O345/O345CG -"Conecto"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Lucas

Post autor: Lucas »

Byłeś Ppln na Nowych Sadach ? Są Conecto ?

Wczoraj nie miałeś szans ich zobaczyć bo tak jak pisałem to jechaly dopiero koło 20

i Jeszcze taka news z forum gazety.pl
Wczoraj widziałem 12 metrowego Solarisa na gaz w biało czerwonych barwach
skręcającego ze Zgierskiej we Włókniarzy. Może będzie jakiś test ? czy tylko
przypadkowy przejazd ale dokąd ?
pozdrawiam

ppln

Post autor: ppln »

Dzisiaj nie byłem, może wybiorę się jutro ;)

Jeśli chodzi o Solarkę to mam nadzieję, że będą w Łodzi testy.

b

Lucas

Post autor: Lucas »

Foto Conecto tutaj można zobaczyć
http://kmlodz.pl/galeria/details.php?image_id=161

ppln

Post autor: ppln »

Byłem dzisiaj na zajezdni z wiadomego powodu. Zrobiłem kilka fotek (chociaż nie sfociłem wieży z tyłu, irracjonalnej rzeczy swoją drogą). Autobusy mają półotwarte kabiny (tak, nie mają otwartych jak wszystkie, chociaż założę się, że niedługo będą takowe miały (szyba jest przymocowana do kabiny na metalowych łączeniach połączonych z kabiną i szybą śrubami, więc gdyby szyba pękła, ekipa serwisowa może ją zdjąć). Pulpit jest dość dziwny, ale raczej lepszy niż w gniotach. Autobusy nie mają ciepłych guzików tylko wewnętrzny system przycisków 'Na żądanie'. Siedzenia są jajowate, standardowe, i z tego co pamiętam nie mają tapicerki MPK, która jest tylko na siedzeniu kierowcy :).

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Kiedy wszystkie Conecta otrzymają numery taborowe? bo z tego, co czytałem na TWB numery mają na razie tylko 2652 i 2654.

Lucas

Post autor: Lucas »

Kiedy wrzucisz zdjęcia na km-forum :) (jeśli w ogóle będziesz miał zamiar ) :?:


Nie dowiedziałeś się może przypadkiem kiedy przyjadą Citara :?:

Pozdrawiam

ppln

Post autor: ppln »

Adrian_ pisze:Kiedy wszystkie Conecta otrzymają numery taborowe?
Przecie mają - 3 stały na hali kiedy przyjechałęm na zajezdnię :)
Lucas pisze:Nie dowiedziałeś się może przypadkiem kiedy przyjadą Citara :?:
Do końca września ;) I to jest deadlina dal wszystkich wozów :)
Lucas pisze:Kiedy wrzucisz zdjęcia na km-forum :) (jeśli w ogóle //pisownia - osobno będziesz miał zamiar )
Jak mi się zechce podłączyć aparat i je zgrać i obrobić (zmienić rozdzielczość)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Siedzenia są jajowate, standardowe, i z tego co pamiętam nie mają tapicerki MPK, która jest tylko na siedzeniu kierowcy :) .
Już możesz przygotowywać się na ból pleców, odbytnicy i kilku innych ważniejszych części ciała — te fotele to chyba zemsta za Wiedeń.

ppln

Post autor: ppln »

Spoko, będę się wystrzegać siedzenia w tych "cudownych" autobusach

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A ja tym czasem byłem w ostatnią sobotę w rejonie Serwisu Evobus. I... nic. Cisza. Nie ma nic ciekawego. ;)

Darek85

Post autor: Darek85 »

Jechałem dziś 2653 na linii 57.
Oto kilka moich spostrzeżeń. Cicho jeździ, nie skrzeczy i nie warczy tak jak dostarczone Jelcze, wnętrze dość ładnie zaprojektowane, do tego przesuwane okna.
Siedzenia takie trochę dziwne, nie są za specjalnie wygodne ale tragiczne też nie.
O dziwo przyciski do otwierania drzwi ma zainstalowane tylko w środku

Wkurzający natomiast jest dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi, ciekawe czy to się da wyłączyć. Bo do tej pory wydawało mi się, że bardziej denerwującego niż Volvo to nie można zrobić, a jak się okazuje - myliłem się.

Tyle jak na razie, była to dość krótka przejażdżka. Jak na razie jestem na TAK

Michał

Post autor: Michał »

Panie plocmaster i co pan na to? :mruga: (Nie każdy kto jechał Conecto wypowiada się negatywnie [a wręcz przeciwnie]. W Łodzi niestety jest taka zasada, że po peryferiach jeżdżą niskopodłogowce a w centrum wysoko/średniopodłogowce.) Mercedes to zawsze Mercedes. Nieważne czy z Turcji czy z Niemiec. Jak sie kilka miesięcy przed dostawą do KM Płock na nie narzeka to jak przyjdą to już zmienić zdania nie można :D

ppln

Post autor: ppln »

Ja też jechałem conecto, tyle, że nie na linii ;)


Tylko, że trzeba zauważyć, że te autobusy nie mają jeszcze 100 000 km (ba, pewnie nawet tysiąca nie mają), a IMHO dopiero po takim czasie można mówić czy pojazd jest dobry.

Z plusów tego autobusu (tak, na pewno może takowe mieć):
-tylko jeden stopień
-to jest nowe i nawet lepsze niż Ikar po NG
[chwila myślenia]
-jeździ ;)
-ma lepszy pulpit niż gniot
-ma mikrofon

Z minusów:
-aż jeden stopień
-wkur...zający dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi (ale to jest kwestia kilku kabelków i to zostanie pewnie niedługo poprawione). ¯eby chociaż nie było tego pikania przy otwieraniu, bo to przy zamykaniu jestem w stanie przeżyć. A w Volvach jest identyyczne jak w MANach i całkiem znośne (a najciekawiej jest jak kierowca będzie zamykał po kolei wszystkie drzwi ;) )
-ma światełka przy radiu i SRG, które włączają się po otwarciu I drzwi (niezależnie której połówki), ale to będzie odłączone
-ma czerwoną lampkę, która jest cały czas włączona kiedy jest wyłączony silnik (i załączony prąd) i jeśli zapali się przy włączonym silniku oznacza awarię. To pewnie też zostanie odłączone
-ma twarde siedzenia

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Michał pisze:Panie plocmaster i co pan na to? :mruga: (Nie każdy kto jechał Conecto wypowiada się negatywnie [a wręcz przeciwnie].
Wredna proturecka propaganda. Zresztą, jedna sikorka wiosny nie czyni.
Michał pisze:Jak sie kilka miesięcy przed dostawą do KM Płock na nie narzeka to jak przyjdą to już zmienić zdania nie można :D
Owszem, można — gdyby okazało się, że te turkomerce mimo średniopodłogowości są znośne, może nie byłbym ich zagorzałym zwolennikiem, ale nie ogłaszałbym stanu żałoby narodowej po każdym sprzedanym do Polski egzemplarzu tego shitu. Może najpierw się przejedź, a potem oceń.
Poza tym, większość MKM-ów to raczej przeciwnicy Mercedesów robionych w Turcji — i czy sama średniopodłogowość nie wystarcza za argument?

aleksej

Post autor: aleksej »

Rowniez sie przejechalem, i musze przyznac ze ogolnie dosyc pozytywnie. Jest cicho a zawieszenie daje niezly komfort jazdy. Naprawde denerwujace jest pikanie podczas otwierania i zamykania drzwi, ale to wedlug kierowcy zostanie zmienione.
-ma twarde siedzenia
Co??? Siedzienia sa calkiem wygodnie i miekkie.

Aleksej

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:-to jest nowe i nawet lepsze niż Ikar po NG
Ale nie ma tego klimatu Ikarusa 280.37 po refurbishingu w KM ;-)
ppln pisze:-wkur...zający dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi (ale to jest kwestia kilku kabelków i to zostanie pewnie niedługo poprawione).
Oj, nie byłbym taki pewien.
-jeździ ;)
Och, jakaż to wielka zaleta tego autobusu. :D

[ Dodano: Pon 04 Wrz, 06 16:44 ]
aleksej pisze: Co??? Siedzienia sa calkiem wygodnie i miekkie.
Powiedz to moim plecom i odbytnicy, na której siedziałem podczas jazdy z dworca na Jachowicza do granicy strefy C.
aleksej pisze:Jest cicho a zawieszenie daje niezly komfort jazdy.
Chyba macie jakąś inną wersję z lepiej wyciszonym silnikiem (nic dziwnego przy przegubowcu).

Darek85

Post autor: Darek85 »

plocmaster pisze:Wredna proturecka propaganda. Zresztą, jedna sikorka wiosny nie czyni.
Pasażerowie, z którymi jechałem Mercedesem nie kryli swego zadowolenia. Słychać było różne komentarze, że nareszcie coś normalnego puścili a nie rozklekotanego Jelcza czy Ikarusa.
Poza tym, ten autobus na prawdę jest wygodny.
Poza tym, większość MKM-ów to raczej przeciwnicy Mercedesów robionych w Turcji — i czy sama średniopodłogowość nie wystarcza za argument?
Ale komunikacja miejska ma służyć ludziom, a nie MKM'om.

Poza brakiem niskiej podłogi innych mankamentów tego wozu nie widzę.

aleksej

Post autor: aleksej »

plocmaster pisze:Powiedz to moim plecom i odbytnicy, na której siedziałem podczas jazdy z dworca na Jachowicza do granicy strefy C.
A nie pomyslales ze w Lodzi maja po prostu miekkie siedzenia? MPK sobie takie samowilo. Nie sa najlepiej wyprofilowane, ale sa dosyc wygodne, po 30 min. jezdzie nie bolal mnie tylek, wiec jest dobrze.
plocmaster pisze:Chyba macie jakąś inną wersję z lepiej wyciszonym silnikiem (nic dziwnego przy przegubowcu).
Autobus jest naprawde dobrze wyciszony, testowany Conecto byl znacznie glosniejszy, mysle ze po prostu Turcy zwrocili na to uwage i wyciszyli autobus. Moze ktos z Bydgoszczy powie jak jest z wyciszeniem silnika w ich Conecto G?

Ogolnie jestem pozytywnie zaskoczony tym autobusem, tylko niech zmienia to pipipipipi przy otwieraniu i zamykaniu drzwi i bedzie ok.

Aleksej

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

aleksej pisze:A nie pomyslales ze w Lodzi maja po prostu miekkie siedzenia? MPK sobie takie samowilo. Nie sa najlepiej wyprofilowane, ale sa dosyc wygodne, po 30 min. jezdzie nie bolal mnie tylek, wiec jest dobrze.
Możliwe, że mają bardziej miękkie poduszki na siedzeniach. Aczkolwiek wydaje mi się, że powinien zmienić się także ich kształt.
aleksej pisze:Autobus jest naprawde dobrze wyciszony, testowany Conecto byl znacznie glosniejszy, mysle ze po prostu Turcy zwrocili na to uwage i wyciszyli autobus.
Aaa… Zapewne tak było.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

aleksej pisze:Ogolnie jestem pozytywnie zaskoczony tym autobusem, tylko niech zmienia to pipipipipi przy otwieraniu i zamykaniu drzwi i bedzie ok.
A zatem, Aleksej, czy MPK Łódź dobrze zrobiło, zamawiając MB Conecto G ? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”