Evobus Polska - plany nowości

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Marcin_558 »

Plany Mercedesa co do polskiego rynku:
Echa TRANSEXPO 2012: Lider ugruntowuje swoją pozycję

Targi TRANSEXPO były okazją dla Mercedesa zarówno na podkreślenie swojej przewagi w zakresie wdrażania silników Euro 6, jak i na pochwalenia się ostatnimi sukcesami w Polsce. M.in. o kontrakcie dla wojska czy Ministerstwa Zdrowia rozmawialiśmy z Tomaszem Talarkiem, dyrektorem marki Mercedes-Benz.

InfoBus.pl: Czy to będzie dobry rok dla autobusów turystycznych marki Mercedes-Benz w Polsce?

Tomasz Talarek, dyrektor marki Mercedes-Benz: Fantastyczny! Najlepszy w całej dotychczasowej historii. Łącznie planujemy dostarczyć ponad 100 fabrycznie nowych autokarów, z czego oczywiście najwięcej typu Tourismo. Udział Travego to ok 10% naszych dostaw. Tradycyjnie najlepiej sprzedają się standardowe wersje dwuosiowe Tourismo i Tourismo M/2, nieco mniej trzyosiowych Tourismo L, ale również pierwszych nabywców znalazła trzyosiowa wersja Tourismo M. Można powiedzieć, że w tym roku wszystkie modele w naszej ofercie zapracują na końcowy sukces.

InfoBus.pl: Już po EURO 2012 Mercedes mógł się pochwalić zdecydowanie większą liczbą sprzedanych autokarów w Polsce, a do tego doszedł jeszcze kontrakt dla wojska, który zostanie zrealizowany do końca br.

Tomasz Talarek: Tak jest. Dodatkowe autobusy związane z Mistrzostwami w Piłce Nożnej to 20 sztuk modeli Tourismo, które odebrały takie firmy jak Raf Trans, Sołtysik Reisen i Almabus. Niejako w cieniu EURO 2012 został rozstrzygnięty przetarg na dostawę 27 autobusów turystycznych dla polskiego wojska, ale właśnie to ta dostawa będzie największym jednorazowym zamówieniem na zakup autobusów turystycznych w na polskim rynku. Do przetargu stanęła firma Zeszuta, która przekaże wojsku autobusy oraz przeprowadzi szkolenia. Umowę podpisano oficjalnie 24 września, a wszystkie Tourismo zostaną dostarczone do 14 grudnia 2012 r. Podkreślę, że wszystkie wojskowe Tourismo to autokary o 4-gwiazdkowym standardzie, wyposażenia m.in. w system bezpieczeństwa ESP, ksenonowe reflektory czy klimatyzowaną kabinę sypialną kierowcy. Dodatkowo pojazdy będą objęte pełną 3-letnią gwarancją bez limitu kilometrów oraz 3-letnim pakietem serwisowym. Moim zdaniem to bardzo dobra oferta dla wojska, co mam nadzieję zapoczątkuje naszą długotrwałą współpracę. Przykład z Niemiec pokazuje, że Bundeswehra czy Policja mogą być stałymi i dobrymi klientami Mercedesa. Chcielibyśmy podobny schemat współpracy wdrożyć również w Polsce. Początek jest naprawdę obiecujący.

InfoBus.pl: Takim dobrym, instytucjonalnym klientem dla Mercedesa jest Ministerstwo Zdrowia.

Tomasz Talarek: Dokładnie. W listopadzie br. dostarczymy cztery kolejne autobusy do poboru krwi, co jestem efektem podpisanej w czerwcu br. umowy z Ministerstwem. Podobnie jak w przypadku wojskowych autobusów naszym partnerem tutaj jest radomska firma Zeszuta, która realizuje specjalistyczne zabudowy autobusów Mercedes-Benz Travego na mobilne ambulanse. Będą one m.in. wyposażone w cztery stanowiska do poboru krwi oraz niezależne zasilanie, co pozwoli im działać w praktycznie każdych warunkach. Polskie Ministerstwo Zdrowia dysponuje największą i najnowocześniejszą flotą takich pojazdów w Europie –jesteśmy dumni, że składa się przede wszystkim z autobusów Mercedes-Benz Travego. To nasz ogromny sukces.

InfoBus.pl: Będąc w temacie Travego –w tym roku pokazaliście na targach w Kielcach model Mercedes-Benz Travego Edition 1. Czy Polscy kliencie chcą już zamawiać autokary z silnikami Euro 6?

Tomasz Talarek: Chcieliśmy pokazać polskim klientom, czego można się spodziewać wraz z nadejściem nowej technologii Euro 6. Pokazany w Kielcach Travego to pierwszy na świecie autokar w pełni dostoswany do nowej normy emisji spalin i hałasu, która zacznie obowiązywać od początku 2014 r. Nowa norma oznacza zupełnie nowe generacje silników oraz nowe dostosowane do nich elementy układów napędowych. Ich zastosowanie wymusza szereg zmian konstrukcyjnych w całym autobusie. Kompletnie przekonstruowano komorę silnika, głównie za sprawą nowego, bardziej wydajnego układu chłodzenia. Chłodnice zostały przeniesione na prawą stronę, zastosowano dodatkowe wloty powietrza na tylnej ścianie pojazdu, a także zainstalowano przegrodę pomiędzy silnikiem i chłodnicami. Nowy rozkład mas wymusił inne rozmieszczenie komponentów. I tak zbiornik paliwa i akumulatory przesunięto blisko przedniej osi;układ klimatyzacji przesunięto do przodu;zastosowano lżejsze szyby. Wprowadzono wiele zmian w obszarze miejsca pracy kierowcy, zastosowano nowe systemy jak ABA2, Attention Assist, czy układ monitorowania temperatury i ciśnienia w kołach. Wraz z dostosowaniem autobusu do nowej normy Euro 6 wszystkie wprowadzone nowe rozwiązania znacznie uatrakcyjniają produkt. Jesteśmy przekonani, że polscy klienci niebawem to docenią.

InfoBus.pl: A kiedy model Tourismo będzie gotowy do spełnienie najnowszej normy?

Tomasz Talarek: Autobusy Tourismo Euro 6 pojawią się w sprzedaży w 2013 r. W modelu tym będzie seryjnie montowany silnik OM 470 o pojemności 10,7 l i zakresach mocy od 240 kW (326 KM) do 315 kW (428 KM). Jego zalety to m.in. np. innowacyjny system wtrysku X-PULSE z układem zwiększającym ciśnienie. Dzięki temu silnik już przy 800 obr./min osiąga 95 procent swojego maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkowo jednostki przeznaczone do montażu w autokarach uzbrojone zostaną w płaską, oszczędzającą miejsce miskę olejową. Ze względu na ograniczoną przestrzeń, inaczej zamontowano również elementy osprzętu. Silnik OM 470 wyróżniają także dłuższe okresy międzyprzeglądowe wynoszące do 150 000 km. Przeprowadzone dotychczas testy na zużycie paliwa są bardzo obiecujące. Podkreślę, że ta jednostka dostarczana będzie jedynie w wersjach zgodnych z normą emisji spalin Euro 6.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50994
---------------------------------------------
Echa TRANSEXPO 2012: `Bus of the Year 2013` w Polsce

Niewątpliwie jednym największych wydarzeń podczas targów w Kielcach było pojawienie się autobusu Mercedes-Benz Citaro 2 - zdobywcy tytułu „Bus of the Year 2013”. M.in. o tym sukcesie rozmawialiśmy z Laszlo Rakaszem, dyrektorem sprzedaży autobusów miejskich EvoBus Polska.

InfoBus.pl: Czy tytuł „Bus of the Year 2013”będzie miał duże znaczenie dla sprzedaży Citaro 2 w Polsce?

Laszlo Rakasz, dyrektor sprzedaży autobusów miejskich EvoBus Polska: Myślę, że tak. To najbardziej rozpoznawalny konkurs autobusowy w Europe, który ma swoje przełożenie także na polską branżę. Zresztą tytuł „Bus of the Year”bezapelacyjnie należał się Citaro 2, gdyż jest on realnym, przyszłościowym autobusem. Możemy w nim znaleźć wiele innowacyjnych rozwiązań, które już teraz przynoszą wymierne oszczędności eksploatacyjne, a także podnoszą komfort pracy kierowcy oraz podroży pasażerom.

InfoBus.pl: Jakie przede wszystkim cechy nowego autobusu podkreśla Pan w rozmowie z polskimi klientami?

Laszlo Rakasz: Najczęściej są to trzy elementy: efektywność, komfort i bezpieczeństwo, aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że to mocne zawężenie zasług tego autobusu. Ciężko jest jednak wymienić wszystkie plusy. W zakresie efektywności –z nowymi silnikami Euro 6: OM 936 i OM 470 osiągnęliśmy 3-5% zużycie paliwa i AdBlue. To rewelacyjny wynik biorąc pod uwagę wyzwania jakie stoją przed wszystkimi producentami w zakresie spełnienia Dyrektywy 2009/33/WE. Dodatkowe oszczędności przynoszą dłuższe okresy międzyobsługowe. Ponadto Citaro 2 jako jedyny autobus z silnikiem Diesla posiada innowacyjny system rekuperacji energii podczas hamowania. Doładowuje on wówczas akumulatory, które następnie mogą dostarczać tą energię do urządzeń pokładowych, jednocześnie odciążając silnik. Całość dopełniają energooszczędne i długotrwałe światła LED, zastosowane zarówno w oświetleniu wewnętrznym, jak i zewnętrznym pojazdu. To razem daje naprawdę spore oszczędności, które tylko w przypadku zużycia paliwa mogą osiągnąć poziom do 1000 litrów oleju napędowego rocznie na jeden autobus. Nie można też zapomnieć, że nowe Citaro zabiera o dwie osoby więcej niż jego poprzednik –m.in. dzięki lepiej rozłożonym masom i odciążeniu tylnego mostu. To następny, duży plus dla jego efektywności.
Kolejna rzecz –komfort. Ciatro 2 przekonuje do siebie wszystkich kierowców nowym, wyjątkowym miejscem pracy, które jest teraz wyższe i łatwiej się do niego dostać poprzez drzwi kabiny otwierane do przodu. To także efekt prac nad projektem „European Bus of the Future”, czyli europejskiego autobusu przyszłości. Do tego dochodzi jasne, dobrze oświetlone wnętrze, co powoduje, że ten autobus podoba się już od samego wejścia także pasażerom.
I bezpieczeństwo. W nowym Citaro podjęto także szereg działań mających na celu zwiększenie sztywności szkieletu nadwozia (zgodnie z przyszłą normą EKG-ONZ R66/01 przy jednoczesnym obniżeniu jego masy. Jednym z przykładów są nowe rozwiązania węzłów łączących pionowe i poziome elementy szkieletu w okolicach słupków okiennych, wykonane z prasowanej blachy grubościennej. Dodatkową cechą konstrukcji zmodernizowanej ściany przedniej autobusu jest specjalna klatka pochłaniająca energię zderzenia, która zapewnia kierowcy dodatkowe zabezpieczenie w razie kolizji czołowej. To, w połączeniu ze wzmocnionymi słupkami oraz konstrukcją szkieletu powoduje, że siły uderzeniowe mogą być przekazywane dalej, w głąb struktury nośnej. W efekcie nowe Citaro już dziś spełnia warunki przyszłego testu zderzenia z wahadłem, określone w normie EKG-ONZ R29. Citaro 2 jako pierwszy autobus miejski na świecie posiada także ESP –układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętów.

InfoBus.pl: Ile za te wszystkie udogodnienia będzie musiał zapłacić klient?

Laszlo Rakasz: Wprowadzenie silników Euro 6 generalnie spowoduje, że wszystkie nowe autobusy miejskie będą droższe niż ich odpowiedniki z jednostkami Euro 5. W przypadku Citaro 2 jest to poziom 10-14 tys. EUR, czyli ok. 5% wartości całego pojazdu.

InfoBus.pl: Kiedy będzie można zamówić nowe Citaro w Polsce?
Laszlo Rakasz: Już można to zrobić z terminem realizacji na autobusy standardowe solo na II kwartał 2013 r.

InfoBus.pl: Czy któryś z polskich klientów już się skusił na Citaro 2?

Laszlo Rakasz: Jeszcze nie –jak wiadomo w Polsce sprzedaje się większość autobusów miejskich w oparciu o zamówienia publiczne, dlatego musimy uzbroić się w cierpliwości. Jestem pewien, że w przyszłym roku dostarczymy pierwsze egzemplarze tego typu tym bardziej, że mogą być one wyposażane także w silniki Euro 5 lub EEV.

InfoBus.pl: A jaka jest Pana opinia na temat elektrobusów? Mercedes nie zapowiada tak szybkiego wprowadzenia tego produktu do swojej oferty. Dlaczego?

Laszlo Rakasz: Moim zdaniem elektrobusy oferowane obecnie przez różnych producentów nie mają szans na szerszą obecność w komunikacji miejskiej. Powód jest dość prosty. Aktualnie nie ma rozwiązania, która umożliwiłoby ich normalną eksploatację przy dziennym zasięgu na poziomie 400-500 km. Dodatkowo –podobnie jak przy innych alternatywnych napędach –nie ma tutaj jasno sprecyzowanej długofalowej strategii wspierania tego typu napędu przez administrację państwową. To oznacza, że całe ryzyko wprowadzenia tego innowacyjnego produktu bierze na siebie wyłącznie użytkownik. A powinno być zupełnie na odwrót. Na początku powinny pojawić się podstawowe reguły dotyczących proekologicznych inwestycji. Dlatego Mercedes na razie nie wprowadza do swojej oferty elektrobusów, a w zakresie alternatywnych napędów cały czas promuje w pełni sprawdzone rozwiązania. To autobusy hybrydowe oraz bezemisyjne autobusy na ogniwa paliwowe, które są praktycznie pojazdami o napędzie elektrycznymi. Tą rolę spełniają agregat prądotwórczy lub ogniwa paliwowe. Dzięki temu spełniamy podstawowy postulat dotyczący odpowiedniego zasięgu pojazdów w komunikacji miejskiej.

InfoBus.pl: A jak ten rok będzie wyglądał dla działu sprzedaż autobusów miejskich Mercedes-Benz?

Laszlo Rakasz: Do końca roku dostarczymy łącznie 103 autobusy, co jest ogromnym przyspieszeniem w porównaniu do III pierwszych kwartałów roku, kiedy nasi klienci odebrali zaledwie trzy egzemplarze. Trafiły one do Ełku i Rybnika. Natomiast przed nami m.in. realizacja ogromnych kontraktów dla Rzeszowa i Warszawy. To dla nas bardzo prestiżowe zamówienia i staramy się tutaj zadbać o każdy szczegół. Dlatego postaraliśmy się jak najszybciej sprowadzić gotowe pojazdy do Polski, aby tutaj na spokojnie zamontować i przetestować nowatorski system informacji pasażerskiej firmy Novamedia. I to się udało. Aktualnie prawie warszawskie egzemplarze są już w pełni wyposażone, a dostawy do MZA zostaną planowo zrealizowane w dwóch transzach –w listopadzie i grudniu.

InfoBus.pl: Czy ostateczne zwycięstwo w Rzeszowie w dwóch zadaniach to dla Was niespodzianka?

Laszlo Rakasz: Szczęśliwie dla nas, a myślę, że także i dla Rzeszowa to jednak Mercedes będzie dostawcą 30. gazowych autobusów. W tym zakresie Mercedes-Benz –obok MAN-a –ma największe doświadczenia w Europie i przy tak ogromnej inwestycji lepiej postawić na sprawdzone rozwiązania. Warto także podkreślić, że będą to pierwsze gazowe autobusy z logo Mercedesa w kraju, a także, że jest to jedyny, duży unijny kontrakt obejmujący zakup pojazdów o alternatywnym napędzie w Polsce.

InfoBus.pl: A jak za rok będzie wyglądał rynek miejskich autobusów w Polsce?

Laszlo Rakasz: Czeka nas spory spadek sprzedaży autobusów miejskich i to do poziomu ok 400 jednostek rocznie. W przyszłym roku spodziewamy się ogłoszenia tylko 3-4 większych zamówienia na zakup powyżej 20 autobusów. To głównie efekt braku dofinansowania ze strony Unii Europejskiej, która ponownie zacznie wspierać nasze autobusowe zakupy dopiero po 2015 r. Dlatego trzy najbliższe lata będą dość „chude”dla rynku autobusów miejskich w Polsce.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

http://www.infobus.pl/text.php?id=51089

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Marcin_558 »

Evobus otworzył montownie/produkcje autobusów Mercedes/Setra w Czechach w miejscowości Holýšov:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 20&secid=7
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 27&secid=7

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Biały »

Montownia Setry w Czechach :?: :confused: Świat schodzi na psy :roll:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: J-31 »

A niby czemu montownia Setry w Czechach miała by być złym pomysłem. Evobus zadba o jakość, a czescy pracownicy mają pracę ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Przemek »

A gdyby miała powstać w miejscowości Sieroty k. Gliwic, to byłby mniejszy obciach? Nie sądzę.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: pmaster »

Wtedy Polska by zarobiła.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Biały »

Chodziło mi bardziej o to, że Setra jest zbyt renomowaną marką w świecie autobusów, aby swoje autobusy produkować na "wsi" w Czechach.
Nie bez przyczyny mówi się, "że są autobusy i są Setry." ;)
pmaster pisze:Wtedy Polska by zarobiła.


To jest dobry powód ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Amalio »

Biały pisze:Chodziło mi bardziej o to, że Setra jest zbyt renomowaną marką w świecie autobusów, aby swoje autobusy produkować na "wsi" w Czechach.
A Czesi to jest jakiś straszny i biedny kraj? Są lepsi od nas.
Biały pisze:Nie bez przyczyny mówi się, "że są autobusy i są Setry." ;)
Pierwszy raz takie coś słyszę.

Biały pisze:To jest dobry powód ;)
Ale to jest jeszcze większa wieś.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Marcin_558 »

Fajnie jakby produkowali Mercedesy Conecto LF/LF G zamiast turków.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Auper »

Prędzej przeniosą tam produkcję Citaro...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Amalio »

Aha i tak co by nie było niedomówień. Ten zakład istnieje od szesnastu lat. Tylko, że teraz będą tam montować autobusy. Przedtem produkowali komponenty, które szły do Mannheim. Więc z czeską jakością musicie się pogodzić. A skoro części szły do Mannheim, to znaczy to tyle, że i tak po części produkują Citara.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: shakkie »

Setry czeskie raczej nie będą gorsze od tureckich. Nie zdziwię się, jeśli będą zbliżone jakością (i ceną) do "niemieckich".

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Biały »

Pierwszy raz takie coś słyszę.
Dziwne, bo kto jak kto ale Ty powinieneś znać to powiedzenie ;)
Parokrotnie słyszałem to zdanie od kierowców niekoniecznie prowadzących Setry.
Amalio pisze: A skoro części szły do Mannheim, to znaczy to tyle, że i tak po części produkują Citara.
Citaro to nie Setra :retard: Wiem, wiem to Evobus i to Evobus :]

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Marcin_558 »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: J-31 »

Fajny jest ten Sprinter i, co ciekawe, ma trochę opcji :)

Piotr

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Piotr »

https://www.facebook.com/bustv1/posts/937411209629464
Powstaje nowe Travego i przypomina bardzo ciężarówki.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Auper »

Matko boska jakie brzydkie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: J-31 »

Nie chcę biadolić jak stara baba, ale naprawdę zastanawiam się, czemu projektanci tworzą takie maszkary. Po co próbują poprawiać rzeczy dobre. Naprawdę wcześniejszy design tych autobusów był świetny. Wystarczyło tylko nieznacznie to poprawić, zamiast tworzyć coś takiego :roll:

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: Auper »

Nic tylko iść do evobusa z tekstem "paaanie, kto to panu tak s..."

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Evobus Polska - plany nowości

Post autor: kubex »

Fajne są! O co wam chodzi? :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”