Strona 1 z 2

Mercedes Sprinter City

: 2010-09-24, 00:29
autor: Amalio
Oto Mercedesowska koncepcja na wypełnienie luki pomiędzy "zwykłym" niskopodłogowym Sprinterem, a Citaro K:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p66523504.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p66523503.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67310778.html

Można w zasadzie powiedzieć, że Mercedes niejako poszedł pod prąd. Wielu producentów stara się zminiaturyzować standardowe autobusy, a tu jak widać postanowiono maksymalnie rozdmuchać dostawczaka. Ten Sprinter ma aż 8,7 metra długości :!: Dzięki takiej koncepcji Sprinter pozostaje niezwykle zwrotny i świetnie sprawdza się w ciasnych uliczkach.

: 2010-09-24, 09:22
autor: Domiz09
Mnie się podoba ;)

: 2010-09-24, 09:29
autor: irisbus
Ahh żeby nasi busiarze takimi wozami jeździli... śliczny jest.

: 2010-09-24, 15:34
autor: ppln
100% niskopodłogowy? Czyli można zaryzykować stwierdzenie, że to taki następca O100 City (żeby to u nas jeździło zamiast Vero)

: 2010-09-24, 16:00
autor: Marcin N
W Polsce to nie ma za bardzo szans na sprzedaż, jest tyle firm zabudowujących dostawczaki na busy że zwyczajnie się to nie opłaca. Taniej jest kupić dostawczaka i go przerobić niż kupować takiego nowego sprintera.

: 2012-01-30, 18:48
autor: Domiz09
Przepraszam, że odkopuję, ale orientuje się ktoś może ile tych wynalazków już sprzedano? :)

: 2012-04-26, 22:49
autor: Filip7370
Wg moich wyliczeń gęstość tego typu taboru na 1 km2 wynosi 0,0 !

: 2012-04-26, 22:55
autor: Przemek
Ja się z kolei odniosę do ankiety w tym temacie: są rejony, zwłaszcza podmiejskie i wiejskie, gdzie komunikacja zbiorowa by nie istniała, gdyby nie przerośnięte dostawczaki. Małe autobusy nie zawsze są rozwiązaniem tego problemu, tym bardziej z racji silników w nich stosowanych.

: 2012-04-26, 23:13
autor: Amalio
Filip7370 pisze:Wg moich wyliczeń gęstość tego typu taboru na 1 km2 wynosi 0,0 !
W sumie pewnie chciałeś zabłysnąć, ale Ci nie wyszło.
No bo pewnie, że w skali nawet Niemiec to jest mniej niż 0,0 ale tak się składa, że po jeszcze kilku miejscach po przecinku są liczby różne od zera.

Re: Mercedes Sprinter City 77

: 2014-04-13, 15:30
autor: Gadzie
Firma Mikrus kupiła ostatnio pierwszy egzemplarz Sprintera City 77 na rynku Polskim. Co prawda nie fabrycznie nowy, ale jest. Kolejne cztery pojawią się wkrótce. Będą jeździły w Żorach i Jastrzębiu-Zdroju.

:strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=63281

Re: Mercedes Sprinter City 77

: 2014-04-13, 17:04
autor: Przemek
Mam pytanie - ile droższy jest fabryczny miejski Sprinter od wersji z zabudową innych producentów, np. AutoCuby City Line?

Re: Mercedes Sprinter City

: 2014-04-13, 18:41
autor: mars84
Fabryczny jest droższy o 50%. Chyba, że MB zszedł z ceny. Taka przynajmniej była różnica cenowa w dniu polskiej premiery.

Re: Mercedes Sprinter City

: 2014-04-22, 12:30
autor: Amalio
http://phototrans.pl/14,686539,0,Merced ... 77_07.html
Pierwszy City 77 się już zmaterializował. Teraz czekamy na cztery pozostałe ;)

Re: Mercedes Sprinter City

: 2014-04-22, 17:01
autor: Marcin N
Piękny ! I to jest mikrobus z prawdziwego zdarzenia przystosowany do linii miejskich ;)

Re: Mercedes Sprinter City

: 2014-05-05, 01:19
autor: Rumpel
Napęd na pierwszą oś ?

Re: Mercedes Sprinter City

: 2014-05-05, 11:13
autor: Amalio
Drugą.

Re: Mercedes Sprinter City

: 2014-05-05, 12:33
autor: Auper
Na tył mają chyba ino te sprintery, co mają z tyłu bliźniaki...

Re: Mercedes Sprinter City

: 2014-05-05, 17:07
autor: Amalio
Auper pisze:Na tył mają chyba ino te sprintery, co mają z tyłu bliźniaki...
A ile Twoim zdaniem te autobusy mają związku ze zwykłym Sprinterem :?: Bo Sprinter, to się tu kończy za drzwiami kierowcy. Mają napęd na drugą oś.

Re: Mercedes Sprinter City

: 2014-05-05, 18:36
autor: Auper
mi się tam wydaje, że są one zabudowane na otwartych podwoziach, które oferuje Mercedes, tak samo jak wszystkie Kapeny na Iveco...;)

Re: Mercedes Sprinter City

: 2014-05-05, 18:38
autor: pmaster
Użytkownik oilamA na TWB napisał, że Mercedesa to oni ucinają za przednią osią i doklejają własne nadwozie