Strona 2 z 3

: 2008-05-28, 08:25
autor: Lopez
@Siarhei: do you know how much costs this bus in Bielarus? Is it much cheaper than in Poland?

: 2008-05-29, 16:11
autor: Shadow238
@Siarhei: When a new style models will be produced ?

@plocmaster: Jaki miał nas w tyłku to by w ogóle nie pisał na tym forum :chytry:

: 2008-06-01, 20:58
autor: pmaster
Shadow źle napisał, poza tym Sierioża chyba ma gdzieś te wasze pytania

: 2008-06-03, 22:51
autor: Siarhei
Lopez, I don't know cost MAZ-107 in Belarus.

Shadow238, as far as I know, now MAZ makes 50 MAZ-107.465 for Romania, but I can't confirm this information.

: 2008-06-04, 00:05
autor: Shadow238
@Siarhei: Thank for this information ;)

: 2008-06-07, 17:44
autor: Dziwny
Białoruskie trzyosiowce posiadają niską podłogę na całej długości, bez stopnia poprzecznego. Jednak w tylnej części podłoga wznosi się ku górze i w ostatnich drzwiach trzeba pokonać jeden stopień.
Nie rozumiem. No to w końcu jak, mają stopień czy są niskie na całej długości ?

: 2008-06-07, 17:47
autor: pmaster
Dziwny pisze:Nie rozumiem. No to w końcu jak, mają stopień czy są niskie na całej długości ?
W ostatnich drzwiach jest stopień, i ukośna podłoga wzdłuż całego autobusu. Coś jak Mercedesy O405N i MAN-y 2. generacji.

: 2008-06-09, 09:37
autor: J-31
Dziwny pisze:Nie rozumiem. No to w końcu jak, mają stopień czy są niskie na całej długości ?
To są typowe LE :cool:

: 2008-06-09, 17:24
autor: pmaster
LE? Z tego co zrozumiałem, to ten MAZ ma tylko niewielki wznios podłogi bez stopni poprzecznych i 1 stopień w ostatnim wejściu, czyli coś jak w Mercedesie O405N, na przykład. Kwalifikuje się na LF.

: 2008-06-09, 17:29
autor: Amalio
plocmaster pisze: Kwalifikuje się na LF.
Nie, nie kwalifikuje się.

: 2008-06-09, 17:49
autor: pmaster
Była dyskusja na ten temat i niemieckie konstrukcje z lat 90. (tudzież zbliżone) z niewielkim wzniosem podłogi, jednym niezbyt wysokim stopniem i osią portalową kwalifikują się jako LF, autobusy z dość wysoką podłogą, wieloma stopniami w ostatnich drzwiach (jeśli są) i przede wszystkim osią „prostą” (i często stopniami poprzecznymi) to LE

: 2008-06-10, 08:23
autor: J-31
plocmaster pisze:Była dyskusja na ten temat i niemieckie konstrukcje z lat 90. (tudzież zbliżone) z niewielkim wzniosem podłogi, jednym niezbyt wysokim stopniem i osią portalową kwalifikują się jako LF, autobusy z dość wysoką podłogą, wieloma stopniami w ostatnich drzwiach (jeśli są) i przede wszystkim osią „prostą” (i często stopniami poprzecznymi) to LE
Dla mnie sprawa jest jasna. Jeśli autobus ma chociaż jedno wejście ze stopniem (nie ważne ile stopni, nie ważne jaka jest wysokość stopnia - ważne, że jest), a pozostałe wejścia nie posiadają stopni - to jest to autobus LE. Natomiast pojazd, w którym wszystkie wejścia są bez stopniowe to LF. I ... EOT w tej sprawie :cool:

107

: 2008-06-14, 00:39
autor: Shadow238
Dzisiaj miałem niewątpliwą przyjemność przejechać się oboma MAZami 107, które trafiły 2 tygodnie temu do prywaciarza z GOPu.
Powiem jedno- oprócz 3 osi i szerokim przejściem między 2 a 3 drzwiami od modelu 103 nie różni się. Wykonanie tandetne, silnik dziwnie pracuje (nie radzi sobie z całym autobusem), siedzenia twarde, naklejki z instrukcjami w języku rosyjskim, stopień w ostatnich drzwiach oraz uchylne szyby. Jedyne plusy za 3 szyberdachy, pancerną kabinę oraz za wspomniany wcześniej szeroki korytarz pomiędzy drugimi i trzecimi drzwiami. Wozy nadal są na białoruskich blachach, a z tyłu dumnie dalej wożą białoruskie napisy (chyba) numerów rejestracyjnych.

: 2008-06-14, 01:06
autor: pmaster
Shadow238 pisze:naklejki z instrukcjami w języku rosyjskim
Lepsze to, niż mocno łamany polski
Shadow238 pisze:z tyłu dumnie dalej wożą białoruskie napisy (chyba) numerów rejestracyjnych.
Nie mogłeś porównać z tablicą, że niepewny jesteś? BTW będą niezłe jaja, jak tego nie odkleją albo zostaną ślady…

: 2008-06-14, 01:33
autor: Shadow238
Lepsze to, niż mocno łamany polski
Pewnie... niech pasażerowie nie wiedzą razie niebezpieczeństwa wypchnąć klapy dachowe, otworzyć drzwi albo w którym miejscu zbić szybę i którą.
Nie mogłeś porównać z tablicą, że niepewny jesteś? BTW będą niezłe jaja, jak tego nie odkleją albo zostaną ślady…
Teraz jestem pewny na 100%, są to przyklejone numery rejestracyjne, a ślady z pewnością zostaną- na żółtym MAZie nie będzie tego aż tak widać, ale na białym :chytry:

: 2010-06-02, 14:53
autor: Marcin_558
Najtańsza oferta należy do Andrzeja Kłosoka z ¯or. Zaoferował on obsługę linii za 3,86 zł (tabor B) i 4,15 zł (tabor C) oraz następujące autobusy:
- [...]
- dwa MAZ-y 107 z 2010 roku (leasing, choć dołączono zobowiązanie firmy JI Service z Kobyłki).

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1672
Kolejne MAZy 107 w Polsce dostanie Kłosok ¯ory.

: 2010-06-25, 23:18
autor: nolem
Mazy w drodze do przedstawicielstwa/serwisu w Piasecznie.


Obrazek

Obrazek

: 2010-08-13, 13:30
autor: Marcin_558
1 MAZ 107 powinien stać w Piasecznie dla Irex Sosnowiec.

: 2010-08-14, 12:36
autor: J-31
1 MAZ 107 powinien stać w Piasecznie dla Irex Sosnowiec.
Zainspirowany Twoim wczorajszym postem - korzystając z tego, iż musiałem w dniu wczorajszym wieczorem na chwilę zjechać do Warszawy - postanowiłem zajrzeć do Piaseczna. I nie znalazłem tam, ani jednego miejskiego autobusu MAZ-a. A już na pewno nie było żadnej 107-ki ;)

: 2010-08-14, 19:27
autor: Marcin_558
To pewnie dojedzie na dniach lub od razu do nowego właściciela.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Irex-1 Dąbrowa Górnicza i Meteor Jaworzno. Ireneusz Kozieł, prezes obu spółek, zaoferował cenę 4,17 zł zarówno za tabor B, jak i C. Zamierza obsługiwać linię dwoma Irisbusami Crossway (zobowiązanie do ich dostarczenia podpisał... Ireneusz Kozieł, jako Usługi Przewozowe Irex) oraz MAZ-em 107 (zobowiązanie MAZ Auto Poland).