Strona 4 z 5

: 2009-04-30, 12:17
autor: Lopez
Siarhei pisze:MAZ - total 10000:
Russia - 3316
other ex-USSR (without Russia) - 742
other (Europa, Amerika) - 719
So the rest (about 6000) was delivered to Belarusian costumers, right?
How long time have MAZ produced buses?
Więc reszta trafiła do odbiorów białoruskich?
Jak długo MAZ produkuje autobusy?

: 2009-04-30, 12:27
autor: BKV
J-31 pisze:
BKV pisze:Ciekawe jest te ze autobusy kupila firma ktora sie nie zajmuje przewozem...
A jak nazywa się ta firma, które kupiła MAZ-y ? ;)
NPP Radij - firma zajmuje sie elektroenergetykoj
Lopez pisze:
Siarhei pisze:MAZ - total 10000:
Russia - 3316
other ex-USSR (without Russia) - 742
other (Europa, Amerika) - 719
So the rest (about 6000) was delivered to Belarusian costumers, right?
How long time have MAZ produced buses?
Więc reszta trafiła do odbiorów białoruskich?
Jak długo MAZ produkuje autobusy?
http://www.maz.by/webcom_mid160.html
Июнь, 1992 г.

Создание автобусного производства. Выпуск первого низкопольного городского автобуса МАЗ-101.

W czierwcu 1992 wyprodukowano pierwszy autobus MAZ - w ogole 17lat

: 2009-04-30, 13:02
autor: Siarhei
J-31 pisze: A jak nazywa się ta firma, które kupiła MAZ-y ? ;)
Арселор Миттал Кривой Рог / ArcelorMittal Krivoj Rog
Lopez pisze: So the rest (about 6000) was delivered to Belarusian costumers, right?
Yes, about 5200 was delivered to Belarus :)
Lopez pisze: How long time have MAZ produced buses?
about 17 years
#1000 - 2000, MAZ-106 - http://phototrans.eu/14,143727,0.html
#5000 - 2006, MAZ-251 - http://fotobus.msk.ru/photo/48753/

: 2009-04-30, 13:17
autor: BKV
Арселор Миттал Кривой Рог / ArcelorMittal Krivoj Rog
Are you sure :?:
Because I have info that Kirovograd got few new MAZ 203
http://kirovograd.rks.kr.ua/daily/kirov ... radiy-bus/
http://radiy.com/ru/modules/news/article.php?storyid=41

: 2009-04-30, 13:57
autor: J-31
Ok. Dzięki za nazwę (thanks Sharei for name :) ) - tak mi się jakoś wydaje, że niezależnie od tego jak ta firma się nazywa - ta, która zakupiła autobusy MAZ - mogą oni potrzebować tych pojazdów jako autobusy pracownicze ;)

: 2009-08-07, 13:34
autor: pesa120n
Trzecim autobusem jest granatowy MAZ 206
http://img256.imageshack.us/img256/7650/maz103.jpg
Ten wygląda na pokazowego Maza 206 z silnikiem Euro 5.
Tego dokładnie : http://www.phototrans.eu/14,335739,0,%D ... 01218.html

: 2009-08-07, 13:40
autor: J-31
Hmmm... jeśli ten MAZ 206, stoi w Piasecznie, od czerwca, to ciekawy jestem co będzie z nim dalej ;)

: 2009-08-07, 19:31
autor: TLG
J-31 pisze:jeśli ten MAZ 206, stoi w Piasecznie, od czerwca, to ciekawy jestem co będzie z nim dalej
Może prowadzą procedurę homologacyjną i czekają, aż uzyska konieczne papiery z Ministerstwa Infrastruktury.

: 2009-10-06, 17:48
autor: Shadow238

: 2009-10-06, 18:35
autor: Skoda 16T
Skoro pojazd należy do Pana Jerzego Sebzdy, to dlaczego ma nadal białoruskie blachy :?:

: 2009-10-06, 18:48
autor: Marcin_558
Skoda 16T pisze: Skoro pojazd należy do Pana Jerzego Sebzdy, to dlaczego ma nadal białoruskie blachy
Na blachach białoruskich jeżdżiły też MAZ 107 z Omnitechu.

: 2009-10-07, 08:58
autor: J-31
Cóż najwyraźniej PUP Czeladź lubi eksploatować autobusy na białoruskich blachach. Pewnie za jakiś czas go przerejestrują. No ta bene, widziałem fragment tego MAZ-a 206 w Piasecznie (fotkę pokazywałem) ;)

Wychodzi na to, że firma z Piaseczna coraz lepiej handluje autobusami. Bo pozostałe egzemplarze również szybko znalazły nabywców. :mruga:

Dla ciekawostki dodam, że tester - MAZ 203, którego pewnie Pamiętacie z testów w różnych miastach, również na Górnym Śląsku - stoi sobie właśnie w Piasecznie. Zapewne też niedługo znajdzie nabywcę ;)

206

: 2009-10-31, 15:06
autor: J-31
Najwyraźniej p. Jerzy Sebzda już zrezygnował z dalszych testów MAZ-a 206. Autobus z powrotem stoi sobie grzecznie w Piasecznie.

:strzałka: http://img689.imageshack.us/i/maz206.jpg/

Patrząc na numery jego tablicy rejestracyjnej, wnoszę, że to jest ten sam egzemplarz. Ciekawe dokąd teraz pojedzie ;)

: 2010-01-01, 16:07
autor: Maciek007
Ten Maz którego fote dał kolega J-31 był na testach w Dębicy. Przebywał on u nas przez tydzień, więc postaram się troche o nim opowiedzieć:

Wygląd pojazdu jako tako mi się podobał, gdy przyjechał on na pętla gdzie czekałem na niego zauważyłem że ma kilka wad: mianowicie uszczelka w środkowych drzwiach nie dochodziła widoczne to jest na tym zdjęciu: http://www.phototrans.eu/14,348488,0,__ ... _1218.html , podczas jazdy przednie drzwi nie chciały się zamykać więc niekiedy kierowca próbował odjeżdżać z włączonym hamulcem przystankowym :D. Co do wnętrza: wykonane było z tanich plastików ale co mnie zdziwiło nic się nie tłukło. Silnik fajnie burczał i co trzeba przyznać Maz ma ładnego kopa co można zobaczyć na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=tUumR74QW8Q . Do nas chyba przyjechał wprost z fabryki ponieważ śmierdziało jeszcze wszytko chińszczyzną i była gdzie nie gdzie folia ochronna. Siedzenia w miare wygodne.

: 2010-01-01, 23:22
autor: Bartek
Nie ma to jak zapach chińszczyzny w białoruskim autobusie :D

: 2010-01-04, 13:04
autor: J-31
Maciek007 pisze:Do nas chyba przyjechał wprost z fabryki ponieważ śmierdziało jeszcze wszytko chińszczyzną i była gdzie nie gdzie folia ochronna.
Rozumiem, że on do Dębicy trafi w zeszłe lato - w sierpniu.

Jeśli on miał już wady na samym początku, to aż nie chcę myślę, co teraz się z nim dzieje. A propo... znów zniknął z Piaseczna ponownie. Wcześniej widziałem go w listopadzie, a ostatni raz przejeżdżałem przez Piaseczno w zeszły piątek. ;)

: 2010-03-28, 10:21
autor: Siarhei
BEOTRUCK 2010, MAZ-206, OPCIJA CNG Euro-6 - http://www.autobusi.net/forum/viewtopic ... 28&start=0

Obrazek

: 2010-03-28, 12:19
autor: Maciek007
O matko i córko MAZ na CNG :D

: 2010-03-28, 16:10
autor: lukmek
Ciekawe czyjej produkcji jest te silnik CNG EURO 6 :?:

: 2010-03-28, 18:27
autor: siekierowy
Prawdopodobnie Mercedes Benz OM904LA. Bo chyba tylko on spełni tę normę. Białoruski silnik odpada, a Deutz raczej też, bo nie należy do czołówki.