Wiśnia pisze:voy pisze:To jest przegubowa kopia MANa NL223 więc zachowuje większość zalet wozu 12 metrowego.
I wad
Nie zgodzę się z tym, że MAN NG 313 jest kopią NL 223. One się różnią. Wspólną mają jedynie wygląd zewnętrzny.
W W-wie mamy możliwość przejechania się i porównania obu autobusami.
Zwróćcie uwagę na pewne różnice:
1) II-gie drzwi w MAN-ie NG 313 są przesunięte ku środkowi względem NL 223,
2) układ foteli w przedniej części MANa NG 313 i NL223 jest absolutnie inna - przez to NG 313 jest o wiele bardziej ciasny...
3) w MAN-ie NG 313 ze względu na dodanie dwóch foteli, powierzchnia stojąca w środkowej sekcji autobusu jest o wiele mniejsza niż w MAN-ie NL 223
4) inny typ foteli;
- w NG313 są to pojedyncze fotele stawiane podwójnie (obok siebie) w całym autobusie (nie piszę o przyczepie, bo jej porównuję),
- w NL223 w przedniej i środkowej sekcji pojazdu ustawiono fotele 1 i 1/2. Przez to w autobusie jest o wiele luźniej; gorzej gdy dwie dorosłe osoby chcą usiąść na jednym fotelu
5) fotele w NL 223 są o wiele bardziej miękkie niż w NG 313...
Zwis Tylny przyczepy NG 313 to w zasadzie kopia tylnego zwisu NL 223.
Poza tym NG 313 ma mocniejszy silnik od NL223 - i to od razu da się wyczuć (czyt. usłyszeć)...
W Warszawie MZA posiada dokładnie 100 szt. MAN-ów NG313. Natomiast 55 szt. MAN-ów NL 223 ekspolatuje ITS A. Michalczewski - prywatny przewoźnik pracujący dla ZTM-u...
[ Dodano: 2004-11-12, 11:41 ]
Dodam jeszcze, że układ foteli na zwisie tylnym w większości "warszawskich" autobusów MAN, jest, jak doskonale wiecie, typu "amfiteatr" - tzn. trzy fotele postawione tyłem do ściany. Natomiast po Warszawie jeździ, chyba jeden taki, MAN NL223 (ITS), który ma w tym miejscu postawione cztery fotele w sposób standardowy - to autobus nr. tab. A-408...