Megashuttle/Megaliner
Megashuttle/Megaliner
Wielu z was pewnie słyszało o czteroosiowym neoplanie megaliner, teraz chcę wam przedstawić neoplana megashuttle czyli wersję miejską.
http://www.gakei.com/15m/15m01.jpg
http://www.sinet.it/personalpage/benedi ... huttle.jpg
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/p990527a.jpg
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10306a.jpg
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10419a.jpg
http://www.gakei.com/15m/15m01.jpg
http://www.sinet.it/personalpage/benedi ... huttle.jpg
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/p990527a.jpg
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10306a.jpg
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10419a.jpg
Taki właśnie przydałby się na 840... (KZK GOP) Kiedyś były / są większe NEOPLAN-y, mianowicie Jumbocrouiser ( piętrus przegubowy)
Ten NEOPLAN Megaliner należy do przewoźnika: Trans - Tours "PINIOR" z Wodzisławia Śląskiego. Nawet nim kiedyś jechałem suuper.
Ten NEOPLAN Megaliner należy do przewoźnika: Trans - Tours "PINIOR" z Wodzisławia Śląskiego. Nawet nim kiedyś jechałem suuper.
Ostatnio zmieniony 2006-08-31, 22:04 przez NEO_DAB, łącznie zmieniany 1 raz.
http://home.arcor.de/ulrich.grunert/Busse.zip
Tutaj są rysunki wielu ciekawych autobusów (stąd dowiedziałem się o tym neoplanie).
Tutaj są rysunki wielu ciekawych autobusów (stąd dowiedziałem się o tym neoplanie).
Dziwne...
Tutaj widać, że skrętne są tylko 2 przednie osie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10306a.jpg
A tutaj, że wszystkie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10419a.jpg
Ten autobus mieści się w polskich normach - jak mówią liczby na szybach, to ma on 4.0m wysokości (OK), 2.5m szerokości (też OK), oraz 15m długości (tutaj są pewne odrębne przepisy dla autobusów, wymagane są 3 osie, a ten ma ich aż cztery
Ja za to widze pewną niekonsekwencję: Osie są tak blisko ustawione, że nie ma mowy na wygospodarowanu tam standardowych miejsc z nogami pomiędzy kołami. Nie wiem jak wygląda przestrzeń pasażerska w środku, jeśli dół jest jedną wielką rzeźnią z układem siedzeń 1-1, to wszystko OK, jeśli standardowo dla Neosiów siedzenia ustawione 2-2, to bym to zmienił...
Tutaj widać, że skrętne są tylko 2 przednie osie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10306a.jpg
A tutaj, że wszystkie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10419a.jpg
Ten autobus mieści się w polskich normach - jak mówią liczby na szybach, to ma on 4.0m wysokości (OK), 2.5m szerokości (też OK), oraz 15m długości (tutaj są pewne odrębne przepisy dla autobusów, wymagane są 3 osie, a ten ma ich aż cztery
Ja za to widze pewną niekonsekwencję: Osie są tak blisko ustawione, że nie ma mowy na wygospodarowanu tam standardowych miejsc z nogami pomiędzy kołami. Nie wiem jak wygląda przestrzeń pasażerska w środku, jeśli dół jest jedną wielką rzeźnią z układem siedzeń 1-1, to wszystko OK, jeśli standardowo dla Neosiów siedzenia ustawione 2-2, to bym to zmienił...
Patrząc na te zdjęcia, mogę jedynie napisać, iż pewne jest, że skrętne są dwie przednie osie.Mibars pisze:Dziwne...
Tutaj widać, że skrętne są tylko 2 przednie osie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10306a.jpg
A tutaj, że wszystkie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10419a.jpg
A dalej mogę już tylko przypuszczać - ale tylko przypuszczam - że skrętna może być jeszcze czwarta oś (wg. mnie nawet powinna być, z dwóch powodów: 1. maksymalne ułatwienie manewrowania; 2. jest to oś która ma za zadanie podepszeć tylny zwis ze względu na ciężar pojazdu)
Natomiast środkowa, czyli trzecia musi być stała, wyposażona w podwójne ogumienie - wszak jest to oś napędowa