Glaspo Polska
Re: Glaspo Polska
A dziwicie się, że nic się tam nie robi. Maz vel. Glaspo przespali swoją szansę na wybicie się szczególnie w GOPie gdzie pałeczkę przejął SOR.
Re: Glaspo Polska
Z jednej strony jest za duża konkurencja, z drugiej - mało zamówień. Tak naprawdę to przewoźnicy w Polsce mało taboru zamawiają. A jeśli już to zazwyczaj w przetargach stawiają warunki, których Glaspo raczej nie ma szans spełnić - chociażby np. wymóg doświadczenia
Re: Glaspo Polska
Furtka się otwiera jeszcze przy komunikacjach powiatowych ale tam zazwyczaj używki starczą.
Re: Glaspo Polska
Wydaje mi się że oni musieliby chyba - teraz na początku - bardziej celować w przetargi dla ajentów w większych miastach. Gdyby np. pozyskaliby kontrakt dla Mobilisa lub innego Warbusa (tudzież innego przewoźnika nawet z grupy Irexa) - na jakieś 50 szt. pojazdów, to już mieliby potem łatwiej gdyby chcieli samodzielnie startować do przetargów, zyskali by doświadczenie. No, ale do tego potrzeba zdecydowanych działań handlowców tudzież działu Marketingu.
Generalnie jak się popatrzy na naszych producentów to np. SB&C żyje głównie z eksportu, Lider Trading na razie cienko piszczy - nie ma większych zamówień, Evobus też ostatnio ma mało zamówień dla Polski (teraz mają większe zamówienie dla Warszawy). SOR już narzeka na małe zapotrzebowanie taboru w Polsce. Scania też żyje głównie dzięki zamówieniom z zachodu (z polskich przewoźników większą ilość pojazdów kupił Warbus m.in. dla Jastrzębia Zdroju). Także cienko jest w temacie... za cienko dla Glaspo. Mogą nie mieć "wydeptanych ścieżek"
A przecież jest jeszcze AMZ w Kutnie - oni też mają mało zamówień, a oferują konstrukcję znacznie bardziej nowoczesną od MAZ-a 205
Generalnie jak się popatrzy na naszych producentów to np. SB&C żyje głównie z eksportu, Lider Trading na razie cienko piszczy - nie ma większych zamówień, Evobus też ostatnio ma mało zamówień dla Polski (teraz mają większe zamówienie dla Warszawy). SOR już narzeka na małe zapotrzebowanie taboru w Polsce. Scania też żyje głównie dzięki zamówieniom z zachodu (z polskich przewoźników większą ilość pojazdów kupił Warbus m.in. dla Jastrzębia Zdroju). Także cienko jest w temacie... za cienko dla Glaspo. Mogą nie mieć "wydeptanych ścieżek"
A przecież jest jeszcze AMZ w Kutnie - oni też mają mało zamówień, a oferują konstrukcję znacznie bardziej nowoczesną od MAZ-a 205
Re: Glaspo Polska
http://www.glaspomotors.pl/
Mają nową, świetną stronę internetową. A najlepszy jest ten widocznie sfotoszopkowany Ma3 tak żeby przypominał Glaspo .
Mają nową, świetną stronę internetową. A najlepszy jest ten widocznie sfotoszopkowany Ma3 tak żeby przypominał Glaspo .
Re: Glaspo Polska
Comic sans Dane techniczne -> nacisk na oś pSZednią. Kto im to zrobił?
Re: Glaspo Polska
Ja się nie przyznaję
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Glaspo Polska
Polskie MAZy z Glaspo Motors będą na Transexpo 2016. Ciekawe czy uda się im sprzedać coś?
Re: Glaspo Polska
Nie wydaje mi się. Wystawiać się powinni, nawet muszą by zaznaczyć swoją obecność - a w zasadzie gotowość do sprzedaży - na rynku, ale tak naprawdę większe znaczenie mają rozmowy tzw. "zakulisowe"
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Glaspo Polska
Wiadomo może co Glaspo Motors wystawiło na targach Transexpo 2016?
Re: Glaspo Polska
W Płońsku podobno stoi 10 szt. takich G12, ciekawe gdzie to opchną.Marcin_558 pisze:Polskie MAZy z Glaspo Motors będą na Transexpo 2016. Ciekawe czy uda się im sprzedać coś?
Re: Glaspo Polska
Możliwości są dwie - jeśli rzeczywiście prawdą jest, że fabryka wyprodukowała 10 szt. tych pojazdów - to znaczy, że są już zamówione ... bo jeśli nie, to firma poniosła - o ile rzeczywiście w Płońsku coś stoi - spore ryzyko, a to przełoży się na ich negatywny wynik finansowy.
Możliwość druga - w Płońsku hula wiatr. Zdjęć nie ma, ja przynajmniej ich nie widziałem
Powinniśmy wszyscy pamiętać jakie problemy - zdaje się, że 10 lat temu - miał MAN Pojazdy Użytkowe. Otóż firma przystąpiła do przetargu organizowanego przez ZKM Gdańsk na zakup autobusów zarówno 12-metrowych, jak również 18-metrowych. Ten przetarg wygrał MAN ze swoimi Lion'sami. Nie czekając na podpisanie umowy, rozpoczęli produkcję autobusów... tymczasem wynik przetargu został oprotestowany przez SB&C. Doprowadzili do unieważnienia tego przetargu i rozpisania nowego - w którym wygrał ostatecznie Solaris
Nowiutkie MAN-y czekały w Sadach na nowego nabywcę. Trzy przegubowe NG313 (rocznik 2006) trafiły do Warszawy (MZA), solówki (bodajże NL263 o ile pamiętam) zostały odkupione przez MPK Poznań ... no ale MAN nie ma tego problemu co Glaspo. MAN-y dosyć szybko znalazły nabywcę. MAZ-y a'la Glaspo to inna półka i raczej nie prędko znaleźli by nabywcę. Wszystko zależy od handlowców.
Trudno jest dzisiaj sprzedać w Polsce autobusy ze "standardem". Przewoźnicy chcą pojazdy zamówione pod kątem ich potrzeb
Możliwość druga - w Płońsku hula wiatr. Zdjęć nie ma, ja przynajmniej ich nie widziałem
Powinniśmy wszyscy pamiętać jakie problemy - zdaje się, że 10 lat temu - miał MAN Pojazdy Użytkowe. Otóż firma przystąpiła do przetargu organizowanego przez ZKM Gdańsk na zakup autobusów zarówno 12-metrowych, jak również 18-metrowych. Ten przetarg wygrał MAN ze swoimi Lion'sami. Nie czekając na podpisanie umowy, rozpoczęli produkcję autobusów... tymczasem wynik przetargu został oprotestowany przez SB&C. Doprowadzili do unieważnienia tego przetargu i rozpisania nowego - w którym wygrał ostatecznie Solaris
Nowiutkie MAN-y czekały w Sadach na nowego nabywcę. Trzy przegubowe NG313 (rocznik 2006) trafiły do Warszawy (MZA), solówki (bodajże NL263 o ile pamiętam) zostały odkupione przez MPK Poznań ... no ale MAN nie ma tego problemu co Glaspo. MAN-y dosyć szybko znalazły nabywcę. MAZ-y a'la Glaspo to inna półka i raczej nie prędko znaleźli by nabywcę. Wszystko zależy od handlowców.
Trudno jest dzisiaj sprzedać w Polsce autobusy ze "standardem". Przewoźnicy chcą pojazdy zamówione pod kątem ich potrzeb
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Glaspo Polska
Moim zdaniem Glaspo Motors się nie zwija. Po prostu nie pokazują współpracy na targach. MAZ i tak ma zysk że Glaspo kupuje od nich pudła autobusów a oni sobie je przerabiają pod nasz rynek. Poza tym MAZy z Glaspo są unowocześnione bardziej jeśli chodzi o szyby(a'la MANowskie których nie można spotkać w MAZach z Mińska) i przeszklone drzwi. MAZowi jeśli chodzi o montowanie w Tychach chodzi pewnie o przyspieszenie sprzedaży na zachód Europy swoich autobusów czego Glaspo Motors teraz nie zrobił. MAZ chce mieć w karcie wozu wpisane wyprodukowane na terenie UE.
Re: Glaspo Polska
Według mnie Glaspo Motors ,powinni pokazywać się na targach mimo dużego zysku i przewagi nad konkurencją, jestem ich dużym faworytem i wierzę w ich rozwój
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Glaspo Polska
GLASPO MOTORS nadal działa i mają autobusy gotowe na placu w dniu zakupu. Ciekawe czy tablice znamionowe tylko zmieniają że autobusy MAZ jest z 2020?
http://www.glaspomotors.pl/autobsy.html#
http://www.glaspomotors.pl/autobsy.html#