Strona 2 z 3

: 2008-05-15, 19:44
autor: Filip7370
Mówię o nowych właśnie, obroty przewoźnika rosną...

: 2008-05-16, 08:35
autor: J-31
Póki co Mini-Bus eksploatuje wyłącznie autobusy używane - z wyjątkiem chyba tylko tych Conecto. "Chyba", bo już nie pamiętam, czy oni kupili je jako fabrycznie nowe, czy jako używane ;)

: 2008-05-16, 15:04
autor: Filip7370
To używane byłe francuskie "gimbusy". Dokładnie to chyba są O341 a nie O345S

: 2008-09-11, 19:47
autor: ep40
Ma ktoś fotki Mercedesa O405GN2 CNG z Gryfu jeżdżącego na liniach ZKMu z numerem 7200?

: 2009-01-24, 21:45
autor: Coffee
A takie pytanie:

Czym się różni O405N3E, od O405N2E i od O405N2I !?

: 2009-01-24, 21:51
autor: Amalio
Eee czy to dobre miejsce na to pytanie :?: Bo zdaje się, że o trolejbusy pytasz...

: 2009-01-24, 22:03
autor: pmaster
A istnieje w ogóle coś takiego jak O405N2I?

: 2009-01-24, 23:14
autor: Filip7370
O405N2E to zwykły trajtek na budzie O405N2, O405N2I różni się elektronicznymi bzdetami (nie piszę bo to nie ten dział). O405N3 to nieoficjalne oznaczenie mercedesów produkowanych na eksport do Francji.

: 2009-01-25, 10:28
autor: Coffee
Filip7370 pisze:O405N2E to zwykły trajtek na budzie O405N2, O405N2I różni się elektronicznymi bzdetami (nie piszę bo to nie ten dział). O405N3 to nieoficjalne oznaczenie mercedesów produkowanych na eksport do Francji.
O dzięki o wyjaśnienie. Zastanawiało mnie to, bo zauważyłem, że niedawno kilka przedsiębiorstw ściągo właśnie O405N3.

: 2009-01-25, 12:54
autor: Filip7370
Dowiedziałem się że oznaczenie O405N3 było stosowane w dowodzie we Francji ale fabrycznie na tabliczce znamionowej jest chyba O405N2.

: 2009-01-26, 10:13
autor: J-31
W zeszłym roku w trakcie dni otwartych zajezdni PKT w Gdyni rozmawiałem o tym z U2w. Pokazywał mi #3014 - czyli MB O405N3E. I wtedy też nie wiedział skąd ta różnica. Wg. U2w MB O405N3 w zasadzie niczym się nie różnił od normalnego MB O405N2.

Muszę jednak przyznać, że korzystając z okazji obleciałem trochę gdyńskie MB O405N2E oraz MB O405N3E. I ten "francuz" o ile pod względem mechanicznym nie różnił się pewnie niczym. To jednak wykończenie przestrzeni pasażerskiej trochę się różniło - ale głównie szczegółami.

Nie wiem - tylko, czy tak wyglądał ten pojazd ponieważ poprzedni właściciel tak sobie zażyczył i zamówił - czy Mercedesy dla francuskich przewoźników standardowo były inne.

A co takiego innego było w tymże MB O405NE ? Np. podparcia dla pleców na ścianach, specyficzna barierka pionowa - zupełnie niespotykana w niemieckich MB O405N. Zupełnie inne fotele. Brakowało poręczy pionowej w pierwszych drzwiach.

Powtarzam - to mogła być jednak kwestia zamówienia przez poprzedniego właściciela ;)

No i na koniec małe porównanie

MB O405N2 - w PKT MB O405N2E
:strzałka: galeria/details.php?image_id=13248
:strzałka: galeria/details.php?image_id=13246

MB O405N3 - w PKT MB O405N3E - ten egzemplarz przyjechał z Francji
:strzałka: galeria/details.php?image_id=13274

I jego wnętrze - to już moje fotki. Zwróćcie uwage na te podparcia. One tak miały w oryginale ;)
:strzałka: http://img223.imageshack.us/my.php?image=30147mg6.jpg
:strzałka: http://img223.imageshack.us/my.php?image=30149qm9.jpg

ta poręcz jest również oryginalna ;)
:strzałka: http://img223.imageshack.us/my.php?image=30148nn3.jpg

: 2009-01-26, 10:42
autor: Amalio
J-31 pisze:
ta poręcz jest również oryginalna ;)
:strzałka: http://img223.imageshack.us/my.php?image=30148nn3.jpg
Normalna rzecz we francuskich wozach. Jest to bardzo dobre rozwiązanie - jest się czego trzymać.
Tyskie Heulieze też takie mają:
http://www.phototrans.eu/14,44828,0.html

: 2009-01-26, 10:49
autor: Coffee
O dzięki J-31 :D

: 2009-01-26, 22:33
autor: Filip7370
Zgadzam się z Amalio również w Cito z Framcji oraz w Irisbusach. To standard we Francuskiej komunikacji miejskiej. Również w tramwajach.

: 2009-01-27, 09:46
autor: J-31
Filip7370 pisze:Zgadzam się z Amalio również w Cito z Framcji oraz w Irisbusach. To standard we Francuskiej komunikacji miejskiej. Również w tramwajach.
Ok, wobec tego, to może być też pewnym wyjaśnieniem, czemu zdecydowano się nadać tej wersji oznaczenie MB O405N3 ;)

: 2009-01-29, 21:40
autor: Filip7370
Tam modyfikacji jest więcej, od innego układu hamulcowego, po inne oświetlenie zewn/wewn.

: 2009-01-30, 08:58
autor: KB
Amalio pisze:
J-31 pisze: ta poręcz jest również oryginalna ;)
:strzałka: http://img223.imageshack.us/my.php?image=30148nn3.jpg
Normalna rzecz we francuskich wozach. Jest to bardzo dobre rozwiązanie - jest się czego trzymać.
Tyskie Heulieze też takie mają:
http://www.phototrans.eu/14,44828,0.html
No i nie tylko.. we wszystkich Citaro z PPKS Rybnik również możemy się takich samych złapać ;)

: 2009-01-30, 10:26
autor: Amalio
KB pisze:
No i nie tylko.. we wszystkich Citaro z PPKS Rybnik również możemy się takich samych złapać ;)
Tak wiem. Jak tylko przyszły do Wodzisławia, to zauważyłem ten fakt :)

: 2011-06-16, 21:58
autor: Wojtek-MKM
Do zajezdni którego przewoźnika dotarły dziś 2 Mercedesy O405GN białe z czarno czerwonymi elementami malowania? Widziane na A4 Opole -> GOP ok. 11.

: 2012-12-22, 01:53
autor: Lionsek!
Jestem z Gdańska, mieszkam w dzielnicy w której pod samym balkonem przejeżdża mi duża ilość tych wozów na lini 199 (teraz może mniej, ale kiedyś to była masakra) jak wiecie są one sprowadzone z Berlina. Ja dużo dobrego o nich nie powiem ponieważ nie przypadły mi One do gustu, o wiele bardziej lubię solówki które mają chyba najfajniejszego "kopa" ze wszystki aut stacjonujących na Hallera. W przypadku "GeNi" tak nie jest, strasznie się ślimaczy (szczególnie podjeżdżając ul.Sobieskiego w kierunku Suchanina) a silnik jest taki głośny że na tylnej kanapie wytrzymać nie można, jeszcze do tego muszę jeszcze ponarzekać na przegub który się gnie tak, że czasem na rondach boję się że autobus się rozdwoi.