numer taborowy #65

Fotka (najpewniej jego ale nie na 100% :P) : http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-183900.html

Moje odczucia są :o: i :shocked: gdyż MPK planowało nie kupować już żadnych solbusów B9,5 po protestach załogi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tia. To już chciałem tutaj Hannibala zapytać "dlaczego nic nie napisał". A wystarczyło tu zajrzeć... :o:
:strzałka: galeria/details.php?image_id=8976

Wiem, że #65 posiada nietypowe wyposażenie, ma firanki, układ drzwi a'la lokalny (1-2-0)... a po za tym jaki on jest ? Lepszy, czy gorszy ?

I czemu załoga MPK protestuje przeciwko Solbusom - czyżby były tak złe ? :roll:

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Solbusy to nie jest najlepsza konstrukcja - cienka kratownica, cienkie poszycie, dość kiepska jakość wykonania.

Z kratownicą dopóki nieco nie wzmocnili był poważny problem - np. jeden Solbus miał na gwarancji 8 razy wymienianą przednią szybę bo pękała po wjechaniu nawet w niewielką dziurę.
Poszycie jest bardzo cienkie - widać to na dachu gdzie blacha zapada się umożliwiając zbieranie się wody.
Do tego dochodzi to, że podczas produkcji dokonywano "ulepszeń" przez co praktycznie każdy pojazd różni się od pozostałych i to istotnie co podnosi koszty utrzymania (serwis, zamawianie części i przestoje w oczekiwaniu na nie).
Dodatkowo pierwsze egzemplarze miały problemy z zawieszeniem tylnej osi (pękanie jakiejś części - nie znam się na tyle by powiedzieć jakiej).

Inne problemy to niedopracowane drzwi - jeden Solbus miał wymieniane po uszkodzeniu środkowe i serwisant z Solbusa potrzebował 3 godzin na wyregulowanie ich - nieco dużo a używał przeznaczonego do tego sprzętu.
Kiepski jest rozkład siedzeń (z przodu fotele zbyt blisko a z tyłu duże odległości od poprzedzających).

Na plus to zużycie paliwa oraz ogrzewanie.

Co do #65 jest jak z resztą - brakuje tylko tych tylnych drzwi przez co wysyłany jest na linie o mniejszych potokach.

Należy zaznaczyć, że problemy ma z nimi nie tylko MPK np. Szwagropol który zakupił 6 Solbusów 5 zwrócił producentowi - jednego zostawili bo coś sami zaczęli przerabiać sami i zwrotu nie przyjęto.

Lopez

Post autor: Lopez »

@zanzar: skąd masz tyle informacji w tym temacie, jeśli moge spytać? :)
Zarzuty brzmią rzeczywiście poważnie. Czy jest jakaś poprawa z kolejnymi wyprodukowanymi egzemplarzami?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

zanzar pisze:Solbusy to nie jest najlepsza konstrukcja
Ooops. To mnie nie Pocieszyłeś. Widuję te autobusy w Warszawie dosyć często i trzeba przyznać, że póki co jeżdżą bez większych problemów. Nie sądziłem, że one są tak niedopracowane i sprawiają tyle problemów :]

siekierowy

Post autor: siekierowy »

PKS ¯ywiec ma kilka sztuk. Największą zaletą tego autobusu jest niskie zużycie paliwa, schodzi poniżej 20l/100KM. A reszta niestety nie wygląda dobrze, już wychodzi korozja i to na elementach nośnych, za parę lat może być z nimi źle.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

siekierowy pisze:już wychodzi korozja i to na elementach nośnych
Ooops. Czyżby tym autobusom groził "zanik konstrukcji nośnej pojazdu" ? :shocked:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Bardzo możliwe, firma stosuje kratownice ze stali nierdzewnej, ale nasi przewoźnicy biorą tańsze wersje.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Chyba oferuje, a nie stosuje skoro przewoźnicy biorą coś tańszego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmm. Czyli jak zwykle. Nasi przewoźnicy na siłę oszczędzają... i to się za kilka lat zemści na nich :]

Lopez

Post autor: Lopez »

Za kilka lat będzie się martwił już kolejny zarząd...
Nie wiadomo jaka jest ta różnica w cenie między konstrukcją ze stali zwykłej a nierdzewnej.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze: Nie wiadomo jaka jest ta różnica w cenie między konstrukcją ze stali zwykłej a nierdzewnej.
Jak widać jest ona wystarczająca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Parę słów o nowosądeckich Solbusach B9,5.

Mała uwaga na początek. Nie wypowiadam się tutaj jako fachowiec i nie przyglądałem się tym autobusom od strony technicznej, ale oceniam ten autobus wyłącznie od strony pasażera-laika. Wiem, że MPK Nowy Sącz narzeka na B9,5. Z tego co słyszałem są one dość awaryjne i już wystąpiły problemy z kratownicami. Podobno kierowcy MPK nawet ostatnio protestowali przeciwko Solbusom...

... ale mnie jako pasażerowi naprawdę te autobusy bardzo się spodobały. Co prawda nie jechałem tym pojazdem (szkoda, może następnym razem - koniecznie !), ale miałem okazję im się dość uważnie przyjrzeć.

I z tego co zauważyłem dosyć cicho i przyjemnie pracują w nich silniki. Zatem silnik jest cichy. Również pojemność autobusu (dosyć przecież krótkiego) jest nawet duża. To jest coś co mnie zdziwiło. Duża, pojemna, ładna rzeźnia.

I to co mnie również miło zaskoczyło, to stosunkowo mały stopień z przodu i po środku.
Obrazek

Dla mnie jest to pierwsze spotkanie z B9,5. Wcześnie widywałem je tylko na zdjęciach, stąd moje wrażenia. ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Tak, silnik jest cichy i mało pali, to są jego zalety, ale raczej nic poza tym. Ja zauważyłem w żywieckich że niektóre już dymią mimo młodego wieku, co nie świadczy dobrze o trwałości silnika. Te nowosądeckie to automaty czy lewary?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

siekierowy pisze:Te nowosądeckie to automaty czy lewary?
#58 i #59 to automat, reszta do #65 to lewarki.

Lopez

Post autor: Lopez »

Hannibal pisze:#58 i #59 to automat, reszta do #65 to lewarki.
To aż tyle ich tam macie? :o:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Solbusy B9,5 w MPK zaczynają się od numeru 58 a kończą na #65. Łącznie 8 sztuk.
Najnowszy SN11, który przyjdzie ma otrzymać nr #66.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solbus”