Strona 3 z 4
Re: Mercedes 0530NE
: 2005-04-03, 14:25
autor: Ikarus 280E
0405NE pisze:Solbus pisze:
No właśnie... Cena takiego pojazdu byłaby tak wysoka że wszystkie sieci w Polsce się złożyły jeszcze by brakowało ale pomysł fajny
Chyba żyjesz w nieświadomości tego, że cena Citaro bardzo szybko spada (jak na autobus tak dobrej marki)
Citaro jako trol było by fajne ale prędzej uważam iż doczekamy się MANów na prąd, zauważ że przetarg na nadwozia jest na Mercyka 405N lub TO¯SAMY czyli MAN prędzej, Citaro to o wiele bardziej odległa przyszłośc
: 2005-04-05, 19:09
autor: PR110E
Ciekawe czy przegubowego Citaro by się dało przerobić na trolejbus
: 2005-04-05, 19:11
autor: rupak9
Ja myśle, że tak
.
: 2005-04-05, 19:16
autor: PR110E
tylko skąd by taki wziąść, albo uzywany, bo slyszalem ze citara sa drogie!
: 2005-04-05, 19:30
autor: rupak9
No np. z Niemiec tam ich jest sporo
.
: 2005-04-05, 23:43
autor: B.A. Baracus
Sciągnąć da się wszytko, tylko kto zapłaci za takiego Citaro
Pomyslcie troche zanim wyjdziecie z takimi propozycjami...
: 2005-04-10, 18:37
autor: Ikarus 280E
PR110E pisze:Ciekawe czy przegubowego Citaro by się dało przerobić na trolejbus
oczywiście że się da ale pozostaje pytanie skąd wziąc aparature do niego, niezapomnijmy że Gdyńskie Mercyki maja aparaturke po Peerkach. A wiemy jak sie skończyło montownie takiej aparatury w przegubach...
: 2005-04-12, 15:37
autor: J-31
Panowie wydaje mi się, że dobrze myślicie - ale Idziecie trochę w nie właściwym kierunku.
Dlaczego ?
Gdyńskie PKT obecnie przebudowuje stare autobusy - MB O405N na trolejbusy. Tak, ale to są autobusy stare, których jakiś niemiecki przewoźnik już się pozbywa ponieważ kupiuje nowe autobusy...W takiej sytuacji sensowne jest - podczas przebudowy - zamontować aparaturę pochodzącą ze starych trolejbusów - np. z PR-ek...
Natomiast, jeśli myślimy o przebudowie nowoczesnego pojazdu, jakim <b>napewno</b> jest Citaro - to nie ma najmniejszego sensu montowania w nim starej aparatury...
To jest tak jak z Solarisem. Ktoś kiedyś wpadł na pomysł przebudowy. Pomysł wypalił, ale to dzięki temu, że do nowych pojazdów zamontowano nowoczesną elektrykę - i jest to Solaris Trollino ale w wersji już tyrystorowej..
Dlaczego wobec tego nie przebudować Citaro - ale zainstalować mu napęd tyrystorowy - takie podejście ma większy sens.
: 2005-04-12, 18:49
autor: u2w
Na początek małe sprostowanie: tranzystorowy
J-31 po części masz rację. Przed rozpoczęciem przebudowy Merców na trajtki rozważano różne koncepcje nadwoziowe i napędowe, w tym również napęd impulsowy. Jednakże na przeszkodzie stanęła jak zwykle bariera cenowa. Rezultatem tego jest niestety MB O405N2 z jedynie zmodyfikowanym rozruchem oporowo-stycznikowym. Podejrzewam, że w przypadku ewentualnej (choć raczej mało prawdopodobnej) decyzji o zakupie nadwozia tej klasy co 530 niewiele by zmieniła.
Jeśli chodzi o Solarka, to należy pamiętać, że był to nowy pojazd. Tym samym nie można powiedzieć, że była to przebudowa, gdyż ówczesny Trobus w pełni współpracował z producentami zarówno nadwozia jak i aparatury. W przypadku przebudowy pojazdu używanego nie ma już tak komfortowej sytuacji. Aparaturę trzeba zamontować na tym, co się ma, z marnymi szansami na współpracę z producentem. W przypadku pojazdów bardzo nowoczesnych niestety jest to bardzo trudne.
: 2005-04-13, 22:05
autor: B.A. Baracus
J-31 to nie chodzi o to, bo jeżeli byłoby zapotrzebowanie na dużą ilość nowych trolejbusów to nie ma problemu. Ale ja pisząc ten temat myslałem o używanych O530
A jako przykład, że powstają nowe trolejbus, nie tylko na bazie Solarisa, jest dostawa (x sztuk) Volvo do SzKT Szeged.
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=13150
: 2005-04-14, 11:24
autor: J-31
Dzięki. Rzeczywiście nie jest to proste. Ale z Solarisem - który też jest nowoczesny - udało się. Tak więc może, ktoś, gdzieś na świecie spróbuje wejść w układ EVOBUS-em i w oparciu o zupełnie nowy pojazd uda się wypracować nowoczesny trolejbus.
Nie myślę tutaj o PKT w Gdyni - chociaż fajnie by było...
: 2006-05-29, 20:01
autor: u2w
B.A. Baracus pisze:A jako przykład, że powstają nowe trolejbus, nie tylko na bazie Solarisa, jest dostawa (x sztuk) Volvo do SzKT Szeged
Ostatnio obiło mi się o uszy, że w Szegedzie przerobili (
lub są w trakcie) właśnie Citaro- podobnie jak Volvo na układzie Cegeleca.
: 2006-05-29, 21:22
autor: kombino
A czy tak jak w przypadku volvo dorobili 3 drzwi do 2 drzwiowego nadwozia?
: 2006-05-29, 22:52
autor: u2w
Niestety na razie nie znam żadnych konkretów, czekam na więcej informacji.
: 2006-06-01, 10:58
autor: J-31
Ooops.
Trzeba przyznać U2w, że pozytywnie mnie Zaskoczyłeś. Nie sądziłem, że ktokolwiek na świecie będzie chciał przerobić Citaro na trajtka.
: 2006-06-01, 17:44
autor: ep40
J-31 pisze:chciał
Chcieć a móc to dwie różne rzeczy bo przerobić Citaro na trajtka chce większość osób które rozmawiały w tym temacie.
: 2006-06-01, 19:47
autor: Monter
Ja nie chce, jesli to cos moze zmienic...
: 2006-06-01, 21:45
autor: u2w
J-31 pisze:Trzeba przyznać U2w, że pozytywnie mnie Zaskoczyłeś.
Ale to nie ja jestem za to odpowiedzialny
: 2006-06-02, 08:59
autor: J-31
u2w pisze:J-31 pisze:Trzeba przyznać U2w, że pozytywnie mnie Zaskoczyłeś.
Ale to nie ja jestem za to odpowiedzialny
Oczywiście miałem na myśli, to, że Zaskoczyłeś mnie tą wiadomościa. Wiem, że ten trajtek nie ma zbyt wiele wspólnego z Gdynią i PKT.
Swoją drogą, czekam na jakieś fotki tego pojazdu. A nawet nie mogę się doczekać na jego zdjęcia.
[ Dodano: 2006-06-02, 10:01 ]
A propo. Nie wiem, czy Pamiętacie ten rysunek
download.htm?id=39
Zrobiłem go rok temu. To była tylko moja wyobraźnia i nie sądziłem, że pojawi się coś podobnego - bo na pewno nie tak będzie wyglądał
: 2007-05-01, 21:57
autor: ep40
Odkurzam ten temat temat gdyż na stronie LTeku jest fotka elektrycznego Citaro (ciekawy czy kiedyś zrobią Lion''s City na prąd) z Szeged.
http://ltek.comernet.pl/zdjecia/226d.jpg
[ Dodano: 01 Maj 2007 22:00 ]
BTW. Kiedy powstały pierwsze Citaro a ostatnie O405N?